Gå til innhold

Nirvana- Hva gjør man?

Gjest Slettet+513

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513

Hva bør jeg gjøre eller hvem bør jeg oppsøke om jeg har opplevd Nirvana? Pluss lidd en nær døden opplevelse en stund etterpå, Pluss sett min egen sjel. Vær så snill og ikke poste ignorerende poster. Vil helst bare ha svar på dette temaet fra Buddhister.Jeg er selv kristen og døpt. Men jeg har opplevd noe Buddhistisk. Jeg har hett problemer med å snakke med folk om dette det skjedde i mars i 2011.

Litt av opplevelsen: Noe av det jeg fikk vite av opplevelsen var at jeg var en alliert soldat under andre verdenskrig som ble drept av en fientlig tank og jeg fikk vite noe som faktisk skjedde senere i fremmtiden. Noe jeg ikke vil snakke om og det var asiatisk musikk som spillte mens jeg så dette. Jeg hadde meditert hver dag en stund og timesvis hver natt og har da blandet inn buddishmen frivilig i min kristendom. Er dette dumt? En annen ting var at opplevelsen fikk meg til å skjønne at jeg bør skrive bøker.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Ok skal prøve det men lurte helst på å få svar på dette forumet som er dedikert til livssyn. Krysser fingrene for at det ikke bare er Ateister her. :) 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Altså, personlig synes jeg det bare høres dumt ut, men enhver person må finne ut av seg selv. Om du føler at det du har opplevd er buddhistisk skader det ikke å ta kontakt. Om opplevelsen fikk deg til å skjønne at du bør skrive bøker, prøv. Det skader ikke. Så lenge du ikke skader noen synes jeg du bør kjøre på, om bare for å få oppfylt det "ønsket" eller hva det nå er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Jeg er helt ærlig nå. Jeg ville bare ikke holde det skjult lengre. For jeg har ikke regnet med at så mange vil tro meg. Men jeg håper noen gjør det.

Edit: Grunnen til at jeg poster det nå er at jeg ikke får sove og tenkte jeg skulle fri dette fra mitt sinn og dele det med andre.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Neida, jeg gjør ikke narr av deg. Kontakt dem, finn ut av det på den ene eller andre måten. De kan kanskje gi deg svar som jeg ikke kan. Det kommer sikkert til å komme masse andre svar med mer info her iløpet av dagen, mye bedre enn mine svar, men det burde fremdeles ikke hindre deg fra å kontakte Buddhistforbundet om du mener at du har hatt en Buddhistisk opplevelse.

Lenke til kommentar

Hva bør jeg gjøre eller hvem bør jeg oppsøke om jeg har opplevd Nirvana? Pluss lidd en nær døden opplevelse en stund etterpå, Pluss sett min egen sjel. Vær så snill og ikke poste ignorerende poster. Vil helst bare ha svar på dette temaet fra Buddhister.Jeg er selv kristen og døpt. Men jeg har opplevd noe Buddhistisk. Jeg har hett problemer med å snakke med folk om dette det skjedde i mars i 2011.

Litt av opplevelsen: Noe av det jeg fikk vite av opplevelsen var at jeg var en alliert soldat under andre verdenskrig som ble drept av en fientlig tank og jeg fikk vite noe som faktisk skjedde senere i fremmtiden. Noe jeg ikke vil snakke om og det var asiatisk musikk som spillte mens jeg så dette. Jeg hadde meditert hver dag en stund og timesvis hver natt og har da blandet inn buddishmen frivilig i min kristendom. Er dette dumt? En annen ting var at opplevelsen fikk meg til å skjønne at jeg bør skrive bøker.

Har dette noe med Buddhisme å gjøre? Nei?

...I tidligste kristendom var det veldig vanlig med tro på reinkarnasjon.

Buddhisme er ikke reinkarnasjonstro(...) Buddhisme har nesten ikke noe med reinkarnasjon å gjøre i det hele tatt, selv om de fleste buddhister (ikke alle!) tror på gjenfødsel...

I dag er det ikke like vanlig som før, for kristne å tro på gjenfødsel/reinkarnasjon, men tidligere var det veldig vanlig... Det finnes bøker om temaet.

Søk for eksempel med søkeordene: "Reincarnation in the early christian church"

Lenke til kommentar

En annen ting: Du er ikke alene om dette... Hundre tusenvis av kristne har opplevd slike ting. Dette vet jeg ut i fra undersøkelser.. (Har lest ei bok om dette)... Husker ikke prosent-andelen, men det er fryktelig mange kristne som tror de har levd flere liv, og som har hatt opplevelser av å erindre/huske fliker tidligere liv. (Som de har uttrykt at har vært konfliktfylt da de ikke trodde på reinkarnasjon - noe som faktisk er litt merkelig, sett utenfra også...)

Endret av °•.°•.°•. тυявσ nєℓℓσ .•°.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...