silesti Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Klarte selvsagt å søle noen dråper pepsi i toppvifta. Var selvsagt j*vlig kjapp med å kutte strømmen og tørke opp dritten.Lot da maskina stå ett par timer før jeg prøvde å skru den på igjen. Når jeg starter den opp, registreres kun CPU'en og stopper opp når RAM skal sjekkes (kommer liksom ikke lenger ) Bemerker meg samtidlig at G19 tastaturet ikke lyser (USB), har prøvd samtlige porter på HK'et for å sjekke at det ikke bare er en defekt port. Lurer videre på om det er RAM'en som er long gone (trodde da ikke en maskin ville starte uten :S ) eller er det HK'et som er delvis F'ed up? Takker for alle svar som måtte komme =) Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Tror du kan berge det meste faktisk, men da må du rengjøre ordentlig og ha litt tålmodighet. Er du heldig så er det kun mindre kortsluttninger som er pga at noe pepsi har tørket mellom to ledere , når du får renset bort dette blir ting bedre. I værste fall så har komponentene tatt skade og du må kjøpe nye. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Som Malvado sier, her må du rense. Demonter pc'n og inspiser alle deler grundig etter søl. Rens f.eks med q-tips og teknisk sprit (isopropanol fungerer f.eks). Regner med denne fadesen har lært deg at toppen på pc-kabinettet ikke skal brukes som brus-holder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå