aaa123 Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Stemmer som janovi sier. Det er fullt mulig! Lenke til kommentar
Mini93 Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Jeg skal inn i sjø på mandag. Noen andre som skal inn i sjø til uken? Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Luft på meg. Og det er ikke før på tirsdag. Har folka her inne klippa seg? Jeg har ikke tenkt på det før nå, og er litt nervøs for hva de kan finne på å gjøre. Har ikke lyst til å bil glattbarbert på skallen, akkurat. Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Du må klippe deg selv, så du velger egentlig litt selv hvordan du vil ha det. Du kan fint ha noen centimeter, så lenge det ikke dekker ører og henger ned i panne/nakke, etc. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Må prøve å få det til i morgen, antar jeg. Avreise nærmer seg med stormskritt. Lenke til kommentar
prasa93 Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Har selvsagt rota vekk innkallelsen en plass, hvilke konsekvenser får man om man ikke klarer å finne det i tide? Jeg har jo med legitimasjon, så det skal vel ikke være vanskelig for dem å finne meg i systemet... Lenke til kommentar
Justitiarius Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Har selvsagt rota vekk innkallelsen en plass, hvilke konsekvenser får man om man ikke klarer å finne det i tide? Jeg har jo med legitimasjon, så det skal vel ikke være vanskelig for dem å finne meg i systemet... Du kan jo ringe VPV, 03003. Lenke til kommentar
prasa93 Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Du kan jo ringe VPV, 03003. Joda, prøvde, men de åpner ikke før i morgen. Lenke til kommentar
Mg93 Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 (endret) Du kan nevne det, det er ikke noe minus, men det er ikke sagt at siden man har hatt hund og jobbet med hunder at man automatisk får plass, på rygge iallefall ville de ha folk med guts og litt på feelingen om du kom til å bli en god hundefører. Hadde en på vakta som søkte hundefører og hadde jobbet med brukshund sport i flere år og kom ikke inn. Som sagt de fleste oss sa de ville ha en aktiv tjeneste og ikke slækken om du skjønner Hovedpoenget ved alle slike opptak og saker er, vær helt ærlig. Om du har vokst opp med hunder og har masse erfaring, fint, og da sier man det. Det er opp til de som velger og selekterer å vurdere. Jeg hadde to i samme tropp som meg som søkte hundefører. Den ene hadde jobbet på kennel siden han var liten, den andre hadde hatt en katt når han var 5 år eller noe, hehe. Begge to kom inn. han heter ikke tilfeldigvis jesper han som hadde jobbet på kennel? Endret 22. juli 2012 av Minabolla Lenke til kommentar
prasa93 Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 La oss si man bor i Stavanger, og blir sendt opp til Bodø. Må man betale hjemreisene selv når man skal hjem på perm/helg, osv? Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 La oss si man bor i Stavanger, og blir sendt opp til Bodø. Må man betale hjemreisene selv når man skal hjem på perm/helg, osv? Du får dekket en del hjemreiser etter at du er ferdig på rekrutten. Husker ikke eksakt, men er vel rundt 10 gratis hjemreiser du har krav på (en i måneden). Lenke til kommentar
aaa123 Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 La oss si man bor i Stavanger, og blir sendt opp til Bodø. Må man betale hjemreisene selv når man skal hjem på perm/helg, osv? Du får dekket en del hjemreiser etter at du er ferdig på rekrutten. Husker ikke eksakt, men er vel rundt 10 gratis hjemreiser du har krav på (en i måneden). Tror det er rundt 8. Er avstanden lenger enn 10 timer til der du bor med tog/ el. buss får du dekt fly. Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 http://forsvaret.no/verneplikt/under-forstegangstjeneste/okonomi/Sider/heimreiser.aspx Lenke til kommentar
prasa93 Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Lettest å sjekka hjemmasida først, ja. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Ahh digg å være hjemme på perm Nå tar jeg med PC-en tilbake. Sykt irriterende ikke engang å kunne sjekke hotmail. PC-ene i velferden er jo treigere enn køen i messa. Lenke til kommentar
Øyvind Espevik Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Er det noe liv her? Noen som har innrykk på Madla 26. September? Lenke til kommentar
aaa123 Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Er det noen som kan fortelle litt om hverdagen på Madla? Generelt om leiren? Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 (endret) Stå opp ca 05.45. Frokost 6.00. Vask og inspeksjon (ja, hver dag) etter det. Så er det undervisning og aktiviteter med troppen. Typiske ting er sanitetsundervisning og praksis, bruk av våpen (de første ukene tørrtrener man, man øver på liggestillinger, pipeføring. sammensetting og rengjøring av våpen osv.), fysisk trening (typisk styrke, løping, marsjering, spinning, sirkeltrening), SLO (slutten orden, kanskje bedre kjent som marsjering i tropp. Hvor mye SLO man har varierer fra tropp til tropp. Enkelte tropper begynte ikke med SLO før siste uka, mens andre hadde det hver eneste dag fra uke en) og kunnskap og praksis om felt. Feltuka er vel i uke 5 eller 6 mener jeg å huske. Ellers har man første landlov, som er når man får fri og kan gå ut av leir, den andre helgen. Etter det kan man dra hjem på perm eller dra ut på byen stort sett hver helg, med mindre man har kasernevakt. På en vanlig dag holder man på til mellom klokka 7 og 9, avhengig av hvordan tropp man havner på. Enkelte tropper slutter typisk for dagen etter middag, som er i 4-5 tiden. Er veldig stor forskjell på hvor seriøse troppsbefalene er. Endret 6. september 2012 av SPRCO 4 Lenke til kommentar
aaa123 Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Ok! Er det noenlunde likt opplegg for sjø/-luftforsvaret? Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 (endret) Ja, er vel det. Eneste forskjellen er vel at de fra sjø som skal på båt har et 5-dagers kurs på slutten av rekrutten. Endret 6. september 2012 av SPRCO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå