Gå til innhold

Oppgradering fra canon 400d

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg vil oppgradere fra mitt (noe fuskende) canon 400d.

Er det verdt de ekstra tusenlappene å kjøpe nytt, eller bør jeg handle brukt?

Filmopptak er virkelig ikke viktig, men kjapp autofokus og at man kan ta mange bilder etter hverandre uten pause.

Vil holde meg til canon fordi jeg allerede har objektiv jeg er glad i.

Mulighet for fjernstyrt (?) utløser er også fint. Husker ikke helt hva det heter..

Noe annet jeg bør tenke på?

Endret av Hårek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men er ikke 550 nesten det samme som 400?

Brukt er fint.

Hva har du av optikk?

Er video viktig? Hvis så, vurder et av de nyere husene - 550D, 600D eller 60D.

Har du tenkt å ha foto som aktiv hobby i framtiden? I så fall - vurder å oppgradere til en høyere serie (50D/60D).

Jeg har kit-linsa (18-55) og 50mm 1,8 (og et 70-200? jeg ikke bruker så mye). Bruker 50mm mest.

Hadde sett for meg å oppgradere til høyere serie!

Lenke til kommentar

Det ligger helt fint, men jeg har lånt både større og mindre, og alle ligger i grunn fint.

Savner mest det jeg skriver, at det ikke er så kjapt. Om jeg ser det perfekte øyeblikket vil jeg at kameraet skal reagere *NÅ* ikke tre sekunder senere.

Og jeg har tatt bilder i noen år nå, ser ikke for meg at jeg skal slutte så jeg legger heller i ti tusen nå enn fem tusen nå og ti tusen litt senere..

men altså, jeg gidder ikke betale ti tusen om jeg får det jeg trenger til seks eller åtte.

Lenke til kommentar

550D har en god del oppgraderinger.

Markant bedre skjerm, liveview, litt høyere skuddtakt, oppløsning, bedre sensor.

Skjermen og liveview er vel verdt en oppgradering.

60D og (brukt) 50D er også interessante.

De høyere seriene gir ikke bedre bildekvalitet (7D, 60D, 550D og 600D har samme sensor), men høyere skuddtakt, bedre betjening og mer avanserte funksjoner.

Vil foreslå å dra i butikken og klå selv - se om 60D er noe for deg. Hvis du vil ha video, og vil opp fra 400D, så er 60D tingen.

7D er mye dyrere, og har bedre skuddtakt og autofokus enn 60D. Men - den er veldig dyr igjen, da.

Å kjøpe kamera med kit-objektiv er en god ting - selv en EF-S 18-55 IS er bedre enn EF-S 18-55 uten IS, som du nok har.

Lenke til kommentar

Canon 7d er vel ansett som det beste crop kameraet til Canon, og da spesielt på grunn av hastiget, både fokushastighet og antall bilder i sekundet. Tror prisen på dette ligger rundt 12 000, men om jeg ikke husker feil så var det mulig å plukke opp dette fra Japan Photo(?) for 9999 for ikke lenge siden. Dette er et veldig bra kamera, som jeg tror kan passe deg godt :)

Endret av gulnisse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...