verbal Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 meg og en venn har et mini lan, vi bruker en kryssa kabel, begge har kobla i kabelen , men vi finner ikke hverandre, vi vet at kabelen funker, noen som kan hjelpe?? Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Sitt litt mere om ka slags os dere begge har, og har dere slått av firewall til begge, omså har dere xp slått av den interne firewall til xp. Omså på den enne pcen sett ip til 192.168.0.1 og 192.168.0.2 på den andre så kan dere altids pinge hvereandre se om det er kontakt mellom dere. Lenke til kommentar
hcgustad Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 har dere XP, kanskje en av dere har deaktivert nettverkskortet...aktiver det!! Lenke til kommentar
verbal Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 hvor kan jeg aktivere det? Lenke til kommentar
hcgustad Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 gå på My Network Places--> høyreklikk-->Properties-->Høyreklikk på den rette tilkoblingen og velg aktiver...hvis det er aktivert fra før- gå på kjør, og skriv: netsetup.exe og følg veiviseren Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Sjekk også at en eller begge ikke har f.eks Norton Internett Security aktivert. Lenke til kommentar
hcgustad Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Kom på en ting til, sjekk om dere Zonealarm eller noen andre firewaller, deaktiver disse Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 -av med firewall -prøv å pinge -sett opp lan'et på ny er du sikker på at det ikke er kabelen?? virker den, er den krysset, sikker på at det ikke er en ISDN kabel :wink: Lenke til kommentar
verbal Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 ja kabelen funker..det er jeg 100 prosent sikker på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå