Siviis Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Heisann! Jeg har prøveeksamen, og trenger egentlig svar ganske fort. Jeg skal ha om befolkning, men syntes det var vanskelig å finne noe om "Befolkningen - før, nå og i fremtiden" Noen som kan hjelpe meg med litt fakta om hvordan befolkningen var før, og er i framtiden? Jeg vet hvordan den er nå Takk ! Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Før så var det bare to mennesker på jorda, nå er det ganske mange og i fremtiden er det mange flere! Sorry, klarte bare ikke å la være Lykke til med prøveeksamen! Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Som oslo72 skriver, har det økt på. Helt i starten var det viktig med overgangen fra jeger og sanker-samfunn, til jordbrukssamfunn. http://en.wikipedia.org/wiki/World_population Det antas at verdens befolkning aldri overskred 15 millioner før man begynte å dyrke jorda. Det står at både Europa og Kina opplevde en dramatisk nedgang i folketallet på 1200 og 1300-tallet. I moderne tid økte folketallet veldig etter den industrielle revolusjon, bedringen av hygiene og bedre medisiner, klær og boliger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå