torfinns Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 (endret) Til tross for at de fleste svarene i denne tråden kommer fra erfarne forumbrukere er det overraskende mye offtopic :=) Etter å ha skummet igjennom er jeg usikker på om TS har fått et godt svar eller ikke. Selvfølgelig er det mye knallhard overbevisning (nesten religiøst;) fra de som mener at stråling ikke har betydning- og tildels godt dokumentert. Det jeg likevel tenker er at utsagn som "Hvis du gidder å lese lengre oppe i tråden" eller veldig bombastiske og latterliggjørende utsagn mot de som ikke har satt seg inn i temaet bare er med på å forsure tråden... Selv har jeg valgt bort trådløst system i huset med bakgrunn i enkelheten til kablet nett samt den ustabiliteten man kan være uheldig å plages med i forbindelse med trådløst. Da jeg trakk opp kablingen for 8 år siden var ikke trådløst så billig som det har blitt nå. Likevel har jeg ikke følt behov for å konvertere til trådløst all den tid PCene har sine faste plasseringer. Endret 21. desember 2011 av torfinns Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Elektromagnetiske bølger på 1600 Hz emitteres fra høyttalere når de lager lyd med denne frekvensen. Tonen g gir kreft, rock and roll står bak økningen i antall krefttilfeller. 1 Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Spør en hvilken som helst fysiker, elektroniker, elektriker eller lege, og du vil få til svar av alle at strålingen fra trådløse nettverk ikke engang er i nærheten av å være kraftig nok til å påvirke oss på noen som helst måte. Vi bestråles uendelig mye kraftigere, og av langt mer energirik (farligere) stråling på bare én solfylt dag enn du vil gjøre av et trådløst nettverk gjennom et helt år. Jeg er klar over at nocebo er et reellt problem, men vær klar over at symptomene i slike tilfeller forårsakes av vrangforestillinger, ikke fysiske påvirkninger. 2 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 "Hvis du gidder å lese lengre oppe i tråden" eller veldig bombastiske og latterliggjørende utsagn mot de som ikke har satt seg inn i temaet bare er med på å forsure tråden... Det tilfellet var det snakk om manglende dokumentasjon, på at stråling med beskjeden effekt var ufarlig. Det var ikke for å forsure tråden, men det er greit å vise at det finnes dokumentasjon og grundig sådan. Jeg har ingen problemer med å skjønne at man skal ha respekt for stråling, men samtidig så er det ingen hokus-pokus. Det er alt bevist med store befolkningsstudier at det ikke er signifikant økning i sykdomstilfeller etter mobil ble innført. Når så dette er på bordet, så snakker man trolig mest om hypokondere eller "religiøse" den andre veien. Sorry, men ingen får lurt meg til å droppe vaksiner, slå av mobiltelefonen eller gå i kirka og be. Grensen går ved overtro For fakta taler helt enkelt for seg selv. Lenke til kommentar
tnViking Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Jeg ønsker bare å kommentere at jeg har min seng rett over trådløs-ruteren, switch. En datamaskin + skjerm som står på 24/7, som står rett ved siden av hodesiden på sengen min. Jeg også en Datamaskin, TV, PS3, Boxee Box, NAS og Printer som står 1.5 meter fra sengen min, tvers over. Så si ifra til meg om jeg er i faresonen :O PS: Jeg er trur ikke at det er farlig stråling fra disse "Devicene" Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Tviler på at du trenger å bekymre deg for stråling, men du bør absolutt tenkte på søvnforstyrrelser. All den elektronikken avgir støy og selv om det ikke nødvendigvis er merkbart vil det kunne føre til forstyrret søvn, redusert søvnkvalitet og kortere søvn. Tre ting som absolutt har en helsemessig innvirkning, negativ sådan. Lenke til kommentar
tnViking Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Tviler på at du trenger å bekymre deg for stråling, men du bør absolutt tenkte på søvnforstyrrelser. All den elektronikken avgir støy og selv om det ikke nødvendigvis er merkbart vil det kunne føre til forstyrret søvn, redusert søvnkvalitet og kortere søvn. Tre ting som absolutt har en helsemessig innvirkning, negativ sådan. Jeg trur jeg er blitt "avhengig" av dette. Fordi jeg syntes at der er veldig vanskelig å sove borte, fordi det blir for "stille" Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Da er det i det minste åpenbart at du blir påvirket av det. Og det er ikke en positiv påvirkning Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 (endret) Viftestøy, harddiskdur, kondensator-"squeels" og tilsvarende: ja, det kan så definitivt påvirke søvnen din. Forskjellen er at da snakker vi plutselig ikke om forsvinnende svak EM-stråling lenger, vi snakker om lyd. Endret 23. desember 2011 av Dunsay Lenke til kommentar
tnViking Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Derfor har jeg enten på radio eller spotify når jeg sover. Har aldri greid å sove uten musikk, men det har vært siden jeg var 6 år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå