Justitiarius Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Artig dere som skal på Madla i Luftforsvaret Juli 2012. Hadde vært litt kult hvis noen her ifra hadde møttes eller noe slikt. Lenke til kommentar
wernerbe Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 skal selv inn 21 mars cya there Yes det gjør vi hvor reiser du fra? Reiser fra telemark her.. jeg reiser fra gardermoen:) tar fly 19 mars Lenke til kommentar
wernerbe Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Vet det har kommet en del info på denne siden, men for å være ærlig så har jeg ikke skjønt halvparten av hva man kan ta etter rekrutten, så ikke hat meg for å stille dette spørsmålet:) er noe du kan velge etter rekrutten som inneholder maksimalt med trening? eneste grunnen til at jeg vil inn i militæret er å bli fit. jeg kom først inn i fallskjermjeger i 2010, men jeg klarte ikke det ene kravet der, så fikk ikke være med lenger, så valgte jeg inginør som et alternativ. Når det kom til den dagen jeg skulle inn, så hadde jeg jo selvsagt kneeproblemer og fikk utsettelse i 3 mnd, innen den tiden begynte jeg på skolen igjen. Nå skal jeg inn i sjøforsvaret 21 mars. jeg lurte på en annen ting. jeg har fortsatt problemer med kneerne + mer som nakken og rygg, blir jeg dimmet pga dette? for det er noe jeg ikke vil, jeg vil være der liksom ! Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Artig dere som skal på Madla i Luftforsvaret Juli 2012. Hadde vært litt kult hvis noen her ifra hadde møttes eller noe slikt. Det kan man jo alltids få til Lenke til kommentar
trebuchet1 Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Vet det har kommet en del info på denne siden, men for å være ærlig så har jeg ikke skjønt halvparten av hva man kan ta etter rekrutten, så ikke hat meg for å stille dette spørsmålet:) er noe du kan velge etter rekrutten som inneholder maksimalt med trening? eneste grunnen til at jeg vil inn i militæret er å bli fit. jeg kom først inn i fallskjermjeger i 2010, men jeg klarte ikke det ene kravet der, så fikk ikke være med lenger, så valgte jeg inginør som et alternativ. Når det kom til den dagen jeg skulle inn, så hadde jeg jo selvsagt kneeproblemer og fikk utsettelse i 3 mnd, innen den tiden begynte jeg på skolen igjen. Nå skal jeg inn i sjøforsvaret 21 mars. jeg lurte på en annen ting. jeg har fortsatt problemer med kneerne + mer som nakken og rygg, blir jeg dimmet pga dette? for det er noe jeg ikke vil, jeg vil være der liksom ! Blir du Idrettsassistent får du masse fritid som du f.eks kan bruke til trening. Blir for det meste på egenhånd eller sammen med andre I-asser, men du kan i hvertfall trene veldig mye! Lenke til kommentar
wernerbe Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Vet det har kommet en del info på denne siden, men for å være ærlig så har jeg ikke skjønt halvparten av hva man kan ta etter rekrutten, så ikke hat meg for å stille dette spørsmålet:) er noe du kan velge etter rekrutten som inneholder maksimalt med trening? eneste grunnen til at jeg vil inn i militæret er å bli fit. jeg kom først inn i fallskjermjeger i 2010, men jeg klarte ikke det ene kravet der, så fikk ikke være med lenger, så valgte jeg inginør som et alternativ. Når det kom til den dagen jeg skulle inn, så hadde jeg jo selvsagt kneeproblemer og fikk utsettelse i 3 mnd, innen den tiden begynte jeg på skolen igjen. Nå skal jeg inn i sjøforsvaret 21 mars. jeg lurte på en annen ting. jeg har fortsatt problemer med kneerne + mer som nakken og rygg, blir jeg dimmet pga dette? for det er noe jeg ikke vil, jeg vil være der liksom ! Blir du Idrettsassistent får du masse fritid som du f.eks kan bruke til trening. Blir for det meste på egenhånd eller sammen med andre I-asser, men du kan i hvertfall trene veldig mye! ja det høres greit ut det Lenke til kommentar
Sensiro Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Fekk nettopp sms fra KNMHH. "Alle vernepliktige soldater som tjenestegjør på rekruttskolen vil bli innvilget permisjon i tidsrommet fra fredag 30.03.2012 klokken 14:30 til tirsdag 10.04.2012 klokken 09:00" Les meir her Forsvaret.no Lenke til kommentar
wernerbe Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Fekk nettopp sms fra KNMHH. "Alle vernepliktige soldater som tjenestegjør på rekruttskolen vil bli innvilget permisjon i tidsrommet fra fredag 30.03.2012 klokken 14:30 til tirsdag 10.04.2012 klokken 09:00" Les meir her Forsvaret.no fikk den selv, og det var gledelige nyheter, glad jeg ikke går glipp av påskeferien Trysil here i come Endret 16. februar 2012 av wernerbe Lenke til kommentar
Mish Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 skal selv inn 21 mars cya there Yes det gjør vi hvor reiser du fra? Reiser fra telemark her.. jeg reiser fra gardermoen:) tar fly 19 mars Jeg skal selv inn i Mars, men jeg drar 18.Mars 16.15. Drar fra Gardermoen Lenke til kommentar
wernerbe Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 skal selv inn 21 mars cya there Yes det gjør vi hvor reiser du fra? Reiser fra telemark her.. jeg reiser fra gardermoen:) tar fly 19 mars Jeg skal selv inn i Mars, men jeg drar 18.Mars 16.15. Drar fra Gardermoen aah chillæærn har du noen planer om hvor du skal være 18 - 20? er det ikke sånn at vi bare får være på leieren 1 dag i forkant? Lenke til kommentar
Mish Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) skal selv inn 21 mars cya there Yes det gjør vi hvor reiser du fra? Reiser fra telemark her.. jeg reiser fra gardermoen:) tar fly 19 mars Jeg skal selv inn i Mars, men jeg drar 18.Mars 16.15. Drar fra Gardermoen aah chillæærn har du noen planer om hvor du skal være 18 - 20? er det ikke sånn at vi bare får være på leieren 1 dag i forkant? jeg har fått beskjed om å møte opp på Madla senest kl 19.00. 18 Mars Skal inn i luft da Endret 23. februar 2012 av Mish Lenke til kommentar
wernerbe Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 skal selv inn 21 mars cya there Yes det gjør vi hvor reiser du fra? Reiser fra telemark her.. jeg reiser fra gardermoen:) tar fly 19 mars Jeg skal selv inn i Mars, men jeg drar 18.Mars 16.15. Drar fra Gardermoen aah chillæærn har du noen planer om hvor du skal være 18 - 20? er det ikke sånn at vi bare får være på leieren 1 dag i forkant? jeg har fått beskjed om å møte opp på Madla senest kl 19.00. 18 Mars Skal inn i luft da aah, men da skjønner jeg Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Ferdig med rekruttskolen på Madla om 5 dager eller noe. Men skal ha vakt og sikring her også. Klager ikke! 1 Lenke til kommentar
Justitiarius Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Ferdig med rekruttskolen på Madla om 5 dager eller noe. Men skal ha vakt og sikring her også. Klager ikke! Lyst å fortelle litt om hvordan rekrutten på Madla har vært? Er du i luft eller? 1 Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Jeg er i sjø. Er liksom vanskelig å forklare hvordan det er. Er ikke som jeg forestilte meg. Men det er mye trening og fysisk aktivitet, og alltid noe å gjøre. Om man er ferdig for dagen (EET) så går det som regel i å vaske klær, brette klær, ordne skapet osv. Jeg gikk glipp av feltuka fordi jeg hadde velferdsperm, så det kan jeg ikke uttale meg om. Men generelt har jeg et inntrykk av at alt man har hørt om militæret er sterkt overdrevet. Jeg hadde f.eks hørt at befalet kunne finne på å slippe en mynt på senga di for å se om den spratt opp igjen, for å sjekke om man hadde bra nok bikkestrekk. Det er bullshit. Har aldri skjedd. Og man trenger heller ikke å ha helt plettfritt gulv. Finner befalet noe lo eller støv så blir det ikke omvask av den grunn. Men det er en fin opplevelse. Det å ta push-ups i sjøen midt i januar sier seg vel selv. 1 Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Kommer veldig an på hvilken tropp/kompani du er på. Kan være som natt og dag hvor strenge og nøye befalet er. Enkelte kompanier er som barnehager i forhold til andre. Lenke til kommentar
fjellis Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Noen som skal søke maskinist stilling på fregatt i juli? Tror kanskje det er noe for meg, i og med at jeg har mekanisk bakgrunn og planer om å bli ingeniør. Er fregattene på tokter rundt Europa/Amerika? Så det lå noen filmer på youtube og bilder på picasa. Noen som har noen andre stillinger å fortelle om? Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Fregattene ligger generelt sett til kai 90% av tiden. Du risikerer med andre ord å ligge til kai under hele din tid på fregatt under førstegangstjenesten hvis du havner på en fregatt som ligger til PV (periodisk vedlikehold) eller ikke er satt opp til å seile. Hvert år er det en eller flere fregatter som skal utenlands, vanligvis på øvelse. Hvis du faktisk vil seile, og ikke ligge til kai i 8 måneder, så anbefaler jeg deg å søke kystvakt. Kommer du på en av de større kystvaktfartøyene (Svalbard, Senja, Nordkapp, Andenes og sikkert Harstad og Barentshav og) så kommer du til å seile 90% av tiden eller mer. Anbefales. 1 Lenke til kommentar
ksofie Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Heey! Jeg skal inn i luftforsvaret på madla nå 18'ene mars. Noen andre som skal ? og kanskje drar fra telemark? Hadde vært koselig og kanskje fått noe beskjentskap føre man drar inn ! Lenke til kommentar
ksofie Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 skal selv inn 21 mars cya there Yes det gjør vi hvor reiser du fra? Reiser fra telemark her.. jeg reiser fra gardermoen:) tar fly 19 mars Jeg skal selv inn i Mars, men jeg drar 18.Mars 16.15. Drar fra Gardermoen aah chillæærn har du noen planer om hvor du skal være 18 - 20? er det ikke sånn at vi bare får være på leieren 1 dag i forkant? jeg har fått beskjed om å møte opp på Madla senest kl 19.00. 18 Mars Skal inn i luft da aah, men da skjønner jeg Jeg skal inn 18'ene og drar fra telemark ! Noen som er intr i og bli kjent føre man drar inn? skal i luftforsvaret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå