Gå til innhold

Hva er det beste prosessorkjøpet?

swanky

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg må oppdatere maskinen min, men jeg lurer på hva som er det beste kjøpet for tiden når det gjelder prosessorer? Har sett på Barton 2500, men er den streit nok til å vare en stund framover? Den har en veldig god pris for tiden, og dersom jeg kobler den med et nForce2-kort og 1GB RAM, så burde det vel holde en stund framover. Jeg er klar over at Pentium 4 er en bedre prosessor, men den er jo mye dyrere da...

Og så er jeg usikker på om jeg skal vente på Hammer, men den kommer vel til å ligge på en helt annen pris enn AMD gjør nå. Og så er det vel ikke noen grunn til å tenke på oppgraderingsmuligheter - i alle fall ikke for AMD sin del (i og med at de ikke kommer til å bruke Socket A lenger). Gjør dette Intel til et bedre kjøp? Eller kommer de også til å bytte fra Socket 478?

Mange spørsmål dette her, men jeg vil så gjerne gjøre et godt kjøp.

Skjermkortet mitt er et Radeon 9500Pro, og det får vel gjøre nytten en stund til.

Takker for all hjelp!

swanky

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, en barton 2500 pluss et nforce 2 hk alla Epox 8rda+ og noe meget oc vennlig minne (et som takler fsb på 200) samt et raskt skjermkort (liker personlig ati 9800 pro) og du har en kurrant pc.

Resten av komponentene er litt avhengig av personlig smak og ønske (ytelse eller støysvake)...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...