Excaled Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 (endret) Som emnetittelen sier skal jeg gaa til innkjop av et hjelmkamera. Vet det er mange poster her men har grunnet liten tilgjengelighet paa pc ikke anledning til aa lese igjennom alle postene. Er paa utkikk etter et hjelmkamera som taaler en trokk da det skal benyttes i roffe miljoer med mye variert vaer (regn, sand, sno m.m). -Pris er ikke viktig. -Bor vaere lett aa feste paa hjelm, vapen. -Taale en del. -Mulighet til aa skifte minnekort. -Bra bildekvalitet. -Bor vaere noe "low profile" da aa gaa rundt med en stor klump paa hode ikke akkurat er optimalt. -Hadde vaert ett stort pluss om det var mulig aa lade det med en 12voltslader. Paa forhaand takk for hjelpen (: Endret 18. desember 2011 av Excaled Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Hva med Countour? Der er laget for det meste av forhold, med god kvalitet + at den er ganske "low profile" Contour HD Lenke til kommentar
tvister Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Contour HD GPS skulle være et bra valg. Våpenmontering leveres som ekstrautstyr, det samme med UV-hus . Kameraet er ikke stort større enn en fyrstikkeske og ser ut til å møtegå alle dine krav ved hjelp av div tilbehør, Lenke til kommentar
keeryNor Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 (endret) Hva med Gopro http://gopro.com/ Jeg har selv ett Gopro kamera og er veldig fornøyd med det. Kameraet tar sinsykt bra bilder/video, vanntett, tåler ganske mye, kan skifte minnekort, kommer med masse festemateriell osv. Det som er minus.Kamera er ganske stort i forhold til Countour hd, bilde kvaliteten blir dårlig i mørket, vanskelig og treig meny. Ta en titt på kvaliteten Her kan du se forskjellen på kameraene. Endret 18. desember 2011 av keery123321 Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Kan også anbefale GoPro. Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Tenker selv skaffe meg HD hero 2 etter nyttår. Kameraet er ikke sååå stort, og du får med et vanntett deksel. Litt fett å ta med hvis du er gira på stuping/div triksing i vannet. Kunne tenkt meg våpenfeste til det kameraet derimot. Ender vel opp med å kjøpe begge Lenke til kommentar
Excaled Skrevet 18. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2011 Forst takk for svar! Har en del sprsm angaaende begge kameraene. GoPro: - Ser det er ganske firkantet, hva er egentlig dimensjonene paa det? Med tanke paa aa kunne feste det paa siden av hjelmen og ikke midt paa. - Regner med kameraet er motakelig for litt lak i ymse farger? - Hva er ca batterilevetid paa det, og er det mulighet aa skifte batterie paa det? Contour: - Er flere modeller, hva er egentlig forskjellen? - Uv-huset til contouren, er det motakelig for litt lakk? Videre finnes det noen 12voltsladere til noen av kameraene? Vet jeg stiller en del "dumme sprsml" men som sagt tidligere er begrenset med pcmuligheter her saa har ikke tid til aa lese side opp og side ned med reviews o.l. Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Du får 12-voltsladere til begge, og det samme gjelder ekstra batteri som du kan skifte ut. Hvis du helst vil ha kameraet festet på siden av hjelmen, passer det nok best med contour ettersom den mer eller mindre er laget for akkurat den bruken. Lenke til kommentar
keeryNor Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Gopro Kamera er firkantet, men du kan for eksempel feste kameraet på denne måten http://cdn-static.cnet.co.uk/i/product_media/40001057/image3/440x330-gopro-hd-hemet-hero-helmet.jpg (Ja den har en setting hvis du mounter kamera opp ned) Batteri levetid er ca 3-4 timer, ja man kan bytte batteri. jeg lader mitt kamera med iphone adapter og kabelen som følger med kamera. Lenke til kommentar
Excaled Skrevet 18. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2011 (endret) Takk takk, grunnen til at jeg spor om 12volts er at aa lade med usb paa pc ikke akkurat er mulig naar man er i felt. Men siden militaerekjoretoy har 12voltslosninger hadde det vaert kjekt aa kunne benytte seg av dette, saerlig om man er ute over en lengre periode (: Hvilket av contourmodellene ville dere anbefalt, er jo + og - med alle typene men er alltid like vanskelig aa velge "den perfekte for deg". Og lurte paa om noen vet om noen greie forhandlere i USA hvor dette kan bestilles, er jo som regel billgere der. Endret 18. desember 2011 av Excaled Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 (endret) Drift innovation HD170 Stealth? Man får forøvrig også 12V-ladere og adaptere til Drift. Riktignok med sigarettennerkobling men med litt DIY kan man jo koble de til en hvilken som helst 12VDC-kilde. Endret 18. desember 2011 av sedsberg Lenke til kommentar
Christian Helle Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Som emnetittelen sier skal jeg gaa til innkjop av et hjelmkamera. Vet det er mange poster her men har grunnet liten tilgjengelighet paa pc ikke anledning til aa lese igjennom alle postene. Er paa utkikk etter et hjelmkamera som taaler en trokk da det skal benyttes i roffe miljoer med mye variert vaer (regn, sand, sno m.m). -Pris er ikke viktig. -Bor vaere lett aa feste paa hjelm, vapen. -Taale en del. -Mulighet til aa skifte minnekort. -Bra bildekvalitet. -Bor vaere noe "low profile" da aa gaa rundt med en stor klump paa hode ikke akkurat er optimalt. -Hadde vaert ett stort pluss om det var mulig aa lade det med en 12voltslader. Paa forhaand takk for hjelpen (: Hverken Contour eller GoPro kommer opp mot V.I.O når det gjelder robusthet. Går rykter om at V.I.O blr det eneste actioncam som vil være godkjent for utvendig feste i motorsport bl.a. Ikke fullt så mange tilbehørsmuliggheter som på de to andre men du skal få det du måtte trenge. http://www.japanphoto.no/product/videokamera/hjelmkamera/v.i.o-pov-hd-action-cam/ Lenke til kommentar
tvister Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 12v lader finnes som ektrautstyr til contour. Contour HD+ har de samme egenskapene som GPS men har i tillegg en litt mer lyssterk linse på f2,8 og mulighet for å stille hvitbalanse,så det er kanskje best egnet. Du får UV-huset til GPS varianten i sort også. går sikkert å lakkere det også siden det er plast. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå