wernerbe Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 nå er det ikke lenge til gutta/jenter !!!! i morgen skjer det 3 Lenke til kommentar
code Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Hei og hå! Innkalt madla 20.mars, #sjø drar med 16:15 flyet fra Gardemoen -> Stavanger. Noen som skal ta det samme flyet? Tar selv dette flyet. Lenke til kommentar
Hammertid Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Nytt kjøtt på leir altså Her kommer rekrutter som hilser feil og surrer rundt som en saueflokk ! Lenke til kommentar
Sensiro Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Får vi hk416? Har fått utlevert den nye stridsvesten og lommer for 5.56 magasin :O Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Får vi hk416? Har fått utlevert den nye stridsvesten og lommer for 5.56 magasin :O Forsvaret er greie sånn du får magasin lommer som ikke passer til det du har Men kanskej du får HK416, dog er AG3 mye morsommere å skyte med når du bare har såpass lite skyting som man har på madla. På vakt kurset skyter man vel like mye på noen timer som man har gjort på hele rekrutten. Lenke til kommentar
Hammertid Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Skjøt personlig ca 1000 skudd på div kurs m mp5 og ag3. Tviler på hk416, kullet før deg fikk ag 3 og det gjorde jeg og Lenke til kommentar
Sensiro Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Fekk bekrefta av vår fenrik at 1203 er første rekrutt med HK416 Lenke til kommentar
Hammertid Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 (endret) Høres flott ut det, men du kommer fort til å bli kjent med utrykket kontra, selv om dette er høyst mulig ;-) Endret 23. mars 2012 av Hammertid Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Det føles som om det er lenge til juli. Gleder meg så mye til jeg skal inn! Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Vårt kull(1201) var det siste kullet som brukte ag3, heldige som vi var. Hk416 bruker gass for å kunne skyte på semi/fullauto, og er generelt sett mye mere avansert inni. Vanskeligere å ta fra hverandre, sette sammen og å pusse. Lenke til kommentar
Hammertid Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 tobias, dårlig unnskyldning Hadde selv ag, men hadde mye heller pusset litt ekstra for å få hk'en. MP5 det går i nå, snakker om ertepistol. Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 De fleste jeg har snakka med sier at HK 416 er mye lettere å pusse enn AG-en, og at førstnevnte generelt er et mye enklere våpen å håndtere. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 (endret) De fleste jeg har snakka med sier at HK 416 er mye lettere å pusse enn AG-en, og at førstnevnte generelt er et mye enklere våpen å håndtere. Det stemmer det de sier. HK 416 er mer avansert enn AG. Ikke nok med at den ikke trenger å bli pusset like ofte som AG'n. På grunn av at den bruker gass. Men for å pusse den sikkelig må du ha grundig opplæring. Vi fikk høre at man måtte være våpenekspert for å pusse den. Kan ikke si at jeg tror på det. Så HK 416 er lettere å pusse ettersom en vernepliktig ikke har lov til å ta våpenet helt fra hverandre. Noe man kan med AG'n. tobias, dårlig unnskyldning Hadde selv ag, men hadde mye heller pusset litt ekstra for å få hk'en. MP5 det går i nå, snakker om ertepistol. Haha hvis du synes MP5 er ertepistol, så må du prøve MP7. Var den jeg hadde etter rekrutten (hadde AG på rekrutten selvfølgelig). Var utrolig digg for å si det sånn Endret 25. mars 2012 av toy_man Lenke til kommentar
Hammertid Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 MP5'en kan ein jo nesten holda på strak arm og skyta Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 MP5'en kan ein jo nesten holda på strak arm og skyta Det samme kan man med MP7 Og MP7 er mindre (ettersom kolben kan trekkes inn), lettere, mindre rekyl ettersom det er gass og den er sterkere. Lenke til kommentar
wernerbe Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 så sykt deilig å være inne, påskeferie nå og jeg gleder meg allerede til å dra inn igjen Lenke til kommentar
maqern123 Skrevet 2. april 2012 Forfatter Del Skrevet 2. april 2012 Det var deilig med en langperm nå ja Noen andre her som er i sjø? Lenke til kommentar
Henning- Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Yeah! Skikkelig deilig.. 3-3 her! Vært på en god treningsøkt i dag. Umulig og ikke komme iform iløpet av rekrutten merker jeg! Lenke til kommentar
ksofie Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Hei! Nå har jeg fått innkallingen, jeg skal til Madla 21. mars 2012! Noen fler som skal inn da?? Noen som har pakketips ?? klær,undertøy,barbering, lommepenger osv? )takk for svar på forhånd. Siden du spurte tidligere ang. pakkeliste, også har jeg lite å gjøre akkurat nå, så tenkte jeg at jeg kunne skrive ned hva.... ivile tøyet jeg kommer i,Jakke.Genser.Sko.Bukse.etc. Dette trenger du IKKE fra lista di: - Slippers (får utlevert) - Hodelykta (du må ha rødt lys på den (for nattebruk) og man får utlevert 2-3 lykter pr. lag - Varmeboxere (fryser sjeldent der, føtter og hender er det viktigste.) - Ullsokker (du får utlevert 6 par "Alaska-sokken". Kan kjøpes på fretex for 50kr. I tillegg får du 6 par med litt tynnere ullsokker) - Damestrømper (regner med du tenker for å unngå gnagsår, så de får du vurdere selv. Knytter du skoa ordentlig, har rene sokker osv slipper du unna.) - Hansker får du vurdere selv. Om vintern er det kun ullhansker/vindvotter som duger sammen. Stridshanskene er faktisk Nille-kvalitet og hjelper minimalt mot kulde. - Synstest for førerkort (du skal gjennom synstest på leir både på farge og skarphet) Ellers så har du en fin fin liste. Tar du med deg alt det der stiller du bedre forberedt enn de aller aller fleste PS: Gnagsårplasten er litt debbatert om det er bra eller ikke. Tensoplast er et bedre alternativ som er mye billigere og bedre enn compeed. Dette fordi compeed ikke puster så bra. http://www.vitusapot...PID-884197.aspx Takk for svar, varmeboksenere mine, eller treningsbokserene mine, som jeg faktisk ikke greier å huske det ordentlige navnet på, må jeg bruke pga. gnagsår mellom låra ved aktivitet. Bruker dem idag ved både ute og inne trening, sommer og vinter. Skal stryke ullsokker av listen, litt spesielt at forsvaret selv sier at man burde ta med slipperser og hodelykt vis man får dette utlevert eller er kun en spesiel type hodelykt man får bruke, uten å skrive noe om det. Men stoler på deg der. Damestrømper har jeg bare hørt er veldig greit å ta med seg, og at man ikke vil angre på det, husker ikke engang hensikten med dem. hehe Hei! Nå har jeg fått innkallingen, jeg skal til Madla 21. mars 2012! Noen fler som skal inn da?? Noen som har pakketips ?? klær,undertøy,barbering, lommepenger osv? )takk for svar på forhånd. Siden du spurte tidligere ang. pakkeliste, også har jeg lite å gjøre akkurat nå, så tenkte jeg at jeg kunne skrive ned hva.... ivile tøyet jeg kommer i,Jakke.Genser.Sko.Bukse.etc. Dette trenger du IKKE fra lista di: - Slippers (får utlevert) - Hodelykta (du må ha rødt lys på den (for nattebruk) og man får utlevert 2-3 lykter pr. lag - Varmeboxere (fryser sjeldent der, føtter og hender er det viktigste.) - Ullsokker (du får utlevert 6 par "Alaska-sokken". Kan kjøpes på fretex for 50kr. I tillegg får du 6 par med litt tynnere ullsokker) - Damestrømper (regner med du tenker for å unngå gnagsår, så de får du vurdere selv. Knytter du skoa ordentlig, har rene sokker osv slipper du unna.) - Hansker får du vurdere selv. Om vintern er det kun ullhansker/vindvotter som duger sammen. Stridshanskene er faktisk Nille-kvalitet og hjelper minimalt mot kulde. - Synstest for førerkort (du skal gjennom synstest på leir både på farge og skarphet) Ellers så har du en fin fin liste. Tar du med deg alt det der stiller du bedre forberedt enn de aller aller fleste PS: Gnagsårplasten er litt debbatert om det er bra eller ikke. Tensoplast er et bedre alternativ som er mye billigere og bedre enn compeed. Dette fordi compeed ikke puster så bra. http://www.vitusapot...PID-884197.aspx Takk for svar, varmeboksenere mine, eller treningsbokserene mine, som jeg faktisk ikke greier å huske det ordentlige navnet på, må jeg bruke pga. gnagsår mellom låra ved aktivitet. Bruker dem idag ved både ute og inne trening, sommer og vinter. Skal stryke ullsokker av listen, litt spesielt at forsvaret selv sier at man burde ta med slipperser og hodelykt vis man får dette utlevert eller er kun en spesiel type hodelykt man får bruke, uten å skrive noe om det. Men stoler på deg der. Damestrømper har jeg bare hørt er veldig greit å ta med seg, og at man ikke vil angre på det, husker ikke engang hensikten med dem. hehe damestrømper er genialt til pussing av feltstøvler og permsko! Man får kjøpt dette på velferden, til 10kr stk 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå