Gå til innhold

The Secret World trøbbel

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

I denne stunden jeg skriver er jeg veldig irritert og frustrert.

Jeg har gledet meg veldig lenge til The Secret World (tidligere kjent som Cabal)

Jeg har spilt Age Of Conan lenge og gleder meg derfor stort til Funcom sitt nye MMO spill.

Jeg var heldig å fikk beta av Funcom nå på fredagen som var, og har spilt siden.

Men kan ikke jeg har fokusert så mye på spillingen, det har vært et irritasjonsmoment som har gått altfor hardt utover tastaturet mitt :p

Skriver først mine specs:

CPU: i7 870 2,93 ghz

GPU: MSI GeForce GTX 580 1536MB "Twin Frozr II"

Motherboard: ASUS P7P55D-E

RAM: Corsair Vengance DDR3 8GB 1600 mhz

HDD 1: 1000TB 7200rpm

HDD 2: 500GB 7200rpm

Tingen som skjer er som følger

Jeg kjører spillet på ultra med AA og motion blur i DX11.

Dette fungerte meget bra i de første 40minuttene, deretter så begynte spillet og kræsje. Kjørte spillet smertefritt i ca 60-65 fps hele tiden, til og med når spillet kraæsjet.

Jeg fikk feilmeldingen: dxgi_error_device_removed.

Jeg tenker for meg selv at dette er rart, spillet er ikke så grafisk bra at det danker ut Crysis 2 eller BF3.

Til informasjon så kjører pcen min BF3 på maks med god fps. Så dette fikk meg til å stusse litt, jeg kjører Age of Conan på maks med 70-80 fps i dx10 vel og merke.

Deretter startet jeg spillet på nytt og testet på medium, kræsjet etter ca 2minutter. Deretter low settings, da kræsjet spillet etter bare noen sekunder.

"Faen heller" tenker jeg, og starter spillet i DX9 og fps var helt på tryne, nede i 30-40 og masse lag spikes!

Jeg la dette ut på beta forumet og sendte de mail, fikk beskjed om å prøve spillet i "windowed mode". Fikk akkurat samme resultat.

Har nå prøvd å reinstallere driveren til nvida 6ganger (har brukt driver sweeper for å være sikker etter avinstallering)

Alle andre spill fungerer utmerket, og tempraturen på skjermkortet er helt fint. Har hatt rapporter på skjermkortet sin temp fra jeg startet spillet til det kræsjet, tempen er som sagt helt fin.

Jeg har lest litt på nettet og googlet, virker som at: dxgi_error_device_removed er en litt skjelden feil. Og mange slet med dette i Age of Conan en periode.

Skjermkortet mitt er knapt 1mnd gammel idag, og har ikke problemer med det når jeg spiller andre spill.

Jeg skjønner at dette er en beta av spillet og vi skal i bunn og grunn bare teste spillet og rapportere feil, men vil jo gjerne få spilt littegrann så jeg får et inntrykk av spillet.

Akkurat nå er inntrykket ganske lavt for å si det sånn.

Hvis noen har noe forslag så vær så snill og kom med dem, jeg står på bar bakke her og er utrolig frustrert.

Setter megastor pris på alle svar jeg får! :D

(takk til de som gidder å lese alt også)

Mvh

Espen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som skrevet, men kanskje ikke godt nok forklart så har jeg postet på beta forumet. Får ikke svar så prøver å øke min sjanse for å få gode tips ved å poste her også. Denne feilen oppstår for en del mennesker når de spiller andre spill. Så håpet noen kanskje hadde møtt på den før :)

Lenke til kommentar

dxgi_error_device_removed , er en error som har vært nesten siden starten i Age of Conan for endel spillere. En feil Funcom ikke erkjenner eller kommer til å gjøre noe med da det skjer den dag idag. Her er hva Funcom sier om denne feilen:

This error appears when you get the "nvlddmkm has stopped responding and has successfully recovered" popup in Windows. Normally this happens when your VGA is overheating or trying to push out too much power. I get it every now and again as well. There's not much you can do about it, since this is an ancient and known error. It appears with both Nvidia and ATI.

Med andre ord mer Funcom fjas, jeg gru gleder meg til å se hvordan The Secret World blir. Men med Funcom bak rattet blir det nok en berg å dalbane for oss kunder.....mye sinne og frustrasjon med andre ord.

Lenke til kommentar

til alle sin informasjon har funcom valgt å banne meg fra betaen, hvorfor vet jeg ikke, tviler på at de har funnet denne tråden og føler ikke at jeg har røpet for mye om spillet bortsett fra en bug som kunne ha vært i hvilket som helst spill.

Så inntrykket mitt er klart at å gi "feedback" og klage over at de ikke gidder å svare meg etter flere dager (når jeg ser at mange andre poster får svar) ikke lønner seg med funcom.

Kommer neppe til å kjøpe spillet, og kommer mest sannsynlig bare for å være drittsekk (vet det verken skader dem eller at de bryr seg) til å freeze accounten min i Age of Conan, dette gjør jeg kun av prinsipp så jeg selv kan sove godt om nettene.

Fuck Funcom, takk for meg...

Lenke til kommentar

Poenget med NDAs og Closed Betas er at du ikke nevner det noen(!) steder utenom Beta forums. Jeg som har fulgt spillet siden annonseringen i 2007 og har fortsatt ikke adgang til Beta, men håper jeg får tilgang en dag.

Beta er for å finne feil, og gjøre det som betaen er skapt for, og når du rapporterete feilen, så skulle du bare ha fortsatt å spille, og håpet på en patch som fikset feilen når de fikk lokalistert den. Det kan nok godt hende de fant denne tråden. Er tross alt et norsk selskap.

Spiller også AoC, med en PC fra 2008 uten noen særlig problemer. Har ikke 60+ FPS konstant, men er fornøyd i full DX10!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...