Maka-Diyos Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Jeg går Service og Samferdsel VG1. Er 16 år. I ''samarbeid'' med skolen, så skal jeg plasseres ut hver Onsdag en litt etter nyttår, fra, til slutten av skoleåret. Poenget er altså at jeg skal få generell jobberfaring. Linja vår består av at førsteåret skal du utplasseres hver Onsdag, det betyr at jeg får litt erfaring derfra. Neste år så skal vi opprette en egen ungdomsbedrift, så da får jeg erfarng fra ''toppen'' om hvordan det fungerer. De to siste årene skal jeg plasseres ut i praksis, om det er ì èn bedrift i 2 år, eller om jeg skal plasseres ett forskjellig sted hvert år, vet jeg ikke. Men lønnen økes generelt med årene. Så tilbake med dette av utplassering hver Onsdag. Læreren sa hun skulle lage noen skriv til oss, og at vi skulle søke etter nyttår og utplasseres da. Så jeg har ennå ikke søkt om jobb noe sted. Jeg ønsker å bli en ''Onkel Skrue'' i fremtiden, og er målbevisst på det, ikke ambisiøs. Derfor så er det Kontor og Salgsfag som på en måte står i fokus hos meg. Men samtidig så har jeg ambisjoner om å bli skuespiller, fotballtrener osv. Men først og fremst Kontor og Salgsfag, fordi i det langsiktige håp, så kan jeg kjøpe opp en fotballklubb eller et Casting/Filmbyrå selv. Til nå så står jeg med heftig små optios. De eneste jeg har tenkt på er: Esthetique Matvarebutikk ala Coop, ICA eller Meny. Jeg vet enda ikke hvaslags Kontor-bedrifter som har bruk for meg. Jeg er gratis arbeidskraft, men jeg skal jo læres opp i arbeidslivet og få erfaring, derfor så lurer jeg på hvilke bedrifter og butikker, kontorer osv. som er passende for meg, relevant for meg, og som trenger utplassingeringsfolk. Noen forslag? Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Bank eller regnskapkontor er jo en mulighet hvis du tenker å være utplassert som kontormedarbeider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå