Gå til innhold

Joda, jeg har endelig et nytt design

Anbefalte innlegg

takket være alle klagene jeg fikk på den forrige siden min ( www.fundingsrud.net ) så har jeg satt meg ned og snekret sammen noe nytt.

Siden jeg er like dum som alltd; værsågod å hakk ned på dette og ;)

www.fundingsrud.net/new (ignorer telleren nederst på siden, den skal jobbes med!)

Hvis noen av dere føler for å hjelpe meg med en logo så tas dette imot med takk (og en bannervisning f.eks)

Logobredden er 600px og høyden begrenset. Må inneholde fundingsrud.net, men ikke for domminerende. Ser heller for meg at dette står nede i venstre hjørne og ikke gjør så altfor mye ut av seg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vurdert å ikke ha fikset høyde på siden?

Litt sent på kvelden her (pluss at jeg sitter på modem, noe som senker hjernekapasiteten betraktelig), men huh? Har jeg fikset høyde? Vil gjerne ha det, men har ikke fått til på tilfredstillende måte.

Er ikke helt med nå, kan du utdype litt?

Lenke til kommentar

Mener dere tomrommet under nyhetene på forsiden? Må være der, men det kommer seg fort når nyhetene begynner å "strømme" inn.

Men det er ingen som har lyst til å sette seg ned å tegne litt da..?

Overraskende lite negativt om denne siden i forhold til den forrige :) Tror nesten jeg tar og bytter ut jeg :woot:

Lenke til kommentar
Blib mener sikkert at du bør fikse høyden slik at det ikke er så mye tomrom ;)

Tja, egentlig ikke. Når jeg ser på siden her så er det mye tomrom mellom innholdet i "main"-firkanten, under teksten. Så kommer bunnen, et lite mellomrom, også nederste firkant. Denne firkanten kommer også 6-7mm under browseren min så jeg får en sånn kjedelig scrollbar :/

Lenke til kommentar
Må si, det designet likte jeg ikke... Hvitt må vekk, grusom border.

Tror å sentere tabellen ville hjulpet mye.

Smak og behag. Liker det hvite enkle. Borderen er jo så som så da. Synes ikke den var så fin som solid...

Sentrer siden ja... Har tenkt på det siden jeg begynte, men aldri kommet så langt. Får sette meg ned og fikse det da. Er det noen grei og enkel css-kode for det eller må jeg bruke

<table width="100%" align="center">innhold</table>

lignende kode?

Lenke til kommentar

Tja, egentlig ikke. Når jeg ser på siden her så er det mye tomrom mellom innholdet i "main"-firkanten, under teksten. Så kommer bunnen, et lite mellomrom, også nederste firkant. Denne firkanten kommer også 6-7mm under browseren min så jeg får en sånn kjedelig scrollbar :/

Skulle egentlig sette høyden på main-firkanten statisk sånn at hele siden passer inn på 800*600 skjermer, men har ikke funnet noen tilfredstillende metoder med scroll enda. Vil ikke ha horisontal scroll... Det beste hadde vært å bruke en td på samme måte som et textarea, men det går jo ikke...

Lenke til kommentar

Sentrer siden ja... Har tenkt på det siden jeg begynte, men aldri kommet så langt. Får sette meg ned og fikse det da. Er det noen grei og enkel css-kode for det eller må jeg bruke  

<table width="100%" align="center">innhold</table>

lignende kode?

Det skal gå fint å bruke den koden der. :)

Lenke til kommentar

Tok det med tabeller jeg (når jeg endelig fikk laget den pånytt etter litt sletting... - se egen tråd).

Har og fått til fast storleik sånn at den er grei under 600*800

Dette kommer selvfølgelig en logo til å føkke opp, så derfor lurer jeg på om det lar seg gjøre (etter normal estetikk) å plassere logoen på høyre eller venstre side istedenfor på toppen - samme format

btw siden ligger nå på www.fundingsrud.net

Lenke til kommentar

<table class='joikakaker'>innhold</table>

CSS:

table.joikakaker {

width:100px;

GJETTING:

position:relative;

left:50%;

}

Kanskje?

hvis vi sier at tabellen feks dekker 60% av bredden på body

css:

.joikakaker {

width: 60%;

position: relative;

left: 20%;

right: auto;

}

da skal den legge seg på midten...

Lenke til kommentar
Må si, det designet likte jeg ikke... Hvitt må vekk, grusom border.

Tror å sentere tabellen ville hjulpet mye.

Tilbake til det det egentlig handlet om: hvitt er borte (er ikke helt komfortabel med bakgrunnsfargen enda, men den er iaf ikke hvit). Borderen er kommet for å bli, men IE har en tendens til å overdrive den med bruk av "thin". Har endret til 1px nå så da hjelper det stort!

Noe mer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...