MegaAwzum Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Har tenkt på en bærbar pc til lett/middels gaming, spill som f.eks; Minecraft, SC2, League of legends etc.. Har vært innom noen pc'er, men de har blitt litt i det dyreste laget, jeg har desverre ikke så mye peiling på deler osv, så håper noen her inne kan hjelpe meg Jeg sier det nå at jeg kan IKKE ha stasjonær, jeg flytter meg en del fra sted til sted. Her er noen av pc'ene jeg har sett på; Macbook pro ( Eventuelt Bootcamp ) ; http://www.apple.com/no/macbookpro/specs-13inch.html Dell Inspiron XPS 15" : http://www.dell.com/no/p/xps-l502x-proc-mod/pd?oc=n00x5m11&model_id=xps-l502x-proc-mod Asus G54sx: http://www.dustinhome.no/asus-g53sx-ci5-23-4gb-500-gtx560m-156-w7hp/product/5010601024?csref=Pricecompare_mediahuset_1007 Samsung RC530: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647962#info Takk for svar, kom gjerne med andre modeller hvis dere har noen! Endret 19. desember 2011 av MegaAwzum Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Gaming og Mac? Nei. (kom fram hater's) Av de du har sett på her er Asus'en best mtp. gaming. Den har en grei i5 prosessor, bra skjermkort og bra skjerm. Lenke til kommentar
MegaAwzum Skrevet 19. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2011 Gaming og Mac? Nei. (kom fram hater's) Av de du har sett på her er Asus'en best mtp. gaming. Den har en grei i5 prosessor, bra skjermkort og bra skjerm. Så i5 dual er greit til gaming? Jeg trodde tbh trodde jeg Samsungen var bedre :S Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) http://www.lefdal.co...c-gt780dx-434ne <- Drar Battlefield 3 på Ultra (Ref.: Har den selv!) Som nevnt før på forumet: Windows er best til gaming Apple bærbar har generelt sett svake skjermkort Samsungen har svakt skjermkort Dell'en har svakt skjermkort Asusen har greit skjermkort desverre så blir den levert med 128bit minne som gir ca. 15%(Også opp imot 30%) dårligere ytelse(mot 192bit)..., men det er den eneste gaming bærbar som er listet opp! http://www.prisjakt.no/search.php?query=msi+gt683 <- 15,6" med 192bit minne http://www.prisjakt.no/search.php?query=msi+gt780 <- 17,3" med 192bit minne De modellen som heter DX er de nyeste og har GTX570m skjermkort de andre har GTX560m som er ca 30% svakere en GTX570m) Edit: Mer info! Endret 19. desember 2011 av --CAINe-- Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Caine: Se på prisen på de du har listet opp, mangfoldige tusen dyrere alternativer. Om pris ikke har noe å si er det greie valg da. i5 funker fint til gaming. Lenke til kommentar
MegaAwzum Skrevet 19. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2011 http://www.lefdal.co...c-gt780dx-434ne <- Drar Battlefield 3 på Ultra (Ref.: Har den selv!) Som nevnt før på forumet: Windows er best til gaming Apple bærbar har generelt sett svake skjermkort Samsungen har svakt skjermkort Dell'en har svakt skjermkort Asusen har greit skjermkort desverre så blir den levert med 128bit minne som gir ca. 15%(Også opp imot 30%) dårligere ytelse(mot 192bit)..., men det er den eneste gaming bærbar som er listet opp! http://www.prisjakt.no/search.php?query=msi+gt683 <- 15,6" med 192bit minne http://www.prisjakt.no/search.php?query=msi+gt780 <- 17,3" med 192bit minne De modellen som heter DX er de nyeste og har GTX570m skjermkort de andre har GTX560m som er ca 30% svakere en GTX570m) Edit: Mer info! Jeg har desverre 5k atm, får eventuelt 4 senere mot nyåret. Tenkte og få et lite lån hvis det er nødvendig, men håper på at det ikke er det. Caine: Se på prisen på de du har listet opp, mangfoldige tusen dyrere alternativer. Om pris ikke har noe å si er det greie valg da. i5 funker fint til gaming. Har hørt i5 Dual ikke er noe bra til gaming, og at det bare er i7 quad som duger :S Men jeg har ikke helt peiling :L Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Hvem har du hørt dette fra? Det er ikke mange spill som utnytter quadcore meg bekjent, og i7 blir overkill i mange tilfeller. De spilla du har listet opp blir å fungere kjempebra på en i5. Den som står i asusen er ikke av de kvasseste, men det trenger du heller ikke. Lenke til kommentar
MegaAwzum Skrevet 19. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2011 Hvem har du hørt dette fra? Det er ikke mange spill som utnytter quadcore meg bekjent, og i7 blir overkill i mange tilfeller. De spilla du har listet opp blir å fungere kjempebra på en i5. Den som står i asusen er ikke av de kvasseste, men det trenger du heller ikke. Andre folk på forskjellige forumer Men skjermkort igjen så er Samsungen og XPS'en dårligere enn Asus? Jeg har også hørt at GTX er bedre en vanelig GT ? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Hvem har du hørt dette fra? Det er ikke mange spill som utnytter quadcore meg bekjent, og i7 blir overkill i mange tilfeller. De spilla du har listet opp blir å fungere kjempebra på en i5. Den som står i asusen er ikke av de kvasseste, men det trenger du heller ikke. Andre folk på forskjellige forumer Men skjermkort igjen så er Samsungen og XPS'en dårligere enn Asus? Jeg har også hørt at GTX er bedre en vanelig GT ? I en bærbar maskin med spillkapasitet så er cpu avstemt mot grafikkortet for optimal ytelse, så en maskin med i5 og GTX 560 vil yte like bra som en med i7 og GTX 560. Grunnen til at noen modeller er utstyrt med forskjellige valg på cpu er pga annen bruk enn spill. Lenke til kommentar
MegaAwzum Skrevet 19. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2011 Hvem har du hørt dette fra? Det er ikke mange spill som utnytter quadcore meg bekjent, og i7 blir overkill i mange tilfeller. De spilla du har listet opp blir å fungere kjempebra på en i5. Den som står i asusen er ikke av de kvasseste, men det trenger du heller ikke. Andre folk på forskjellige forumer Men skjermkort igjen så er Samsungen og XPS'en dårligere enn Asus? Jeg har også hørt at GTX er bedre en vanelig GT ? I en bærbar maskin med spillkapasitet så er cpu avstemt mot grafikkortet for optimal ytelse, så en maskin med i5 og GTX 560 vil yte like bra som en med i7 og GTX 560. Grunnen til at noen modeller er utstyrt med forskjellige valg på cpu er pga annen bruk enn spill. Så hvilke specs vil du si er " grunnlegende " for en gaming laptop, skjermkort, prosessor osv? Et slags overblikk ? BTW; Setter stor pris på svar, og at dere tar dere tid til og svare! Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Veldig enig i Caine sine innlegg. Vil også si at til under 8000 kr er nok Asusen det kraftigste alternativet. Når du vurderer gaminglaptops er det aller aller viktigste å vurdere hvilket grafikkort som står i den. Finn ut hva du minimum trenger og finn deretter laptopen du liker best med tilhørende kort. Som flere sier er en i5-prosessor mer enn nok i de aller fleste tilfeller, enkelt fortalt får ikke de fleste spill utnyttet mer enn to kjerner uansett. Hvor mye penger ønsker du egentlig å legge i laptopen? Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Takker vidarkri for gode svar (som vanlig) i5 er bra nok til spilling GTX560m med 1,5GB eller 3GB (192bit) GT540 og GT555 funker også, men skjermkortet er som regel det som sliter først i spill og med en bærbar så er det som oftest ikke mulig å oppgradere... :| Så jo bedre skjermkort jo lengre levetid... Minne og harddisk kan jo oppgraderes så det er viktigere med skjermkort... <- Min mening http://www.prisjakt.no/category.php?m=s80416930&o=produkt_pris_inkmoms#rparams=m=s80416939 <- Asus er billigst, men de 500,- ekstra opp til MSI vil gi deg 15-30% mer spill ytelse... MSI bråker littegrann mer en Asus, men spiller du så sitter du som oftest med headsett og vist du ikke har så er det utrolig mye lyd i høyttalerne til MSI. MSI har også mulighet for automatisk overklokking via TDE funksjonen! EDIT: Link lagt til Endret 19. desember 2011 av --CAINe-- Lenke til kommentar
MegaAwzum Skrevet 19. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2011 Veldig enig i Caine sine innlegg. Vil også si at til under 8000 kr er nok Asusen det kraftigste alternativet. Når du vurderer gaminglaptops er det aller aller viktigste å vurdere hvilket grafikkort som står i den. Finn ut hva du minimum trenger og finn deretter laptopen du liker best med tilhørende kort. Som flere sier er en i5-prosessor mer enn nok i de aller fleste tilfeller, enkelt fortalt får ikke de fleste spill utnyttet mer enn to kjerner uansett. Hvor mye penger ønsker du egentlig å legge i laptopen? Som sagt har jeg 5000 atm, og får mest sannsynelig 4000 til.. Så en ca 8000-9000 med egene inntekter. Jeg har en forsåvidt bra laptop nå, en HP dv6, men har desverre for mange problemer med den. Og trenger noe mer holdbart, med tanke på at min laptop har begynte og smelte på enkelte steder. Så rundt en 8-9 tusen Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Battlefield 3 utnytter flere en 2 kjerner, men jeg har ingen lag eller spikes med min maskin på Ultra og full hd... Vet ikke hvordan et GTX560m vil gjøre det, men en MSI uten overklokking(TDE) er raskere en en tilsvarende ASUS siden MSI bruker høyere standard frekvens på skjermkort! Lenke til kommentar
MegaAwzum Skrevet 19. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2011 Hvor høyt må jeg i prisklasse for og komme opp til MSI? Og har den noen problemer med varme, ettersom den har en turbo fan control? Og bråker viften uten turbo/med ? Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Hvor høyt må jeg i prisklasse for og komme opp til MSI? Og har den noen problemer med varme, ettersom den har en turbo fan control? Og bråker viften uten turbo/med ? Det er ikke vanskelig å høre maskinen med turbo på, men jeg har sittet å spilt Battlefield3 på maskinen uten headset og eneste gangen jeg hørte viften var når neste mission ble lastet inn og det ikke var noe lyd fra høyttalerne... Lyden stod ikke på maks heller... Vist du sjekker linken jeg sendte i siste innlegg så får du en opplisting av bærbare med enten GTX560m eller GTX570m... Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Battlefield 3 utnytter flere en 2 kjerner, men jeg har ingen lag eller spikes med min maskin på Ultra og full hd... Vet ikke hvordan et GTX560m vil gjøre det, men en MSI uten overklokking(TDE) er raskere en en tilsvarende ASUS siden MSI bruker høyere standard frekvens på skjermkort! Derfor jeg skrev "de fleste " og ikke alle ;-) Hm... Spørsmålet er om vi kan forsvare ytelsesøkningen til MSI VS Asus når gutten skal ta opp lån på greia ;-) spesielt siden 53SX klarer spillene han lister godt og er samtidig kjent for høy kvalitet (les levetid) hvorfor bruker vi BF3 som benchmark når SC2 er det tyngste spillet han kjører? (53SX kjører SC2 på high-ultra i full hd) Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Hvor høyt må jeg i prisklasse for og komme opp til MSI? Og har den noen problemer med varme, ettersom den har en turbo fan control? Og bråker viften uten turbo/med ? MSI modellen som er aktuell er mer høylydt enn en Asus modell, men det er visstnok ikke en håreisende forskjell slik det var på eldre MSI modeller. De siste testene jeg har sett av MSI sine modeller, og i sammenligning med Asus så kommer det frem at spillytelsen på MSI med GTX 570 ligger 25-30% høyere enn en Asus med GTX 560, og at hvis man ikke har lydallergi så er det et godt valg, hvis man derimot er allergisk mot lyd så er det ingen som slår Asus sine modeller som har ekstremt gode og stillegående kjøleløsninger. Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Venner klager på at jeg har lyd allergi og jeg kan ikke si at MSI'en plager meg noe særlig(For uten når viften starter, men det var også hørbart på Asus!)... Nei, den er ikke totalt lydløs, men i forhold lyden i høyttalerne og evt headsett så har det ikke plaget meg i spill :)Tenker du maskin som kan kjøre grei grafikk i de fleste spillene pr idag så gå for en maskin til 5000-6000,-, men jeg tenkte at det hadde vært greit at jeg ikke måtte gå for langt ned på grafikk innstillingene i løpet av et halvt år eller noe, og dermed så kjøpte jeg en maskin til 11000,-(Fikk 500,- i rabatt på den jeg linket til i den første kommentaren min!)Men det er opp til trådstarter... Asus holder, men jeg ville kjøpt 17,3" versjonen eller en eller annen MSI GT683 modell istedet for Asus 15,6" pga. at Asus har amputert skjermkortet med vilje...(Fikk en mail ifra de som de bekreftet at 15,6" var redusert i forhold til 17,3")MSI har som nevnt automatisk overklokking av skjermkort og bruk av dette systemet fjerner ikke garanti heller... Endret 19. desember 2011 av --CAINe-- Lenke til kommentar
Akando Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Har sendt et godt tilbud til deg på meldinger MegaAwzum. Sendte 2 ganger ved uhell, beklager det! Det er en G73 for en god pris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå