king_pedersen Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Hvilket sjermkort skal jeg velge? Litt problemer med å bestemme meg! Skal jeg ta Radeon 9600 Pro eller FX5600 Ultra?? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Jeg ville kjøpt Radeon 9600Pro Lenke til kommentar
B1ackBoX Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 kommer an på. personlig så holder æ meg til nvidea sine kort, men det kunne like gjerne vært ati. ati skal visstnok være en god del bedre enn gf kortan når det gjelder pixel shading (synes å huske det, ..ja) men så er det ikkje benchmarks som gjelder heller, det er real-life-performance, som man har "behov" for. Les forskjellige tester av henholdsvis fx og radeon kortan, og se hva du synes er verd pengan. Det er tross alt du som skal bruke det, sant! :wink: Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 mellom de to korta hadde jeg uten tvil tatt 9600, _mye_ bedre ytelse! hadde ikke forundra meg om det var bedre billedkvalitet også Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 Takk Før Alle svar! har lest de fleste testene og etter denne spm undersøkelsen og "testlesing" har jeg bestemt meg for å ta Hercules 3D Prophet 9600Pro 128Mb DDR TV-Out DVI Retail AGP Kr: 1620! Høres d bra ut? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Hos IT-butikken får du Radeon 9600pro nesten 100kr billigere http://www.itbutikken.dk/default.asp?sprog...47&varenr=44843 Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 Hos IT-butikken får du Radeon 9600pro nesten 100kr billigerehttp://www.itbutikken.dk/default.asp?sprog=47&land=47&varenr=44843 men det taper jeg da på frakten uansett!! skal kjøpe hovedkortet, grafikkortet, prossesorn å cpu vifta!! u c? men takk før d:) Lenke til kommentar
ExcuZ Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 jeg lurer på nesten samme ting, gf fx 5600 dt 256mb, eller radeon 9600 256mb , eller radeon 9600 pro med 128mb ram.. hva er det mest fornuftige for en cs spiller, og hva er mest fornuftig for en som bruker pcen til en del programering av diverse enkle ting, og en god del spill, skal ha 2 skjermer på dette kortet? (skal ha 2 kort). takker for alle svar.. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 jeg lurer på nesten samme ting, gf fx 5600 dt 256mb, eller radeon 9600 256mb , eller radeon 9600 pro med 128mb ram.. hva er det mest fornuftige for en cs spiller, og hva er mest fornuftig for en som bruker pcen til en del programering av diverse enkle ting, og en god del spill, skal ha 2 skjermer på dette kortet? (skal ha 2 kort). takker for alle svar.. ta to radeon 9600 pro 128 Lenke til kommentar
ExcuZ Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 nå har jeg funnet meg en linux fyr, som har et radeon 9500 med bygget på pcb, dvs at det kan oppgraderes til 9700 (han har sagt at det oppstår litt artifacts i form av sjakkbrett her og der) men det virker ikke så godt med linux, så jeg kan bytte et gf fx 5200 med han. jeg synes egentlig det høres ganske fornuftig, eller er jeg helt vekke? Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 nå har jeg funnet meg en linux fyr, som har et radeon 9500 med bygget på pcb, dvs at det kan oppgraderes til 9700 (han har sagt at det oppstår litt artifacts i form av sjakkbrett her og der) men det virker ikke så godt med linux, så jeg kan bytte et gf fx 5200 med han. jeg synes egentlig det høres ganske fornuftig, eller er jeg helt vekke? ville heller ha kjøpt et 9600 pro!!! Lenke til kommentar
The Rock Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Jeg lar bare denne testen tale for seg selv.http://www.hardocp.com/article.html?art=NDc0LDI= Lenke til kommentar
The Rock Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Jeg glemte denne testen også.[/url]http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1821&p=22 Lenke til kommentar
B1ackBoX Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 The Rock, lær deg å post url's rett!! Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Hur är det med drivrutinerna till ATIs kretsar? Har de fullt stöd för DirectX ännu? (Tänker då närmast på "Fog Tables" som inte fanns stöd för så sent som något år sedan...) Det är botten att spela Combat Mission och inte se dimma eller rök... Hälsningar Olle Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Jeg ville gått for Radeon 9600 Pro 128MB. 128MB-versjonen yter bedre, og det er svært få spill på markedet idag som tar bruk av 256 MB. Med dette kortet trenger du ikke to kort for å bruke to skjermer, da det er både DVI og VGA utganger på kortet. Det følger med en DVI -> VGA adapter, slik at du kan bruke to vanlige skjermer på det samtidig. Driverne til ATI har forbedret seg veldig i den siste tiden, så det er ikke noe godt argument for å velg Nvidia-kort. Alle Radeon kort utenom 9000, 9100 og 9200 har full støtte for DirectX 9.0 (hardware og software). Du sier at du vil gå for et Hercules Radeon kort. Hvorfor det? Hercules er bare dyrere, og i enkelte tilfeller dårligere. Gå for et Sapphire kort, du! For eksempel dette Lykke til! Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 9500 er et greit kort, men jeg ville valgt å kjøpe 9600 Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Alle Radeon kort utenom 9000, 9100 og 9200 har full støtte for DirectX 9.0 (hardware og software)."... full støtte for DirectX ..."Det påstod ATI redan för tre år sedan, utan att det var sant! Min fråga mer konkret är: Om man går in i "Inställningar" för ATIs drivrutiner för Direct X, finns där då möjlighet att av-/aktivera "Fog Tables"? Hälsningar Olle Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Capabilities AGP Texturing, Hardware Transform and Lighting, Positional Lights, Subpixel Accurate Rasterizing, Stencil Buffers, Range Fog, Table Fog, Vertex Fog, W-Fog, Specular Gouraud Shading, Anisotropic Filtering, Bilinear Filtering, Point Sampling, Trilinear Filtering, Additive Texture Blending, Dot3 Texture Blending, Multiplicative Texture Blending, Subtractive Texture Blending, Environmental Bump Mapping, Environmental Bump Mapping With Luminance, Cube Mapping, Factor Alpha Blending, Vertex Alpha Blending, Texture Alpha Blending, Texture Clamping, Texture Mirroring, Texture Wrapping, Guard Band Support, N Patches, Mipmap LOD Bias Adjustment, Projected Textures, Volume Textures, Point Primitive Support, Full-Screen Anti-Aliasing, DXT Compressed Textures, Two Sided Stencil Test, Mipmapped Volume Textures, Mipmapped Cube Textures, Spherical Mapping, Automatic Mipmap Generation, Hardware Rasterization, Shading, Transform and Lighting, Scissor Test, Legacy Depth Bias Hentet fra 3DMark -03 sin systeminfo-greie. Dette er ikke noe du kan aktivere/deaktivere i driverne. Såvidt jeg vet, lar ingen 3D-kort produsenter brukerne tulle med slikt i driverinstillingene. Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Dette er ikke noe du kan aktivere/deaktivere i driverne. Såvidt jeg vet, lar ingen 3D-kort produsenter brukerne tulle med slikt i driverinstillingene.nVidias inställningar har haft denna "feature" (att slå på/av fog tables) i flera år. Under samma tid har ATI antingen inte stött fog tables eller haft dem per default "av", eftersom man inte sett tillstymmelse till dimma på skärmen när den borde finnas där. /Olle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå