hubbix Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Hallå!! Trenger sårt hjelp med å få igang mitt hjemmenettverk. Slik har jeg koblet. (1) I yttergang der adsl-kabel går til alt i ett modem/wifi (ps. Har next-tv fra nextgentel)går direkte til en 2x veggboks i stue bak tv. (2) Neste cat5e kabel går fra alt i ett modem inn på 5 port switch og så fra switch til stikk nr 2 i stue veggboks, deretter inn på switch nr 2 og så inn på en readynas-duo. (3) De siste 2 cat 5e kablene går ut ifra yttergang switch rett til hver sin utgang på en 2x veggboks på soverommet. Altså pc på soveroomet får gb hastighet til switch i yttergang uansett hvilken utgang jeg bruker på soverommet. I stua virker det som vist jeg kobler direkte til veggstikk får jeg gb men ikke med gb-switch nr 2 Håper noen skjønner tegninga her vist ikke bare spør trenger sårt hjelp. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Nope, skjønner ikke tegninga. Mulig fordi du faktisk mangler en tegning som hadde vært veldig oppklarende her. Lenke til kommentar
hubbix Skrevet 17. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2011 (endret) Skal ordne en tegning over kaoset. Kom på en ting ang nettverket mitt, må jeg bruke krysset kabel? for å få gigabit hastighet mellon 2 switcher? Endret 17. desember 2011 av hubbix Lenke til kommentar
hubbix Skrevet 17. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2011 Her er hvordan det ser ut Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Gigabit senser automatisk om kabelen er krysset eller ikke. Tipper problemet ditt ligger i koblinger (veggboks stue?) eller kabler. Lenke til kommentar
hubbix Skrevet 18. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2011 Har nå funnet synderen! Pokker ta..NOE SÅ ENKELT..jaja ska ikke være lett. Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå