Gå til innhold

Er det vanlig at cd rw brennere knuser plater?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg puttet inne en orginal cd i cdrw`en og det gikk bra helt til den spant opp og det kom et avsindig smell...

Kortsluttning? tenkte jeg og kunne til min store forbauselse se at windows ikke reagerte, men det gjorde cdrw`en... har tatt den ut av maskinen nå og det er my igjenn av plata inni. Jeg lurer på om at dette ikke kan gå på garantien og bare tar og åpner saken

Men for å være helt sikker, kan jeg ta dette på garantien?

mvh knutern_

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hender ja. Har lest om det her på forumet flere ganger før.

Jeg tror dette er en garantisak eller reklamasjonssak ja. Enten fordi en dårlig CD-plate har sprukket under spinning og ødelagt brenneren din, eller fordi brenneren har spunnet opp plata mye mer enn de de normale 52x. Det blir kanskje vanskelig å finne ut årsaken og dermed om det er selgeren av brenneren eller selgeren av platen som skal erstatte de ødelagte sakene.

Lenke til kommentar

Er det ikke slikt som kan skje dersom en brenner på høyere hastigheter enn plata tåler? Mulig det da skjer også ved lesing pga plata er av så dårlig kvalitet at den ikke tåler hastigheten den blir utsatt for...

Bare synsning og gjetting fra min side, har aldri vært utsatt for det selv...heldigvis :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det samme skjedde med meg når maskinen bare var ca. 3 mnd. gammel ! Det var med en "vanlig"cd-brenner, som var ferdig montert når jeg kjøpte maskinen (HP Vectra 1.7 Ghz, P4, med 768 mb RAM, 24/10/40). Jeg ringte HP`s "Vectra-support" for å forklare hva som hadde skjedd, og de sendte like greit en konsulent hjem til meg dagen etterpå.

Han forklarte hva HP hadde sagt at de TRODDE var årsaken, og det var at det har oppstått vibrasjoner i cd-platen. Spenningen som oppsto var nok til å få platen til eksplodere.

Han tok ut den gamle, støvsugde inni PC`en, renset ut ALT av gamle cd-deler og satt inn en ny brenner. HELT GRATIS !!

Utrolig bra service fra HP sin side....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...