Samegerilja Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Ingen, men sleit ganske mye med teorien (4 stryk). Handlet mest om 1 og 2 feil for mye, men likevel ganske kjedelig. Lenke til kommentar
jorgens91 Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 1. Hold riktig fart, helst litt under Vil heller si tilpasse farten etter forholdene, da det å stadig holde 5-10km/t under fartsgrense vil forårsake irritasjon så lenge det forhold til å kjøre i fartsgrensa (også grunn til stryk på førererprøve har jeg skjønt). til topic så er jeg et vidunderbarn, besto M, B og BE på første forsøk, samme med teorien Lenke til kommentar
1000000 Skrevet 15. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2012 Får høre om alle som klarer det på første forsøk her bare. Er det ingen som har drete seg ut like mye som meg? trenger å vite at jeg ikke er alene Ingen som slår 2 stryk? Ingen med flere stryk? Vet om en som strøk 5 ganger Lenke til kommentar
Awah Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Altså, jeg har strøket to ganger. Første gangen gikk til helvete. Kjørelærer sa til meg dagen før at jeg "kunne sove godt" kvelden før. Troppet opp til oppkjøring og var egentlig ikke noe særlig nervøs, bare happy fordi jeg endelig skulle få bevise at jeg kunne kjøre. 1. Jeg kjørte for sakte et sted hvor det er mange fartsdumper. 2. Jeg hindret trafikken. (Skulle blinke meg inn forann en bil, og sensor mener jeg heller kunne ha gasset på litt ekstra og SÅ blinket meg inn slik at bilen slapp å hjelpe meg inn.) 3. Min største feil; merket ikke at lyskrysset jeg skulle inn i var for busser, altså, jeg kjørte i feil fil. Merket det akkurat litt for sent - sensor tok i rattet da jeg skulle svinge meg over i riktig fil igjen! DA var jeg sur! Visste at NÅ var det for sent, satt bare å sa "faen faen faen" HØYT hele veien tilbake til trafikkstasjonen. FUN! Andre gangen gikk det mye bedre. Denne gangen var jeg mer nervøs, var dritredd for å stryke igjen. Som sagt, så gjort - strøk gjorde jeg. Jeg som aldri kveler bilen, kvelte den ca. 1 milliard ganger når jeg skulle ut i rundkjøringer. Gjorde jeg det først en gang, ble jeg stresset, og dermed gjorde jeg det enda flere ganger. Fikk også på lappen at jeg hadde kjørt litt for nærme parkerte biler. Var også en gang sensor NESTEN måtte bryte inn... jeg tittet i speilet og bilen forann meg bremset helt ned uten at jeg merket det, men fikk akkurat trøkket inn bremsen før sensor gjorde det. MEN MEN! Shit happens, håper bare jeg ikke blir en av de som har strøket på 7 oppkjøringer. Ny oppkjøring snart, kanskje jeg stikker innom for å fortelle hvordan DET gikk. (PS: Føler egentlig ikke at dette kommer til å gå. Kontrollspørsmålene freaker meg ut!) Lenke til kommentar
1000000 Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 yeah! endelig en likesinnet samme her, var ikke nærvøs i heltatt på første oppkjøring, andre var jeg driiitnærvøs, så lurer faen meg åssen det går når jeg skal kjøre opp for tredje gang om en ukes tid Begynner å bli flaut hvis jeg stryker igjen nå, men er nærvøsiteten som ødelegger har jeg funnet ut, kan jo kjøre bil helt fint Lenke til kommentar
Awah Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 ^ Jessdu, føler meg ganske dum! Folk tror jo jeg er drittdårlig sjåfør når jeg har strøket to ganger. Har ikke fortalt det akkurat, men folk har funnet ut av det på en eller annen måte... ny oppkjøring i morgen, har ikke fortalt det til en levende sjel. Lenke til kommentar
1000000 Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 Søren! hadde tenkt å gjøre akkurat som deg, men klarte å si det til folk når jeg skulle kjøre opp igjen likevel. Stryker jeg nå igjen, sier jeg at jeg driter i hele greiene, og så kjører jeg opp uten å si det til noen men da blir det bytte av kjøreskole og kjørelærer også, han kjørelærern jeg har er en forbanna kødd! Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) Jeg strøk også to ganger, men det begynner å bli noen år siden nå, så jeg husker ikke så mye detaljer. Husker jeg kjørte feil vei inn på en snuplass for buss (gedigen tabbe), men ikke stort utover det. Jeg husker imidlertid jeg fikk skryt for ryggingen min en av gangene jeg strøk, på tross av at jeg rygget i en busk. Dette var da en svær busk som hang ned fra en mur, og den berørte bakruten mens jeg rygget langs en fortauskant i en sving i oppoverbakke. Diverse berøringssensorer i bilen begynte å ule. Panikken begynte å bre seg, men iflg. sensor (bilsakkyndig, ikke berøringssensoren) var det helt i orden. edit: Jeg sto ved tredje forsøk, på tross av at jeg da var i militæret og ikke hadde fått øvekjørt mye på en stund. Endret 20. januar 2012 av srbz Lenke til kommentar
Awah Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Bestod oppkjøring, endelig! På tredje forsøk... er litt morsomt at de første gangene jeg hadde oppkjøring fikk jeg beskjed om at jeg ofte hadde for lav fart, og denne gangen sa sensor at farten min kanskje var litt for høy. Lenke til kommentar
1000000 Skrevet 20. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2012 Gratulerer, vel fortjent det Lenke til kommentar
1000000 Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2012 Jada! klarte oppkjøringa på tredje forøket jeg også alle gode ting er tre som man sier 1 Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Bestod både teori og oppkjøring på første forsøk. Eneste feilen jeg gjorde på oppkjøringen var at jeg var en smule treig ut av et lyskryss der lysene var ute av drift, samt at jeg hadde vikeplikt for alle retninger pga. høyreregel og fordi det går en forkjørsvei gjennom krysset (Posthuskrysset i Ålesund). For øvrig brukte jeg 25-27.000 på kortet pga. jeg hadde ingen til å øvelseskjøre med meg siden jeg tok lappen mens jeg gikk på folkehøgskolen. X) Lenke til kommentar
turbre Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Uff.. Jeg ha oppkjøring i dag. Fikk en dritt sensor. Ei veninne sa til meg at de fleste av veninnene hennes som har strøket hadde en mann som sensor, og det kan godt hende jeg fikk han. Jeg overhold vikeplikt, stoppa for fotgjengere, stoppa på rødt lys, eneste grunnen til at jeg strøk var pga jeg var for sen med å komme opp i fart, og hadde for store svinger i kryss. Dette var sykt unødvendig og irriterende pga jeg gjorde ingenting som var farlig for trafikken. Kjørelæreren min fikk sjokk når han fikk vite hva jeg strøk over, mens alle andre får godkjent selv om de bryter vikeplikten, noe som er grovt og som man skal tryke med, mens jeg strøk bare av det der. Til slutt fortalte jeg hva jeg gjorde feil, og jeg klarte også å kvele bilen (noe jeg ikke har gjort under kjøretimer) Pga jeg var sykt nervøs. Hakka litt i start osv, men er dette liksom en grunn for å stryke? Helt utrolig. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Dette var sykt unødvendig og irriterende pga jeg gjorde ingenting som var farlig for trafikken.Det kan være ganske farlig å legge seg ut på E6 i 60 km/t hvis trafikken flyter i 100 km/t. Det er heller ikke særlig hensynsfullt eller effektivt å kjøre i 40 km/t 200 meter etter en rundkjøring hvis fartsgrensen er 70 km/t. For store svinger i kryss kan tolkes som at du har kommet over i motsatt kjørefelt, noe som heller ikke er ufarlig. At du ikke ser det kan tyde på at du ikke har god nok trafikal kompetanse til å få førerkort i dag. "Alle andre" får forresten ikke godkjent når de bryter vikeplikten. 2 Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Dette var sykt unødvendig og irriterende pga jeg gjorde ingenting som var farlig for trafikken.Det kan være ganske farlig å legge seg ut på E6 i 60 km/t hvis trafikken flyter i 100 km/t. Det er heller ikke særlig hensynsfullt eller effektivt å kjøre i 40 km/t 200 meter etter en rundkjøring hvis fartsgrensen er 70 km/t. For store svinger i kryss kan tolkes som at du har kommet over i motsatt kjørefelt, noe som heller ikke er ufarlig. At du ikke ser det kan tyde på at du ikke har god nok trafikal kompetanse til å få førerkort i dag. "Alle andre" får forresten ikke godkjent når de bryter vikeplikten. Er ikke det å bryte vikeplikten en "tre'er feil"? Altså direkte stryk. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 I utgangspunktet skal et vikepliktsbrudd føre til direkte stryk, ja. Det kan skje unntak, men det vil alltid begrunnes godt av sensor, og neppe noe som skjer hver dag. 2 Lenke til kommentar
Tvatnelid Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Strøk selv for for første gang for en uke siden, men jeg skylder ikke på noen andre enn meg selv. Jeg tenker som så at det ikke er krise, og at eg får en ny sjanse om en måned Lenke til kommentar
m20k Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Har stryket imponerende 3 ganger. De 2 første gangene følte jeg meg ikke klar. Måtte bytte lærer midt under opplæringa fordi kjørelæreren min ble syk. Kom ikke over ens med han jeg fikk, men nå har jeg fått min gode gamle lærer tilbake. Han har også fått min selvtillit tilbake. Den siste gangen følte jeg meg klar, men føler jeg var uheldig med sensor. Jeg skylder ikke på han, det VAR min feil at jeg strøk. Men han var virkelig ubehagelig helt siden jeg svarte feil på kontrollspm. Gjorde mange dumme feil som jeg ellers aldri gjør, og han kom med kommentarer som: "Er du helt fjern?" om jeg kjørte feil vei. Jeg kjørte ikke i forbudte områder, men jeg var så nervøs at jeg svingte til høyre selv om han sa at jeg skulle svinge til venstre osv (ikke hele tiden selvfølgelig, men et par ganger). Kjørelæreren min sa at han er en veldig direkte person, og at det er mange som har klagd på han. Sier ikke dette fordi jeg strøk, for han sensoren jeg fikk før den forrige oppkjøringen var utrolig hyggelig. Hjalp litt på humøret da han på slutten sa: "Det er bare å øve litt til, for du er hjertelig velkommen tilbake. Håper ikke dagen din er ødelagt pga. dette, så får du ha en fin dag" før han ga meg en klapp på skulderen. Kunne gjerne ønsket meg han som sensor neste gang. Synd jeg ikke var klar under min 2. oppkjøring. Føler meg 100% klar nå, hverken faren min, stemoren min eller kjørelærer ser feil i kjøringen min, og de føler seg trygge når jeg kjører. Det er bare nervene jeg må jobbe med, for jeg kan kjøre bil og jeg føler meg trygg bak rattet. Det som er irriterende er at jeg daglig ser folk som gjør feil som fører til stryk på oppkjøring. Folk som ikke følger høyre-regelen, og det hender ørten ganger at billister ikke stopper når jeg skal krysse veien. Det fører vel til automatisk stryk på oppkjøring om jeg ikke tar feil? Jeg stopper alltid for fotgjenger og holder alltid vikeplikten min. Jaja, satser på at jeg klarer oppkjøringen neste gang. Lenke til kommentar
Tvatnelid Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 (endret) Yeeeeeesssssss, besto oppkjøringen i går etter en stryk forskjellen fra denne oppkjøringen og den forje var det at nå forstår eg at eg ikke er verdens beste bilist, så jeg oppførte meg mye mer ydmykt i trafikken. Kjørelæreren min så at eg måtte finne den gylne middelvei mellom sikkerhet og fremkommelighet. Sist så var det overvekt på fremkommelighets delen og var for på "hugget" enn jeg var i går. Dessuten var jeg usikker på om jeg var klar sist gang. Forskjellen ligger nok veldig i sensoren, for de skal jo ta en subjektiv vurdering av hva de synes er trygg og effektiv kjøring, og det kan være veldig ekkelt å kjøre hvis sensoren ikke er noe imøtekommende. Han jeg hadde i går var veldig morsom, vi hold på å le oss i hjel etter at eg kjørte feil den tredje gangen da han sa: "kan jeg få lov til å dra en spøk? Det er ikke noe poeng for meg å si hvor vi skal, du forstår det ikke uannsett". Sensoren i går sa at det var en stang inn beståelse pga. En U-sving som var litt på kanten og tok er par litt for korte luker. Eg kjørte akkurat det samme stedet som eg strøk på sist gang og eg bare tenkte, "ikke faen om eg skal stryke her en gang til, ikke faen". Han sa at eg hadde noen observasjons feil ved at eg kjørte feil når han sa at eg skulle mot et stedsnavn, men så komenterte jeg det at eg rett og slett glemte at jeg skulle følge noe stedsnavn, og da strøk han ut de feilene. Det jeg syntes var veldig behagelig, var at når vi var omtrent halvveis, så lukket han notatblokken sin, og han åpnet den ikke igjen før vi var ferdig. Vi som har strøket vet jo at de få linjene, hvis du du så heldig å få en så lang begrunnelse, virker ekstremt brutalt. Men når sensoren sitter å skriver så mye at det ikke er plass til mer, så forstår du at du har bestått. Jeg tror dessuten at første inntrykket sensor får av deg, kan få veldig masse å si for resultatet, vanlig hvis foretrekker eg å gå i t-skjorte og skinnjakke, men eg tenkte at da ville jo kanskje sensor se på deg som en liten trafikk jypling. Så, vil du bli behandlet som en moden trafikant så må du se ut som en også. Eg hadde en type eksamens følelse før oppkjøringen, så eg byttet t-skjorten med en vanlig skjorte, og jakken med en v-genser, tror det kan ha gjort susen. Kjørelæreren min fortalte at det var fem som kjørte ut på oppkjøring samtidig med meg, kun to av oss besto, det vil si at 60% stryker, det er veldig mange. Dette er ikke lang i fra beste uken i livet mitt, 1. Jeg kom ikke opp til skriftlig eksamen, 2. Jeg besto oppkjøring, 3. Jeg fikk jobb i går, samme dag som jeg besto oppkjøring. Endret 23. mai 2015 av T-bear 1 Lenke til kommentar
Sa2015 Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Får høre om alle som klarer det på første forsøk her bare. Er det ingen som har drete seg ut like mye som meg? trenger å vite at jeg ikke er alene Ingen som slår 2 stryk? Ingen med flere stryk? Vet om en som strøk 5 ganger Strøk 3 ganger, hadde siste oppkjøringen idag og strøk igjen så da blir det 4 ganger .... DYRT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå