Gå til innhold

Omvend meg! - kan en norsk ateist omvendes?

Anbefalte innlegg

Det er blitt til en religion å være rasjonell. Men ingen religion å prøve å finne sannheten.

Dette forumet kryr av wannabe-rational. Slike folk som laget programmer for å konvertere til kristendommen er irrasjonell og kunne brukt tiden på noe annet. Irrasjonelt og fjolsete.

Noen sier de har brukt hele livet på å finne brister i bibelen, vel tar det ikke bare minutter å finne bristene? Hvorfor bruke ett helt liv på å lete brister. :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er blitt til en religion å være rasjonell. Men ingen religion å prøve å finne sannheten.

Dette forumet kryr av wannabe-rational. Slike folk som laget programmer for å konvertere til kristendommen er irrasjonell og kunne brukt tiden på noe annet. Irrasjonelt og fjolsete.

Noen sier de har brukt hele livet på å finne brister i bibelen, vel tar det ikke bare minutter å finne bristene? Hvorfor bruke ett helt liv på å lete brister. :tease:

Hvis du hadde vært like entusiastisk som meg, så ville du skjønt hvorfor. Jeg håper på det sterkeste at innen jeg er begravd i jorda, så har jeg igjennom hele mitt levde liv, funnet absolutt ALLE svakheter/feil og sannheten om hvordan bibelen er blitt til, og hva som var opphavet til denne boken... I form av sikker viten, eller i form av de aller beste hypotesene/teoriene på temaet.

Min hobby er bokstavelig talt andres tro, og diskutere andres tro. Når jeg sier det, så betyr det også studering av andres tro.. Så når jeg diskuterer med et Jehovas Vitne, så har jeg lest noe vannvittig mye gjennom flere år, bare om dem, rett og slett for å kunne diskutere på deres premisser og forstå hvorfor de tror som de tror, sier som de sier, og for å stå sterkere i diskusjonene. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du hadde vært like entusiastisk som meg, så ville du skjønt hvorfor. Jeg håper på det sterkeste at innen jeg er begravd i jorda, så har jeg igjennom hele mitt levde liv, funnet absolutt ALLE svakheter/feil og sannheten om hvordan bibelen er blitt til, og hva som var opphavet til denne boken... I form av sikker viten, eller i form av de aller beste hypotesene/teoriene på temaet.

Min hobby er bokstavelig talt andres tro, og diskutere andres tro. Når jeg sier det, så betyr det også studering av andres tro.. Så når jeg diskuterer med et Jehovas Vitne, så har jeg lest noe vannvittig mye gjennom flere år, bare om dem, rett og slett for å kunne diskutere på deres premisser og forstå hvorfor de tror som de tror, sier som de sier, og for å stå sterkere i diskusjonene. :)

Du kan ikke studere 1% av alle religionene i løpet av ditt liv, hvorfor mener du og påstår du at du vil finne alle svakheter ved alle religioner før du dør? :whistle:

Lenke til kommentar

Du kan ikke studere 1% av alle religionene i løpet av ditt liv, hvorfor mener du og påstår du at du vil finne alle svakheter ved alle religioner før du dør? :whistle:

Jeg sa ikke alle svakheter ved ALLE religioner.. Det er jeg heller ikke interessert i. Det er kristendommen jeg forhåpentligvis har funnet absolutt alle svakhetene i, uten at jeg får svaret på det uansett er det det jeg ønsker å gjøre.

Og jo... Jeg kan utrolig mye om mange religioner, ikke for å skryte noe særlig, egentlig, da jeg får trygd, og bruker tiden (dagene) på å sette meg inn i alle mulige religioner for å kunne diskutere med mye kunnskap mot de religiøse, og på diskusjonsforumer (blant annet, jeg gjør selvsagt mye annet rart også... Man har mye frihet når man ikke jobber, da... Så jeg har bedre tid på meg til å studere enn det du for eksempel har, kan jeg tenke meg... Har studert religioner, livsfilosofier, og livsanskuelser (f.eks. Nihilisme, eksistensialisme, (...)) siden jeg var 16 år, i dag er jeg snart 29 (I Mars faktisk) og da har jeg da altså studert og diskutert, daglig (med noen få avbrudd) i ca. 13 år.. Jeg må innrømme å ha flørtet litt med gnostisisme deler av tiden som ateist... Men den gnostisismen jeg har flørtet med er kun en filosofisk livsanskuelse. Jeg stiller meg uansett åpen til muligheten for gjenfødsel etter mitt levde liv.. skal jeg tro noe, så tror jeg på gjenfødsel. Ser ikke noen grunn til å benekte at den prosessen som førte til at jeg ble født, har mulighet til å gjenta seg i den evigheten vi befinner oss i...

Lenke til kommentar

Det er enkelt å finne svakheten med alle religioner, fellestrekket er at ingen av de som foreløpig er presentert for meg, har noen objektive og etterprøvbare bevis for sin sannhetsgehalt. Jeg har ikke hørt om alle religioner i verden enda, selv ikke alle de ca 37000 versjonene av kristendommen har jeg hørt om eller grafset i.

Lenke til kommentar

Det er enkelt å finne svakheten med alle religioner, fellestrekket er at ingen av de som foreløpig er presentert for meg, har noen objektive og etterprøvbare bevis for sin sannhetsgehalt. Jeg har ikke hørt om alle religioner i verden enda, selv ikke alle de ca 37000 versjonene av kristendommen har jeg hørt om eller grafset i.

Buddhismen ser jeg på som den eneste fornuftige religion av de største verdensreligionene. Den religionen påstår veldig mye som er sant.. Ikke alle buddhister tror på gjenfødsel, faktisk så er det mange buddhister som ikke tror på gjenfødsel(!)... Og heller ikke på Karma slik det vanligvis blir forstått (hovedsaklig innen hinduismen)... Det er mange gode meditasjons-teknikker, som er påvist å ha en svært god effekt psykologisk. Så innen Buddhisme er det aller meste svært fornuftig mener jeg... Det finnes noen få unntak, men generelt sett, er Buddhismen den eneste religionen, jeg liker uten å være Buddhist selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Før jeg ble troende (jeg ble troende i år) og har vært ateist hele livet. Jeg hadde ett uttrykk og ett spørsmål jeg brukte å stille religiøse:

"Det er en ting alle guder har felles og det er tusen ting de ikke har til felles"

Gjett hva det er?

Ifølge godchecker.org er der tusener av guder, alle disse guder har ulike karakteristikker, noen er blå, noen er gule, noen er slemme, noen er gode, noen er sadistiske og noen er bare god. De er alle ulike, men det er EN ting alle disse gudene har til felles.

De deler alle usynlighetsfaktoren. Det fins ikke en gud som er synlig. :tease:

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Før jeg ble troende (jeg ble troende i år) og har vært ateist hele livet. Jeg hadde ett uttrykk og ett spørsmål jeg brukte å stille religiøse:

"Det er en ting alle guder har felles og det er tusen ting de ikke har til felles"

Gjett hva det er?

Ifølge godchecker.org er der tusener av guder, alle disse guder har ulike karakteristikker, noen er blå, noen er gule, noen er slemme, noen er gode, noen er sadistiske og noen er bare god. De er alle ulike, men det er EN ting alle disse gudene har til felles.

Kanskje ikke noe rart når alle gudene kun er ideer i hodene til folk? :tease:

PS: Takk for en utrolig god link! :thumbup:

Denne må utforskes ;)

Syntes forresten at skaperguden Bumba fra afrika var interessant.

Utdrag: "

Mighty Creator God of Vomit

From the Bushongo in the Congo comes BUMBA, the African Creator God of Vomit. Yes, vomit (Vomit = brekning, oppkast verb. kaste opp, spy)

In the beginning, all was dark. Then out of the darkness came BUMBA, a giant pale-skinned figure. He was not feeling well. In fact he had not been feeling well for millions of years. He was lonely, and the unbearable solitude (den plagsomme ensomheten) was making him ill.

Troubled by a ballooning bellyache, he staggered, moaned and vomited up the Sun. Light burst forth into the Universe — and he choked out the Moon. The stars came next and then, with a tremendous effort, he threw up the planet Earth. We do live in a very sick world.

Han spydde ut en syk verden.. hehehehe... Dette er en MYE bedre forklaring enn den kristne Guden.. Den jødeiske, og den muslimske!! Seriøst! Denne kunne jeg jo ha fått meg selv til å tro på!!! Hahaha...

Endret av °•.°•.°•. тυявσ nєℓℓσ .•°.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Han likte jo svært godt å vise seg selv under antikken og bronsealderen når alle tilhengerne var overtroiske og fanatiske. Rart at han nå bare har blitt mer og mer usynlig og svak enda det aldri har eksistert flere kristne enn i dag hvis vi tenker befolkningsmessig.

gods%2Bpower%2Bover%2Btime.jpg

Endret av Myagos
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Selv om jeg er troende så kan jeg forstå humoren, den var jo litt gøy da :thumbup:

Haha. Ja, for deg burde det jo være enda morsommere... liksom; "Hah, en avgud som spøy ut den syke verdenen" hahaha... "Nei, det var nok Gud som skapte en syk verden, slik at vi kristne skal kunne få sann glede av paradis etter å ha levd i denne syke verden som påståelig nok skal ha blitt spydd ut av gapet på denne Afrikanske avguden, HæHæ!"

Kult er det forresten at den norske Guden Loke er på en god 2 plass (!) på denne listen over "Top Ten"-gods på denne amerikanske siden! =)

Endret av °•.°•.°•. тυявσ nєℓℓσ .•°.
Lenke til kommentar

Uffameg for et skuffende program. Jeg vet ikke hva jeg forventet når vårt land produserer dette, men det var langt under det jeg håpte på ihvertfall.

Stakkars Hope får kanskje komme med 3 interessante spørsmål i løpet av de 8 første episodene. Ordentlig svar på de får han selvfølgelig ikke...

Uansett så er et program om noe sånt som dette der det nesten bare er enveiskommunikasjon utrolig kjedelig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Før jeg ble troende (jeg ble troende i år) og har vært ateist hele livet.

Hvorfor ble du troende?

Jeg hadde ett uttrykk og ett spørsmål jeg brukte å stille religiøse:

Gjett hva det er?

Mine to spørsmål til troende er:

1. Hva tror du på?

2. Og hvorfor tror du på det du svarte i spørsmål 1?

Nei, og det er årsaken til at jeg ikke tror på noen av gudene som er presentert for meg. Dette gir spesielt lite troverdighet til allmektige og allvitende guder, da de vet nøyaktig hva som skal til for å overbevise meg. Siden disse gudene velger å la være å overbevise meg, så må vedkommende guder ha en mening med det. Sånn ut fra et rasjonelt synspunkt. Med mindre denne guden har skapt meg for å straffes, nettopp på grunn av den måten denne guden har skapt meg. Da en allmektig og allvitende gud, visste nøyaktig hvordan jeg ville komme til å handle, i det øyeblikk vedkommende skapte meg ...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Før jeg ble troende (jeg ble troende i år) og har vært ateist hele livet.

Hvorfor ble du troende?

Jeg hadde ett uttrykk og ett spørsmål jeg brukte å stille religiøse:

Gjett hva det er?

Mine to spørsmål til troende er:

1. Hva tror du på?

2. Og hvorfor tror du på det du svarte i spørsmål 1?

Nei, og det er årsaken til at jeg ikke tror på noen av gudene som er presentert for meg. Dette gir spesielt lite troverdighet til allmektige og allvitende guder, da de vet nøyaktig hva som skal til for å overbevise meg. Siden disse gudene velger å la være å overbevise meg, så må vedkommende guder ha en mening med det. Sånn ut fra et rasjonelt synspunkt. Med mindre denne guden har skapt meg for å straffes, nettopp på grunn av den måten denne guden har skapt meg. Da en allmektig og allvitende gud, visste nøyaktig hvordan jeg ville komme til å handle, i det øyeblikk vedkommende skapte meg ...

Hypotese: Hva ville du sagt dersom du en dag får kontakt med Gud, han sier til deg: "Din dumme gjøk og nekhue, trodde du virkelig at en slik verden som du lever i ikke er mitt verk" :tease:

Lenke til kommentar

Hypotese: Hva ville du sagt dersom du en dag får kontakt med Gud, han sier til deg: "Din dumme gjøk og nekhue, trodde du virkelig at en slik verden som du lever i ikke er mitt verk" :tease:

Hva ville du selv ha sagt om selveste Odin sto foran deg og sa det samme? Tipper at du aldri har tenkt tanken engang...

Bevis er det som skal til for å omvende en ateist... Når det er sagt er det ikke dermed sagt at en ateist hadde tilbedt den guden som ble bevist for det. En gud må faktisk være verdt tilbedelsen og det syntes jeg ikke at den kristne gud er pr i dag. (Men hvordan han fremstilles i bibelen...) Så får vi se når han viser trynet sitt....

• Liker 2
Lenke til kommentar

Skal gi deg dum jeg. Når det eneste du klarer å gjøre for å overbevise meg, er å ha prester som forkynner ditt navn samtidig som de voldtar små gutter - så vil jeg si at du er særdeles inkompetent, slem og dum.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...