technocake Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 (endret) En venninne av meg mistet sin eksterne hardisk ned i bakken og usb-porten knakk av. Jeg fikk den for å se om jeg kunne få reddet noe av dataene på den. Bestilte ny sata-til-usb på Dealextreme, nærmere bestemt denne: usb to sata 889u2 Det dukker opp en disk i windows 7, men når jeg går inn på den får jeg feilmelding: Putt inn ekstern disk. Innstalerte driveren (888u2 setup) som fulgte med, uten hell. På macen dukker det ikke opp noen disk. Gikk derfor på clas ohlson og kjøpte et ekstern hardiskkabinett der. modell: 38-3185Kanskje var det noe muffins med brikken fra dealextreme var da tanken. Når strømmen er koblet i denne, lager disken periodiske "pipe" lyder av mørk frekvens. Og ingen disk dukker opp i OSet. Prøvde så å koble disken direkte på hovedkortet, samme ulyd som sist, og null disk som blir oppdaget. Edit: Diskinfo: Seagate Barracuda 7200.11 1500Gbytes Jeg står litt fast nå, og er stygt redd for at disken ikke tålte fallet. Hva kan jeg gjøre for å redde den? Og hva betyr de lydene? Setter pris på all diskusjon. Endret 17. desember 2011 av technocake Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Du har vel gjort det du kan. Disken er død. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå