Gå til innhold

[Løst] Høy cpu ved stresstest (HP Pavilion dv6000)..

stigano

Anbefalte innlegg

Hei.

Har hatt min HP Pavilion dv6000 inne til service 5 ganger. To av de gangene har den vært inne til service pga høy cpu og problemer med vifte. Jeg har akkurat fått tilbake pcn og de skiftet da: vifte, nettverkskort og cdrom. De har også byttet hovedkort.

Jeg er i dialog med HP via mail i forhold til høy cpu nå. En teknikker fra HP har bedt om stresstest av pcn (prime95) med coretemp for å vise cpu.

Ved stresstest er max cpu grader 85 grader og min 54 grader.

Spørsmålet mitt er følgende: Er det normalt med så høy cpu som 85 ( har oppdatert bios, skjermkort, lydkort osv).

HP`s teknikker mener dette er normalt, men jeg vil gjerne få noen andre som kan mye om dette (som folk her på forumet) til å uttale seg.

Legger ved systeminformasjon og printscreen av siste prime95 test.

post-265490-0-34209100-1324210236_thumb.jpg

post-265490-0-65309500-1324210251_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, 85 grader er godkjent. Jeg har selv hatt en laptop med temperatur på 90 grader i load. Dette påvirket ikke maskinens ytelse da prosessorer laget for laptoper er beregnet for høyere temperatur pga dårligere kjølesystem/luftflyt enn stasjonære. Det jeg har hørt er man ikke bør overstige 100 grader.

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Takker faller.

Har lest at over 75 grader er høyt, men ser nå på flere innlegg at temperaturen på 85-86 er normalt.

Bedre denne gangen, før jeg fikk byttet vifte lå den konstant på 100 grader...

Jepp Hårek... Hele poenget med Prime95 er å belaste CPU.

Takk for kjapt svar. Da går jeg vel bare godta HP teknikerens konklusjon.. For min del skulle jeg ønske det var motsatt... Når PC`n har vært så ofte inne til service hadde en ny PC vært på sin plass:)

Case closed!

Lenke til kommentar

Det er veldig forståelig at du ville hatt en ny PC. Jeg ville nesten stått på det kravet, men ikke alltid like lett å gjøre det i praksis ;)

På en stasjonær PC så er over 80 grader varmt, mens på laptop er alt over 100 varmt.

håper at pcen holder seg. Har selv vært mye borti service, så vet at det er kjipt hver eneste gang!

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...