Gå til innhold

spørsmål om kreatin / kreabolic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gir deg litt ekstra drivstoff, klarte du 5 repetisjoner uten så kanskje du klare 6 eller 7 (om du er heldig) med, ved samme vekt. Kreatinet lagres i kroppen ved hjelp av vann, så man får en høyere vannvekt ved bruk av det. Pga det så bør du drikker litt mer daglig også, for å unngå dehydrering.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når du slutter med kreatin, vil energilagrene i musklene dine gå tilbake til "normalt" nivå. Du vil miste litt volum siden energilagrene er mindre.

Du vil miste litt ytelse siden du har mindre energi lagret i musklene, men mens du brukte kreatin var du i stand til å trene hardere enn uten, noe som kan føre til økt muskelvekst.

Personlig ser jeg ingen spesiell grunn til å slutte med det, med mindre legen din anbefaler det, eller no slikt.

Lenke til kommentar

Sies at man kan øke en opp til 10% i styrke, jeg opplevde god progresjon etter at jeg startet på kreatin, men vanskelig å si om det bare er kreatin siden jeg begynte med masse annet rart samtidig, samtidig som jeg forbedret kostholdet mitt. Men er jo ingen negative sider så ser ikke hvorfor man ikke skal ta det, billig er det og.

Lenke til kommentar

Har hørt at trening og alkohol ikke er noen god match. Altså at du kommer til å settes flere uker tilbake i treningsprogrammet ditt. Vet ikke i hvor stor grad dette stemmer, men er overbevist om at det er en viss sannhet i det.

Kreabolic vet jeg ikke så mye om dessverre.

Endret av Kallileo
Lenke til kommentar

leste dette på et forum nå :

Med mindre du er alkoholiker har ikke alkohol noe å si for bruken av kreatin, det tar 3-6 uker å fylle opp nivåene av det i kroppen og man kan faktisk ta kreatin bare 2-3 ganger i uka og allikevel holde lagrene ved like. Så en fest vil ikke ha noe å si for akkurat DET.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...