Fiskeoppdretter Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 I morgen skal jeg lage ribbe, men jeg er lei av å få seig svor på ribba, jeg vil ha sprø! Noen som har en idiotsikker oppskrift på dette? Altså prøvd den med suksess? Lenke til kommentar
gaute14 Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Flytt den opp og kjør den med full grill de siste 5 minuttene. Følg med! Du kan se når svoren blir sprø. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Grill funker veldig bra, men sitt å se på hele tida når du setter på grillelementene. Blir fort svart Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 - Krydre ribba godt i god tid før steking. Gjerne dagen før. - Fyll langpannen med grønnsaker og krydderier som kan danne en fin kraft. F.eks. Løk, gullrøtter + ønsket krydder + vann. - Steik ribba opp ned (i det som vil bli kraften) de første 45-60 minuttene. - Snu så ribba med svoren opp og øs kraften over svoren ved jevne mellomrom til ribba er ferdig (hvert 5./10. minutt). - Skru etterhvert over til kun overvarme (ikke grill). - Bruk grill dersom svoren enda ikke sprø og det kun er noen strakser til bordsetting (bør ikke være nødvendig). 1 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Skjær svoren av og stek den for seg selv, dog da må du ikke ha ferdigkutta svor. Dampen fra kjøttet gjør svoren seig når kjøttet hviler. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 http://www.vgtv.no/#!id=46761 Lenke til kommentar
Fiskeoppdretter Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 Da er ribba laget og er historie. Har aldri spist så mye ribbe i hele mitt liv... Resultat: Det ble damping med svoren opp. Funka som snus. Av med folien etterpå, og inn i ovnen 180 grader ca 1 time. Grill siste 3-4 min. Lot den hvile i ei ildfast form, isolert med sølvfolie og et håndkle (håndkleet dekket faktisk over uten at svoret ble ødelagt). Idiotsikker oppskrivt iom at dette var jomfruribba mi http://matprat.digitalebilag.no/wip4/tenk-om-svoren-ikke-blir-sproe/d.epl?id=1156093 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå