provolone Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Hei Sikkringen på stereoen min røk forleden dag. Byttet den, og ting var tilbake som normalt. Men nå er det ikke strøm å få lengre. Har sjekket at sikringen er på stell, så nå må det være noe annet. Har sjekket alle kablene, og alt er på plass som det var tidligere. Noen som har tips til vanlige problemer/feil i slike situasjoner? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Det er gjerne en grunn til at sikringen gikk i første omgang. Se etter ting som kan kortslutte forsterkeren noe sted. Se etter brente dioder og kondensatorer. Lenke til kommentar
provolone Skrevet 19. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2011 Da har jeg skiftet alle kablene en etter en. Hadde ett nytt sett liggendes, så tenkte why not. Er desverre fortsatt ingen tegn til forbedring, så jeg anntar det er forsterkeren som har røket. Skiftet sikringene på den og, uten at det hjalp.... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Ta ett multimeter å mål at forsterkeren har spenning på B+ og Remote. Har du ikke spenning på remote når spilleren er påslått kan det være den som er synderen. Lenke til kommentar
provolone Skrevet 19. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2011 litt utenfor min forståelse dette. vet hva ett multimeter er, men b+ og remote? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) B+ er pluss-spenninga til forsterkeren. Remote er styringssignalet fra spilleren. Du klan også prøve å koble sammen B+ og remote på forsterkeren og se om den får strøm da. Edit: Etter du har målt at du faktisk har spenning på B+ Endret 19. desember 2011 av sedsberg Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 kan ikke jordingen være et problem her? remoteledningen kan ha et brudd og..., Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Med et multimeter finner du feilen på under et minutt. Forutsatt at du kan bruke det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå