medlem-230551 Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 En venn av meg(BirgerCaC) Har fått en IBM Thinkpad 600x av noen(husker ikke hvem), men han klarte ikke å komme seg inn på det på grunn av noe han trodde var passordet, så jeg lånte den med hjem til meg for å prøve å fikse den. Det jeg hadde tenkt til var å boote med linux ubuntu operativsystem for å komme meg inn for så å installere ubuntu på den. Problemet er at det birgercac trodde var passordet er passord til BIOS(merkelig nok). Jeg har også en hack diskett til å hacke passord, men den virker ikke på denne IBMen som er lagd i år 2000. Noen som har en lignende pc eller som vet hvordan men kommer seg inn i BIOS? I følge IBM så er det umulig å resette BIOS passordet etter man har glemt det, eneste måte er å sette inn nytt hovedkort, men da er det like greit å kjøpe en ny pc. MVH Tombomkom Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 På disse maskinene så mener jeg at det holder å nullstille biosen helt, det gjør du ved å fjerne batteriet, både det store og det lille som sitter på hovedkortet et sted (i en gul liten pose om jeg ikke husker galt) Lenke til kommentar
medlem-230551 Skrevet 22. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2011 På disse maskinene så mener jeg at det holder å nullstille biosen helt, det gjør du ved å fjerne batteriet, både det store og det lille som sitter på hovedkortet et sted (i en gul liten pose om jeg ikke husker galt) Da er det bedre å kjøpe en helt ny pc... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Ikke så veldig mange skruer som må ut for å få ut det lille batteriet, det store batteriet er jo bare en knapp. Hva skulle vitsen være med et bios passord om det var lett å fjerne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå