Gå til innhold

Hvilket Grafikk Kort? ATI? Eller FX?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kommer an på. personlig så holder æ meg til nvidea sine kort, men det kunne like gjerne vært ati.

ati skal visstnok være en god del bedre enn gf kortan når det gjelder pixel shading (synes å huske det, ..ja)

men så er det ikkje benchmarks som gjelder heller, det er real-life-performance, som man har "behov" for.

Les forskjellige tester av henholdsvis fx og radeon kortan, og se hva du synes er verd pengan. Det er tross alt du som skal bruke det, sant! :wink:

Lenke til kommentar

jeg lurer på nesten samme ting,

gf fx 5600 dt 256mb, eller radeon 9600 256mb , eller radeon 9600 pro med 128mb ram.. hva er det mest fornuftige for en cs spiller, og hva er mest fornuftig for en som bruker pcen til en del programering av diverse enkle ting, og en god del spill, skal ha 2 skjermer på dette kortet? (skal ha 2 kort). takker for alle svar..

Lenke til kommentar
jeg lurer på nesten samme ting,

gf fx 5600 dt 256mb, eller radeon 9600 256mb , eller radeon 9600 pro med 128mb ram.. hva er det mest fornuftige for en cs spiller, og hva er mest fornuftig for en som bruker pcen til en del programering av diverse enkle ting, og en god del spill, skal ha 2 skjermer på dette kortet? (skal ha 2 kort). takker for alle svar..

 

ta to radeon 9600 pro 128

Lenke til kommentar

nå har jeg funnet meg en linux fyr, som har et radeon 9500 med bygget på pcb, dvs at det kan oppgraderes til 9700 (han har sagt at det oppstår litt artifacts i form av sjakkbrett her og der) men det virker ikke så godt med linux, så jeg kan bytte et gf fx 5200 med han. jeg synes egentlig det høres ganske fornuftig, eller er jeg helt vekke?

Lenke til kommentar
nå har jeg funnet meg en linux fyr, som har et radeon 9500 med bygget på pcb, dvs at det kan oppgraderes til 9700 (han har sagt at det oppstår litt artifacts i form av sjakkbrett her og der) men det virker ikke så godt med linux, så jeg kan bytte et gf fx 5200 med han. jeg synes egentlig det høres ganske fornuftig, eller er jeg helt vekke?

 

ville heller ha kjøpt et 9600 pro!!! :woot:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hur är det med drivrutinerna till ATIs kretsar?

Har de fullt stöd för DirectX ännu? (Tänker då närmast på "Fog Tables" som inte fanns stöd för så sent som något år sedan...)

 

Det är botten att spela Combat Mission och inte se dimma eller rök...

 

Hälsningar

Olle

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for Radeon 9600 Pro 128MB. 128MB-versjonen yter bedre, og det er svært få spill på markedet idag som tar bruk av 256 MB. Med dette kortet trenger du ikke to kort for å bruke to skjermer, da det er både DVI og VGA utganger på kortet. Det følger med en DVI -> VGA adapter, slik at du kan bruke to vanlige skjermer på det samtidig. Driverne til ATI har forbedret seg veldig i den siste tiden, så det er ikke noe godt argument for å velg Nvidia-kort. Alle Radeon kort utenom 9000, 9100 og 9200 har full støtte for DirectX 9.0 (hardware og software).

 

Du sier at du vil gå for et Hercules Radeon kort. Hvorfor det? Hercules er bare dyrere, og i enkelte tilfeller dårligere. Gå for et Sapphire kort, du!

 

For eksempel dette

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Alle Radeon kort utenom 9000, 9100 og 9200 har full støtte for DirectX 9.0 (hardware og software).
"... full støtte for DirectX ..."

Det påstod ATI redan för tre år sedan, utan att det var sant!

 

Min fråga mer konkret är: Om man går in i "Inställningar" för ATIs drivrutiner för Direct X, finns där då möjlighet att av-/aktivera "Fog Tables"?

 

Hälsningar

Olle

Lenke til kommentar

Capabilities

AGP Texturing, Hardware Transform and Lighting, Positional Lights, Subpixel Accurate Rasterizing, Stencil Buffers, Range Fog, Table Fog, Vertex Fog, W-Fog, Specular Gouraud Shading, Anisotropic Filtering, Bilinear Filtering, Point Sampling, Trilinear Filtering, Additive Texture Blending, Dot3 Texture Blending, Multiplicative Texture Blending, Subtractive Texture Blending, Environmental Bump Mapping, Environmental Bump Mapping With Luminance, Cube Mapping, Factor Alpha Blending, Vertex Alpha Blending, Texture Alpha Blending, Texture Clamping, Texture Mirroring, Texture Wrapping, Guard Band Support, N Patches, Mipmap LOD Bias Adjustment, Projected Textures, Volume Textures, Point Primitive Support, Full-Screen Anti-Aliasing, DXT Compressed Textures, Two Sided Stencil Test, Mipmapped Volume Textures, Mipmapped Cube Textures, Spherical Mapping, Automatic Mipmap Generation, Hardware Rasterization, Shading, Transform and Lighting, Scissor Test, Legacy Depth Bias

 

Hentet fra 3DMark -03 sin systeminfo-greie.

 

Dette er ikke noe du kan aktivere/deaktivere i driverne. Såvidt jeg vet, lar ingen 3D-kort produsenter brukerne tulle med slikt i driverinstillingene.

Lenke til kommentar
Dette er ikke noe du kan aktivere/deaktivere i driverne. Såvidt jeg vet, lar ingen 3D-kort produsenter brukerne tulle med slikt i driverinstillingene.
nVidias inställningar har haft denna "feature" (att slå på/av fog tables) i flera år. Under samma tid har ATI antingen inte stött fog tables eller haft dem per default "av", eftersom man inte sett tillstymmelse till dimma på skärmen när den borde finnas där.

 

/Olle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...