Henning- Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Hehe! Det er et must faktisk. Og så lettvint! Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Da hadde man fått innkallelsedato, 25. juli kl. 19:00! Lenke til kommentar
maqern123 Skrevet 4. april 2012 Forfatter Del Skrevet 4. april 2012 Hei! Nå har jeg fått innkallingen, jeg skal til Madla 21. mars 2012! Noen fler som skal inn da?? Noen som har pakketips ?? klær,undertøy,barbering, lommepenger osv? )takk for svar på forhånd. Siden du spurte tidligere ang. pakkeliste, også har jeg lite å gjøre akkurat nå, så tenkte jeg at jeg kunne skrive ned hva.... ivile tøyet jeg kommer i,Jakke.Genser.Sko.Bukse.etc. Dette trenger du IKKE fra lista di: - Slippers (får utlevert) - Hodelykta (du må ha rødt lys på den (for nattebruk) og man får utlevert 2-3 lykter pr. lag - Varmeboxere (fryser sjeldent der, føtter og hender er det viktigste.) - Ullsokker (du får utlevert 6 par "Alaska-sokken". Kan kjøpes på fretex for 50kr. I tillegg får du 6 par med litt tynnere ullsokker) - Damestrømper (regner med du tenker for å unngå gnagsår, så de får du vurdere selv. Knytter du skoa ordentlig, har rene sokker osv slipper du unna.) - Hansker får du vurdere selv. Om vintern er det kun ullhansker/vindvotter som duger sammen. Stridshanskene er faktisk Nille-kvalitet og hjelper minimalt mot kulde. - Synstest for førerkort (du skal gjennom synstest på leir både på farge og skarphet) Ellers så har du en fin fin liste. Tar du med deg alt det der stiller du bedre forberedt enn de aller aller fleste PS: Gnagsårplasten er litt debbatert om det er bra eller ikke. Tensoplast er et bedre alternativ som er mye billigere og bedre enn compeed. Dette fordi compeed ikke puster så bra. http://www.vitusapot...PID-884197.aspx Takk for svar, varmeboksenere mine, eller treningsbokserene mine, som jeg faktisk ikke greier å huske det ordentlige navnet på, må jeg bruke pga. gnagsår mellom låra ved aktivitet. Bruker dem idag ved både ute og inne trening, sommer og vinter. Skal stryke ullsokker av listen, litt spesielt at forsvaret selv sier at man burde ta med slipperser og hodelykt vis man får dette utlevert eller er kun en spesiel type hodelykt man får bruke, uten å skrive noe om det. Men stoler på deg der. Damestrømper har jeg bare hørt er veldig greit å ta med seg, og at man ikke vil angre på det, husker ikke engang hensikten med dem. hehe Hei! Nå har jeg fått innkallingen, jeg skal til Madla 21. mars 2012! Noen fler som skal inn da?? Noen som har pakketips ?? klær,undertøy,barbering, lommepenger osv? )takk for svar på forhånd. Siden du spurte tidligere ang. pakkeliste, også har jeg lite å gjøre akkurat nå, så tenkte jeg at jeg kunne skrive ned hva.... ivile tøyet jeg kommer i,Jakke.Genser.Sko.Bukse.etc. Dette trenger du IKKE fra lista di: - Slippers (får utlevert) - Hodelykta (du må ha rødt lys på den (for nattebruk) og man får utlevert 2-3 lykter pr. lag - Varmeboxere (fryser sjeldent der, føtter og hender er det viktigste.) - Ullsokker (du får utlevert 6 par "Alaska-sokken". Kan kjøpes på fretex for 50kr. I tillegg får du 6 par med litt tynnere ullsokker) - Damestrømper (regner med du tenker for å unngå gnagsår, så de får du vurdere selv. Knytter du skoa ordentlig, har rene sokker osv slipper du unna.) - Hansker får du vurdere selv. Om vintern er det kun ullhansker/vindvotter som duger sammen. Stridshanskene er faktisk Nille-kvalitet og hjelper minimalt mot kulde. - Synstest for førerkort (du skal gjennom synstest på leir både på farge og skarphet) Ellers så har du en fin fin liste. Tar du med deg alt det der stiller du bedre forberedt enn de aller aller fleste PS: Gnagsårplasten er litt debbatert om det er bra eller ikke. Tensoplast er et bedre alternativ som er mye billigere og bedre enn compeed. Dette fordi compeed ikke puster så bra. http://www.vitusapot...PID-884197.aspx Takk for svar, varmeboksenere mine, eller treningsbokserene mine, som jeg faktisk ikke greier å huske det ordentlige navnet på, må jeg bruke pga. gnagsår mellom låra ved aktivitet. Bruker dem idag ved både ute og inne trening, sommer og vinter. Skal stryke ullsokker av listen, litt spesielt at forsvaret selv sier at man burde ta med slipperser og hodelykt vis man får dette utlevert eller er kun en spesiel type hodelykt man får bruke, uten å skrive noe om det. Men stoler på deg der. Damestrømper har jeg bare hørt er veldig greit å ta med seg, og at man ikke vil angre på det, husker ikke engang hensikten med dem. hehe damestrømper er genialt til pussing av feltstøvler og permsko! Man får kjøpt dette på velferden, til 10kr stk Genialt! Lenke til kommentar
wernerbe Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Det var deilig med en langperm nå ja Noen andre her som er i sjø? ja, er på 5.2:) Lenke til kommentar
Henning- Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Måtte vi reise til madla i uniform igjen eller kunne vi bruke sivilt nå?? Lenke til kommentar
Hammertid Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Den andre helga er forbi. Sivilt er lov :-) Lenke til kommentar
Chrandal Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Fått innkaling til Madla (luftforsvaret) 25 juli. kl 08:00 Skal bli utrolig morro! Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Den andre helga er forbi. Sivilt er lov :-) Vernepliktigemannskaper skal alltid bære permisjonsuniform til og fra leir for permisjonsreiser, og siden den eneste fri man får er permisjon ila førstegangstjeneste så skal den bæres. Står i uniformsreglementet hvis jeg ikke husker feil. Vakta var (2 år sia) jævla strenge på det, men om de er det fremdeles, eller noe stort har endra seg, så hadde jeg satsa på å reise i uniformen =) Lenke til kommentar
koots Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Ikke noe krav om det så vidt meg bekjent. Vet om flere som reiser sivilt, da de kun skal ta fly f.eks. og ikke trenger uniformen for avslag i pris på tog/buss/båt Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 På NSB er det rabatt for militær i uniform (90%) og militær (50%) så det er forskjell mtp hva man reiser i, for hva slags rabatt man får. og i permisjonsdirektivet står det "Under all inn- og utpassering og reise ifm permisjon skal uniform nyttes." (http://www.nosu.no/Upload/ArticleAttachements/165_Permdirektiv.pdf side 50). Lenke til kommentar
koots Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 På Madla så kan det hende de er strenge, jeg vet ikke egentlig. I Bodø er det ingen som bryr seg, de i vakta aner ikke at du har vært på perm, de er fornøyd om du har adgangskort. På Kjevik var det garantert null stress, åpen leir og ingen kontroll overhodet. Lenke til kommentar
Hammertid Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Trust me, madla gir f. Reiser kun i uniform pga 90%, de fleste som flyr etc reiser i sivilt. Kjenner ingen som reiser i permantrekket though. Lenke til kommentar
GullhÃ¥r Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Da blir det Luftforsvaret i juli 2012, Madla! Skal også inn i Juli 12. Fått innkalling? Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Da blir det Luftforsvaret i juli 2012, Madla! Skal også inn i Juli 12. Fått innkalling? Ja, det har jeg. 25. juli Lenke til kommentar
GullhÃ¥r Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Da blir det Luftforsvaret i juli 2012, Madla! Skal også inn i Juli 12. Fått innkalling? Ja, det har jeg. 25. juli Nice! Har innrykk 24 selv ; ) Lenke til kommentar
Chrandal Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Prøver å finne ut hva jeg skal søke vidre på etter rekrutten i Luftforsvaret (juni) Hvilken retning kan gi meg størst mulighet til jobb i forsvaret etter førstegangstjenesten er over? Lenke til kommentar
Hammertid Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Samme det. Vil du fortsette burde du gå befkurs eller joine TMBN. Ellers burde vere i sjø for flest muligheter etterpå, de aller fleste fartøy vil beholde folk. Lenke til kommentar
LisM Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Da hadde man fått innkallelsedato, 25. juli kl. 19:00! Samme her Lenke til kommentar
Garney Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Fått innkaling til Madla (luftforsvaret) 25 juli. kl 08:00 Skal bli utrolig morro! 25. juli kl. 8 her også. Kommer du til å reise og møte opp dagen før? Er vel ikke fly som går så tidlig, men buss er selvfølgelig også en mulighet. Lenke til kommentar
Justitiarius Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 (endret) Dersom noen vil kan jo man lage en gruppe på facebook for dem som skal der rundt 24/25 juli i luftforsvaret. Eventuelt begge deler. Har sett at andre, både fra forumet og ellers har gjort det Bare et forslag ! Edit: Når begynner folk å bestille flybilletter forresten? Noen fra Bergen som skal inn 24. juli? Endret 13. mai 2012 av Donkeybrain Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå