amd-amd Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Jeg har noe gammel hardware liggende, som enten skal selges, eller bygges om til en htpc som skal stå i stuen. Dette har jeg - kan det brukes i htpc? HK: ASUS M4A79-T Deluxe CPU: AMD PHENOM II X4 965 3.4GHZ BLACK EDITION HDD:WESTERN DIGITAL VELOCIRAPTOR 300GB RAM:2 X CORSAIR 4gb (KIT) DDR3 1600MHz (8GB) Skjermkort xfx geforce 7900gt strøm : Northq 500w ekstra hardisk 300gb Dette trenger jeg : HTPC Kabinett med plass til Standard ATX kort og ATX strøm Skjermkort med hdmi. Pointet er at jeg vil ikke bruke så mye mer en ca 1000,- for å få den opp til å gå. Hva mer trenger jeg enn dette, trenger vel et slags fjernkontroll system. I tillegg noe Software. Hva anbefales? Kan noen gi meg en speed innføring? Eventuelt, trengs det mye prosessorkraft ved en htpc? eller ligger det meste i et skjermkort, ? Lenke til kommentar
ninjacowgirl Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Hei, den maskinvaren der er mer enn nok. Om du trenger HDMI kjøper du ett geforce 210(tror jeg det heter, ihvertfall det til rundt 300 kr. ) Så er det bare finne ett kabinett som har plass til hovedkortet ditt, det er vel ATX. Når det gjelder programvare liker jeg best XBMC, som du kan laste ned gratis. Det kan kjøres både på linux og windows. Om du har en android- eller iphone\ipad kan du bruke denne som fjernkontroll. Dette fungerer veldig bra. Lenke til kommentar
amd-amd Skrevet 18. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2011 Ja det er atx, noen anbefaling på Kabinett? Noe som ser ut som en forsterker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå