Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan en jente forklare meg dette?

Anbefalte innlegg

Hei! Dette har skjedd to ganger med meg i løpet av de siste månedene, og jeg lurer virkelig på hva som er greia, jeg skal forklare:

For ca 2-3 mnd siden, så var jeg oppe, og på facebook veldig sent. Plutselig spør en jente i parallellklassen min meg (som også var på veldig sent) om hvorfor jeg var oppe. Jeg har snakket minimalt med henne siden vi starta samtidig i 8. (vi går i 10. nå). Uansett, så begynte vi etterhvert å snakke mer og mer, og hun starta ofte samtalene, så jeg skjønte at hun likte å snakke med meg. En dag, helt plutselig, så slutter hun å starte samtaler, jeg fikk liksom vibben av at hun ikke ville snakke med meg da jeg skrev til henne. Jeg hadde ikke gjort eller sagt noe spesielt dagen før, så det kunne ikke ha vært noe jeg hadde gjort. Men isåfall, jeg prøvde å starte samtaler noen ganger etter det, men de bare stoppa opp.

Nå nylig har noe liknende skjedd. Møtte en jente på en annen skole (samme alder) via en felles venn. Vi ble venner på face og chattet veldig mye. Hun startet ofte samtalene. Men igjen, helt plutselig etter noen uker får jeg følelsen at hun ikke vil snakke med meg mer. Også denne gangen hadde jeg ikke gjort eller sagt noe dumt.

Hvorfor skjer dette? Er det noen jenter her som har gjort noe liknende, eller kjenner til problemet?

Postet av anonym: 61f8eef52aebc5d6cc0d768865d9c3e3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om jeg ikke er jente, så tar jeg meg likevel friheten til å svare deg :tease:

Litt skremmende å lese dette. Det samme har skjedd med meg før, og som du sikkert forstår, så blir det ikke mer snakking/chatting med noen av dem.

Jeg lurte også på hva som var galt eller om jeg hadde gjort/sagt noe. Men jeg har forstått at jenter er skrudd sammen på en måte som vi gutter ikke forstår. Enten så har de mistet interessen for deg, eller så har du på en eller annen måte sagt noe til dem.

Så det jeg anbefaler er å la det være. Hvis du er trist for at dette har skjedd, så kan du jo alltid trøste deg med at det er nok flere her i verden som er interesserte i å snakke med deg. Hvis du hadde vært eldre, så ville jeg anbefalt deg å drukne det i alkohol, det er tross alt lørdag i dag!

Lenke til kommentar

Fordi du tror du er sjef og ikke gidder og ta noen initiativ, du burde også "gi" hun noe for at du forsatt skal være spennende. Nå snakker jeg ikke om å gi noe fysisk noe, men å si hun er pen/fin f.eks.

Jeg tok initiativ og, jeg starten samtalene og, tenkte bare å få med at jeg var ikke den eneste som starta dem.

Postet av anonym: 61f8eef52aebc5d6cc0d768865d9c3e3

Lenke til kommentar

Jeg har virkelig ikke anelse. Det kan være mange grunner til at de sluttet å vise interesse; kanskje de var lei av å vente på at noe skulle skje (en invitasjon til å finne på noe, for eksempel). Kanskje noe hadde skjedd som gjorde dem mindre pratsom, kanskje de fant en annen som opptok interessen deres, eller kanskje de rett og slett mistet den. Eneste måten å finne ut av slikt på er vel å spør.

Lenke til kommentar

Du kan jo kanskje snakke med dem face2face istedenfor å aldri gå lenger enn til facebook chatting? Skjønner det kan være vanskelig, men du får deg aldri dame om du bare skal sitte på facebook.

Mange/alle går lei facebook-chat, fordi det alltid blir det samme. Når man først begynner å chatte over nett kan det være litt spennende. Det jeg mener er at det kan skape litt kribling i magen osv. Man snakker med en ny person som kanskje kan være interessert etc. Denne spenningen forsvinner selvfølgelig hvis ingen tar initiativ til å møte hverandre/være med hverandre. Begge jentene har vel gått lei av at du ikke tør å manne deg opp nok til å spørre om dere skal finne på noe sammen.

Ble kanskje litt rotete det jeg skrev nå, men du bør fortsatt kunne forstå hva jeg mener. MØT jentene, istedenfor å BARE snakke på facebook. Det blir etterhvert kjedelig og gammelt.

Lenke til kommentar

Jenter er ikke så keene på at FB skal være arenaen for å bli kjent med en annen gutt.

Det at en jente i det hele tatt starter en samtale bør sette alle alarmer i beredskap og få deg til å tenke ''Hun er MINST interessert i å vite mer om meg, og sjansene er gigastore for at hun er interessert i MINST vennskap''.

Fortsetter dette, så signaliserer det ufattelig tydelig at jenta er interessert.

Din reaksjon: Svare. Vente på svar. Svare.

Skjønner du? Du må noen ganger være den som avslutter og starter samtalen, for å vise et tegn på interesse.

Jentenes oppgave er å være tilgjengelig, guttens oppgave er å ta det videre.

Hvorfor spurte du henne (begge to) aldri ut?

Du har fått svaret flere ganger. DU må ta initiativ.

Jenter har helt siden starten av evulosjonistisk sjekking hatt en innstilling om at: ''Liker gutten meg, så tar han kontakt (initiativ), jeg sitter bare å venter (tilgjengelig).

Jeg tror løpet er kjørt med tanke på å få et forhold med en av de, hvis du vil det. Men du kan i hvert fall redde et mulig bekjentskap mellom dere.

Lykke til!

- Den Gudommelige (Maka-Diyos).

Lenke til kommentar

Jenter er ikke så keene på at FB skal være arenaen for å bli kjent med en annen gutt.

Det at en jente i det hele tatt starter en samtale bør sette alle alarmer i beredskap og få deg til å tenke ''Hun er MINST interessert i å vite mer om meg, og sjansene er gigastore for at hun er interessert i MINST vennskap''.

Fortsetter dette, så signaliserer det ufattelig tydelig at jenta er interessert.

Skjønner du? Du må noen ganger være den som avslutter og starter samtalen, for å vise et tegn på interesse.

Jenter har helt siden starten av evulosjonistisk sjekking hatt en innstilling om at: ''Liker gutten meg, så tar han kontakt (initiativ), jeg sitter bare å venter (tilgjengelig).

Jeg tror løpet er kjørt med tanke på å få et forhold med en av de, hvis du vil det. Men du kan i hvert fall redde et mulig bekjentskap mellom dere.

Lykke til!

Hvorfor kan ikke jenter ta i et tak for en gangs skyld, ta ansvar og be ut?

Lenke til kommentar

Lykke til!

Hvorfor kan ikke jenter ta i et tak for en gangs skyld, ta ansvar og be ut?

Ut i fra sjekkingens revolusjonerende effekt, så har det ''alltid'' vært slik at jentene har hatt attituden ''Er gutten interessert, så tar han kontakt''. Og slik har det bare utviklet seg. Om det hadde vært 100% omvendt, så er jeg spent på om jentene hadde vært like gode sjekkere som gutter, men det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Du mener vel evolusjon, og ikke revolusjon?

I dagens samfunn er det jo lagt opp til at menn skal ta initiativ.

I tillegg til dette tør ikke alltid jenter å ta mye initiativ, ofte i frykt for å bli avvist eller ansett som "løse på tråden"

Jeg mener både og fordi det har langsiktig og kortsiktig historikk.

Ja, du har rett i at de kan anses som løse, eller i frykt for å bli avvist. Men det har også med vennene deres å gjøre, nærmere venniner. Ofte så betyr det mye at venninene liker gutten. Om ikke mer så er det deres mening som betyr noe til slutt. Derfor vil ikke jenta tape verdi ved å generelt ta initiativ, og hvis hun failer, så er det enda værre. + at hun generelt taper verdi i jentegjengen når hun sjekker opp gutten generelt, da det ref. mitt forrige innlegg, er gutten re/ev-ulosjerende rolle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...