Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] D-link DIR-655 og DWA-556, treg hastighet.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har nylig oppgradert nettet i hjemmet fra 12,5/5 til 70/10 (Super70, canal digital)

Har et lite problem med at min stasjonære PC ikke får høyere hastighet enn 15 til 25Mbits mens alle laptopene jeg har får 70Mbit nesten hver eneste gang jeg tar en speedtest.

Stasjonære PCen bruker da DWA-556 nettverkskort (trådløst) med de seneste Atheros driverne som er blitt anbefalt på D-link forum og lignende. Drivere for ruteren var litt mer kompliserte viste det seg. På esken står det at mitt eksemplar har Hardware version B1 med Firmware version 2.00. Ifølge D-link forumet er dette de samme komponentene og firmwaren som DIR-825 bruker. :hmm: Fant aldri frem til en mulig forklaring/løsning på det.

Jeg har justert noen innstillinger på rutrene, slik som hvilke channel den bruker.

Satt den til Channel 11 siden naboen bruker channel 6. Naboens nett vil også noen ganger gå på channel 6+2 som det står. Har det noe å si?

post-255697-0-67866100-1324238068_thumb.png

TL;DR får altså ikke ønsket hastighet på PCen. Noen som har no forslag? :)

Endret av JewAlmighty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd å flytte stasjonære maskinen nærmere routeren?

Bare for å sjekke om det hjelper?

Nå er trådløs lite egnet til 70 mbit linje, men ja du burde vel fått litt bedre resultat.

Har du flere trådløs nettverkkort, kan man jo sjekke det gir forskjellig resultat, selv har jeg aldri vært fan av trådløs til stasjonær.

Metall og slik kan redusere/begrense hastigheten/stabiliteten.

Lenke til kommentar

Nå er trådløs lite egnet til 70 mbit linje, men ja du burde vel fått litt bedre resultat.

Har du flere trådløs nettverkkort, kan man jo sjekke det gir forskjellig resultat, selv har jeg aldri vært fan av trådløs til stasjonær.

Syntes det er veldig merkelig siden jeg får opp til 70Mbit over trådløs tilkobling med laptoper som ligger like langt unna ruteren som stasjonære. Kabinettet er delvis metal, kan det ha gjort noe med hastigheten?

Skal flytte PCen nærmere når jeg kommer hjem. Kanskje kable den.

Takk for svar forresten! :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg testet med en Gigabyte USB nettpinne, og resultatene er til å grine av..

post-255697-0-75844200-1324317053_thumb.png

Hvordan er det mulig å få så mye med USB nett? Er nettverkskortet mitt så dårlig? Trodde kanskje det var noe av det bedre man kunne få tak i.

Har ingen anelse om hva jeg skal gjøre for å få noenlunde OK resultater. Altså, 25Mbit av 70 er alt for lite! Har bare fått over 60 med andre trådløst tilkoblede PCer. Ingen av testene mine er kjørt med kabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...