Ariansen Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 (endret) Hei, Jeg har en HD ready flatskjerm 42'' Pioneer og Pioneer hjemmekinoanlegg som i og for seg begynner å bli ganske gammelt. Men det er ikke poenget. Nå har jeg tven i stua og datamaskinen på kontoret i andre etasje. Nå bor jeg i en enebolig som for et år siden ikke hadde innlagt internett i huset en gang, så jeg kjører nettverk over strømnettet. Det jeg egentlig ønsker er å kunne styre pcene i huset fra TVen, men jeg ønsker ikke å ha pc i stua. Det må i såfall være en PC med WAF faktor. Det er selvfølgelig mulig å kjøpe en NAS server eller en Mediasenter PC, men da begrenser det seg til redigering av bilder og evt. filmer. Men ikke å styre pcen som står i DMZ i kjelleren. Jeg trenger derfor en "boks"/"komponent" som kan stå i tvbordet hvor den gamle videomaskina, harddisk opptakeren, canal digital boksen og hjemmekino spilleren står. Jeg vil helst slippe å bygge noe selv, men hvis det er det beste/rimligste alternativet, så er det absolutt verd å nevne. Oppsummering: Helst fjernstyring av pc i nettverket, internett, blu-ray, opptak, media avspilling av familebilder og familiefilm. Nå har jeg aldri vært så opptatt av hardware før, så jeg er litt utdatert på hva som fins. Alt av forslag til å løse mitt problem tas imot med takk! God jul og godt nyttår til alle! /Jon Haakon Endret 18. desember 2011 av Ariansen Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Den mest fleksible løsningen er nok en htpc boks. De kommer jo i ymse ferdigbygde varianter fra rundt 3000 for de rimeligste og oppover til rundt 6000kr for noe med skikkelig med krefter. Asus og Asrock er 2 produsenter som lager gode bokser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå