Gå til innhold

Hele Harddisken slettet seg selv!!! hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei. Det værste som kan skje, skjedde meg.

Jeg kjører windows XP pro med 2 harddisker, en C: på 27gb og en D: på 160gb. Den sistnevnte er en western digital 160gb harddisk, og på denne hd'n hadde jeg 140gb med data. Tidligere i dag satt jeg og redigerte en film, da jeg skulle lagre proskjektet fikk jeg melding om at filen var korupt og at jeg burde kjøre Checkdisk utility. Så prøvde jeg å åpne en mp3 fil i winamp, og da fikk jeg også melding om a winamp.exe var korupt og at jeg skulle kjøre checkdisk utility.

Jeg startet opp data'n på nytt og den startet Checkdisk utility automatisk,

den gikk igjennom masse filer(husker ikke hvor mange). Etter det så startet den opp Windows XP, og alt så bra ut. Windows var inntakt og det var resten av programmer og slikt som lå på C:, men alt på D: var borte vekk!! 140gb med data var borte, det eneste den hadde spart på var ca. 30 mp3'r. Hyggelig.

Men det rare er at når jeg går inn på: "Add and remove programs" så står alle programmer og spill listet.

Kan noe hjelpe meg der ute? Jeg gråter nesten...

-Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, skal ikke påstå at jeg vet hva som har skjedd og hvorfor, men kan anbefale deg på det STERKESTE å ikke lagre noe på D: disken nå. Det som da skjer er at du skriver over filene som "ligger der". Installer et program som prøver å gjenopprette data (eks: getdataback) og se hva du får til. (programmer som dette finner du ihvertfall demo versjoner av på f.eks www.tucows.com)

Men det rare er at når jeg går inn på: "Add and remove programs" så står alle programmer og spill listet.
Ikke så rart siden innholdet til add/remove programs ligger lagret i registeret på windows stasjonen. start --> kjør --> "regedit"
Lenke til kommentar

Ting står lagret hos Windows pga nøklene i registeret ikke ble slettet, kun filene.

Jeg vet at Dinside.no har noen gode tester av programmer som henter opp igjen tapte data. Du må da som regel kjøpe programmet pluss ha en annen HD eller partisjon å lagre det på enn den du henter fra. Så skaff programmet og lån en HDD så kanskje du er heldig og får alt tilbake igjenn. Lykke til :/

Lenke til kommentar

det fins vel forsellige gjenoprettingsprogram. norton har vel noe.

kanskje du kan laste ned trial eller noe derfra. eller kanskje det er noen program på download.com for alt jeg vet. prøv å søk etter gjenopreting av data på forumet eller google osv

stikkord, kazaa

Lenke til kommentar

GetDataBack gjennoppretter filene på den plassen de var. Du trenger ikke en ny disk til å legge informasjonen på. Havnet i samme dillemma som deg en gang. Kjørte getdataback og fikk tilbake det meste. Ikke alt men 95% ca. Kort sagt: en mer avansert versjon av "gjennopprett" i windows papirkurv!

Lenke til kommentar

HE he. Gutten er selvføleglig i sjokk og må ha behandling umiddelbart, derfor kan vi ikke komme med forslag som cnet og tucows.

Denne kan gjøre noe for deg

Og er ikke den det rette

Trykker du her

Og når du har hold på mange timer og ikke fått fiksa noe lagrer du dette målet og ser videon

DEN ABSOLUTT SISTE MULIGHHET

Lykke til, og husk du er ikke den første som gjør dette :wink:

edit: så ikke forslaget til han over. Ser ut som det er den rette!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...