Gå til innhold

Innkjop av hjelmkamera til militaere forhold!

Anbefalte innlegg

Som emnetittelen sier skal jeg gaa til innkjop av et hjelmkamera. Vet det er mange poster her men har grunnet liten tilgjengelighet paa pc ikke anledning til aa lese igjennom alle postene.

Er paa utkikk etter et hjelmkamera som taaler en trokk da det skal benyttes i roffe miljoer med mye variert vaer (regn, sand, sno m.m).

-Pris er ikke viktig.

-Bor vaere lett aa feste paa hjelm, vapen.

-Taale en del.

-Mulighet til aa skifte minnekort.

-Bra bildekvalitet.

-Bor vaere noe "low profile" da aa gaa rundt med en stor klump paa hode ikke akkurat er optimalt.

-Hadde vaert ett stort pluss om det var mulig aa lade det med en 12voltslader.

Paa forhaand takk for hjelpen (:

Endret av Excaled
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med Gopro http://gopro.com/

Jeg har selv ett Gopro kamera og er veldig fornøyd med det. Kameraet tar sinsykt bra bilder/video, vanntett, tåler ganske mye, kan skifte minnekort, kommer med masse festemateriell osv.

Det som er minus.Kamera er ganske stort i forhold til Countour hd, bilde kvaliteten blir dårlig i mørket, vanskelig og treig meny.

Ta en titt på kvaliteten

Her kan du se forskjellen på kameraene.

Endret av keery123321
Lenke til kommentar

Forst takk for svar!

Har en del sprsm angaaende begge kameraene.

GoPro:

- Ser det er ganske firkantet, hva er egentlig dimensjonene paa det? Med tanke paa aa kunne feste det paa siden av hjelmen og ikke midt paa.

- Regner med kameraet er motakelig for litt lak i ymse farger? :p

- Hva er ca batterilevetid paa det, og er det mulighet aa skifte batterie paa det?

Contour:

- Er flere modeller, hva er egentlig forskjellen?

- Uv-huset til contouren, er det motakelig for litt lakk? :p

Videre finnes det noen 12voltsladere til noen av kameraene?

Vet jeg stiller en del "dumme sprsml" men som sagt tidligere er begrenset med pcmuligheter her saa har ikke tid til aa lese side opp og side ned med reviews o.l.

Lenke til kommentar

Takk takk, grunnen til at jeg spor om 12volts er at aa lade med usb paa pc ikke akkurat er mulig naar man er i felt. Men siden militaerekjoretoy har 12voltslosninger hadde det vaert kjekt aa kunne benytte seg av dette, saerlig om man er ute over en lengre periode (:

Hvilket av contourmodellene ville dere anbefalt, er jo + og - med alle typene men er alltid like vanskelig aa velge "den perfekte for deg".

Og lurte paa om noen vet om noen greie forhandlere i USA hvor dette kan bestilles, er jo som regel billgere der.

Endret av Excaled
Lenke til kommentar

Som emnetittelen sier skal jeg gaa til innkjop av et hjelmkamera. Vet det er mange poster her men har grunnet liten tilgjengelighet paa pc ikke anledning til aa lese igjennom alle postene.

Er paa utkikk etter et hjelmkamera som taaler en trokk da det skal benyttes i roffe miljoer med mye variert vaer (regn, sand, sno m.m).

-Pris er ikke viktig.

-Bor vaere lett aa feste paa hjelm, vapen.

-Taale en del.

-Mulighet til aa skifte minnekort.

-Bra bildekvalitet.

-Bor vaere noe "low profile" da aa gaa rundt med en stor klump paa hode ikke akkurat er optimalt.

-Hadde vaert ett stort pluss om det var mulig aa lade det med en 12voltslader.

Paa forhaand takk for hjelpen (:

Hverken Contour eller GoPro kommer opp mot V.I.O når det gjelder robusthet. Går rykter om at V.I.O blr det eneste actioncam som vil være godkjent for utvendig feste i motorsport bl.a. Ikke fullt så mange tilbehørsmuliggheter som på de to andre men du skal få det du måtte trenge.

http://www.japanphoto.no/product/videokamera/hjelmkamera/v.i.o-pov-hd-action-cam/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...