Gå til innhold

Madla 2012. Sjøforsvaret / Luftforsvaret


maqern123

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå har jeg fått innkallingen, jeg skal til Madla 21. mars 2012!

Noen fler som skal inn da??

 

Noen som har pakketips ?? klær,undertøy,barbering, lommepenger osv?

 

:))takk for svar på forhånd.

 

 

Hey :) Jeg skal inn 18mars på madla da! luft! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pakketips for sivilie klær på Madla: et par sett sivile klær til innrykksdagene. Det tok fire dager før troppen min fikk utdelt uniformer og utstyr. Ellers trenger man en skjorte for å stikke ut på byen i helgene (Crazy Piano er et sted mange stikker for eksempel), ellers får man stort sett det man trenger.

 

Om noen skulle vurdere artilleri/våpenassistent så kan jeg svare på det meste. Også om noen skulle ønske seg på Kystvakt etter rekrutten så er det bare å spørre. Her slipper man skaporden og streng disiplin! Men det er mye vasking her også...

 

 

Hey! jeg vurderer våpensystem assisten, vet ikke om dette går unner samme , men såfall.. er dette og anbefale? og lyst til og fortelle litt om det?:)

Lenke til kommentar

Kan jo prøve

 

Etter Madla er det 1 mnd med kurs på Kjevik, hvor man lærer ting som grunnleggende eksplosivlære, flylære og gjennomgår mye av det man vil gjøre når man kommer ut i tjeneste. Jeg er selv i Bodø, kan godt hende de gjør ting litt annerledes på Ørland (hinthint, søk deg til Bodø)

 

Det første du burde vite er at det er to grener innenfor våpensystem, våpenverksted, som driver mellomnivå-vedlikehold av våpensystemene, den andre delen heter brukervedlikehold, populært kalt "line". Her bidrar man til den daglige driften, blant annet med å oppretholde 15 min skarp beredskap. Det er det jeg gjør og det jeg kommer til å fortelle mest om. For å jobbe på "line" er det veldig fordelaktig å ha førerkort kl. B.

 

Når du kommer til Bodø, så vil man gjennomgå en 1-2 mnd opplæring mens man jobber, og mye av opplæringen vil bli gitt av det kullet med våpensoldater som allerede er der. Etter denne perioden vil man bli gitt en utsjekksprøve, og blir den bestått vil man da blant annet kunne dra ut uten befal og laste missil, gun og chaff/flare. Er en del ansvar i denne stillingen og man kan gjøre en del uten tilsyn av befal.

 

Sånn generelt så er det mer et kollega-forhold med befalet og man er på fornavn med befalet i hangaren.

 

Kan enkelt anbefale denne tjenesten, foran Crew Chief Assistent.

 

Se også sidene til forsvaret, mye bra info om tjenesten der også, inkludert en film.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som reiser fra Telemark ommrådet ?? 21.mars

 

jeg drar fra porsgrunn 18'ene da =)

 

Jeg drar fra porsgrunn den 21 jeg =) kjekt og vite,skal være på madla leir,men skal inn i sjøforsvaret.

 

 

aaah! :) Skal på madla leier jeg også, men skal i luft jeg da !:)

Lenke til kommentar

Noen som reiser fra Telemark ommrådet ?? 21.mars

 

jeg drar fra porsgrunn 18'ene da =)

 

Jeg drar fra porsgrunn den 21 jeg =) kjekt og vite,skal være på madla leir,men skal inn i sjøforsvaret.

 

 

aaah! :) Skal på madla leier jeg også, men skal i luft jeg da !:)

 

 

vi skal jo alle på samme leir, så vi blir jo kjent der uansett en eller annen gang under rekrutt tiden :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Nå har jeg fått innkallingen, jeg skal til Madla 21. mars 2012!

Noen fler som skal inn da??

 

Noen som har pakketips ?? klær,undertøy,barbering, lommepenger osv?

 

:))takk for svar på forhånd.

 

jeg skal også til Madla 21. mars ! er det luft eller sjø du skal inn i ?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Nå har jeg fått innkallingen, jeg skal til Madla 21. mars 2012!

Noen fler som skal inn da??

 

Noen som har pakketips ?? klær,undertøy,barbering, lommepenger osv?

 

:))takk for svar på forhånd.

 

jeg skal også til Madla 21. mars ! er det luft eller sjø du skal inn i ?

 

Så vidt jeg vet så skal luft inn 18 Mars. Og sjø skal inn 21 Mars. :)

Lenke til kommentar

Fekk nettopp sms fra KNMHH.

 

"Alle vernepliktige soldater som tjenestegjør på rekruttskolen vil bli innvilget permisjon i tidsrommet fra

 

fredag 30.03.2012 klokken 14:30 til tirsdag 10.04.2012 klokken 09:00"

 

Les meir her Forsvaret.no

 

gjelder dette oss som kommer nå 21 mars?

Om du leser litt lengre ned så:

 

Konklusjonen

Rekrutter innkalt til kontingent 1203 ved KNM Harald Haarfagre vil i tidsrommet fra fredag 30.03.2012 klokken 14:30 til 10.04.2012 klokken 09:00 bli gitt permisjon. Eventuell reise i forbindelse med denne permisjonen må bestilles og bekostes av den enkelte rekrutt grunnet forholdene nevnt i pkt 2.3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...