Gå til innhold

Høy temp på 2500k?

Bertelsen

Anbefalte innlegg

Jeg får 99-100 grader under prime 95 torture test.

Den ligger på rundt 60 grader idle.

Det skal sies at jeg bruker stock-kjøler, og jeg skal bytte denne senere.

Men det bekymrer meg at det blir så hinsides varmt, spesielt når jeg ikke har satt inn skjermkortet enda.

Er dette normalt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min 2500k ligger på 24 idle (20 rom temp). Har ikke testet den, men ligger på 40-48 etter et par timer skyrim. Det er da med stock kjøler og stock hastighet.

Med tanke på at temperaturavmålingene ved 30°C på brikka kan bomme opp til 10°C og ved 50°C på brikka kan bomme opp til 5°C (hver vei) er dette totalt meningsløs informasjon ;)

Lenke til kommentar

Min 2500k ligger på 24 idle (20 rom temp). Har ikke testet den, men ligger på 40-48 etter et par timer skyrim. Det er da med stock kjøler og stock hastighet.

Med tanke på at temperaturavmålingene ved 30°C på brikka kan bomme opp til 10°C og ved 50°C på brikka kan bomme opp til 5°C (hver vei) er dette totalt meningsløs informasjon ;)

Så du mener 24grader idle vs 60grader idle er meningsløs informasjon..? Tja deg om det. 24 vs 60 uansett hvor mye den kan bomme med er en stor pekepinn for ham at det er noe som er enten montert feil eller defekt.

Lenke til kommentar

Arni, hvorfor er temperaturmålingene så lite nøyaktige?

Temperatursensorene måler avstand fra TJmax, jo lenger unna TJmax man kommer, jo mindre nøyaktige blir resultatene. Les mer her

Så du mener 24grader idle vs 60grader idle er meningsløs informasjon..? Tja deg om det. 24 vs 60 uansett hvor mye den kan bomme med er en stor pekepinn for ham at det er noe som er enten montert feil eller defekt.

60°C idle er langt utenfor slingrinnsmonnet jeg oppga, poenget var heller at selv om du påstår du idler på 24°C kan det godt hende temperaturen på brikka er over 35°C og 60°C load kan være alt fra 50°C til 65°C på brikka. Det er kun fra rundt 70°C at temperaturene blir noenlunde interessante å se på og slike temperaturer skal man kun bry seg om er vanvittig høye som i TS' tilfelle eller når man overklokker.

Lenke til kommentar

Temperatursensorene måler avstand fra TJmax, jo lenger unna TJmax man kommer, jo mindre nøyaktige blir resultatene. Les mer her

60°C idle er langt utenfor slingrinnsmonnet jeg oppga, poenget var heller at selv om du påstår du idler på 24°C kan det godt hende temperaturen på brikka er over 35°C og 60°C load kan være alt fra 50°C til 65°C på brikka. Det er kun fra rundt 70°C at temperaturene blir noenlunde interessante å se på og slike temperaturer skal man kun bry seg om er vanvittig høye som i TS' tilfelle eller når man overklokker.

Klar over det :) Ville bare gi en pekepinn til TS.

Lenke til kommentar

Aha! Takk for link!

Samtidig Arni, ville du gått for H60/H70 i push/pull eller Scythe Big Shuriken eller en annen lavprofil-kjøler i et Lian Li pc-q08?

Wampster: Setter pris på at du skrev dine temperaturer med stock kjøler og stock clock. :)

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...