bapeape Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Kan man få ett php script til og simmulere museklikk? kan gjerne bruke et mouse macro program, men vil gjerne at det skal kjøre i bakgrunn. tenker da og kjøre apache lokalt på maskinen noen søketips? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 (endret) Jeg tror ikke dette er mulig via PHP nei... hovedproblemet er vel at PHP uansett ikke vil ha tilgang til ressurser som ikke browseren som kjører koden har tilgang til - ergo ligger kontroll av slike ting som mus og tastatur utenfor dens domene. Det finnes dog selvfølgelig verktøy og script-språk som er direkte tilpasset for slike ting, for å programmere macroer av diverse slag osv. Er noe slikt interessant for det du skal gjøre? Jeg er fan av Autoit personlig og har scriptet en del i det. Script-språket er så enkelt lagt opp at om du har programmert noe som helst noen gang får så plukker du det opp på noen få minutter. Med slike verktøy så er det nesten ingen grenser for hva som er mulig å lage i forhold til automasjon. Hvis du beskriver i mer detalj nøyatkig hva du skal oppnå så kan jeg gi et bedre målrettet svar -Stigma Endret 18. desember 2011 av Stigma Lenke til kommentar
bapeape Skrevet 18. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2011 Høres svært intresant ut, skal ikke påstå at jeg er noen programmerings guru, men leste litt php tutorialer osv for en stund tilbake. det dreier seg kun om en enkel macro, så bør gå ann og klare. takk for tipset Lenke til kommentar
slacky Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 (endret) Er ikke mulig i php (serverside). SCAR Divi brukte jeg ofte for mange år siden, dette gjør alt som trengs når det kommer til macroing. Programmeringen skjer med Pascal, men det er slett ikke store utfordringen Endret 18. desember 2011 av warpie Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Titt på JavaScript. Lenke til kommentar
dahuff Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 JQuery-rammeverk er nok enklest, tror du bare behøver å skrive $(id).click(); eller noe for selve klikket. http://api.jquery.com/click/ Hvordan og når klikket skal skje kommer litt an på hva du forsøker å gjøre. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 jQuery sin click er kun en event-handler. For å opplyse trådstarter: Du er så godt som aldri interessert i å simulere et museklikk fra brukeren, da dette kan oppnås på andre, mer fornuftige, måter. Lenke til kommentar
dahuff Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 jQuery sin click er kun en event-handler. For å opplyse trådstarter: Du er så godt som aldri interessert i å simulere et museklikk fra brukeren, da dette kan oppnås på andre, mer fornuftige, måter. "Bind an event handler to the "click" JavaScript event, or trigger that event on an element." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå