maqern123 Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Hei! Nå har jeg fått innkallingen, jeg skal til Madla 21. mars 2012! Noen fler som skal inn da?? Noen som har pakketips ?? klær,undertøy,barbering, lommepenger osv? )takk for svar på forhånd. Lenke til kommentar
RIOT Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Madla er en barneskole, kanskje den slækkeste rekruttskolen i NATO. Hvis du skal i Luft, søk hund, det er den grønneste tjenesten du får under Marsinnrykket. Forsvaret lokker deg med mange stillinger som høres kule ut, men du vil ikke koke kaffe til en eller annen offiser resten av året. Ta med deg penger, får ikke lønn før etter første mnd, laptop er også greit å ha med seg, gjorde kveldene koseligere for min del. Lenke til kommentar
Henning- Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Hei! Jeg har fått innkallelse 20.mars til sjøforsvaret! Slenger meg på her... Lenke til kommentar
maqern123 Skrevet 17. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2011 (endret) Takk for tipset,skal inn i skal in i sjøforvaret jeg og. Bare og starte og spare da,er det mulig og ta med laptop i første periode? etc rekrutten ? Endret 17. desember 2011 av maqern123 Lenke til kommentar
code Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 (endret) Hei. Skal selv inn 20. Mars 2012, Madla Sjøforsvaret. Håper det blir litt hardere enn hva RIOT snakker om her. Skal selv vente med laptopen, vis jeg gidder å ta den med i heletatt blir det såfall etter rekrutt perioden,og vil bruke mobilen som Mp3 spiller. Skal ta med meg hva som står på forsvaret sider, også et par ekstra ting. Kan lage en mere detaljert liste når jeg kommer meg vekk fra denne laptopen. EDIT: Har dere tenkt noe på hvor dere vil etter rekrutten? Vil alle på båt? Endret 17. desember 2011 av ANONIII Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Jeg ser ingen grunn til ikke å ha med laptop på Madla, kun fordeler. Det er ingen hemmelighet at det kan bli noen lange kvelder der og det kan være greit med laptop. Ta med et lite kamera som ikke koster allverden. De fleste troppsbefal lar rekruttene ta bilder i tjenesten som kan brukes til å lage en bildefilm på slutten med minner fra rekruttperioden. Det er en slager på avslutninga. Lenke til kommentar
trebuchet1 Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Madla er en barneskole, kanskje den slækkeste rekruttskolen i NATO. Hvis du skal i Luft, søk hund, det er den grønneste tjenesten du får under Marsinnrykket. Forsvaret lokker deg med mange stillinger som høres kule ut, men du vil ikke koke kaffe til en eller annen offiser resten av året. Ta med deg penger, får ikke lønn før etter første mnd, laptop er også greit å ha med seg, gjorde kveldene koseligere for min del. Januar-inrykket hos Luft har plasser som hundefører på Rygge Flystasjon. Av de 3 stasjonene Luft har, har Rygge et rykte på seg for å være den klart beste og morsomte av tjenestestedene, i forholdt til Bodø og Ørlandet. De skal mest sansynlig ha 10-12 førere, så her er det mange muligheter. Mars-inrykket vil ta i mot førere til Bodø hvis jeg ikke tar feil. Personlig vil jeg anbefale hundetjeneste på det sterkeste. I motsetning til de fleste andre gruet vi på troppen oss til den dagen vi skulle dimme, og det var flere som var på gråten da vi måtte dra. Var på besøk tidligere i helga, og det er alltid kos å se igjen de hundene man var sammen med Hvis det er noen som har spørsmål om hundetjenesten enten det gjelder hundefører eller hunderøkter er det bare å skrike ut! Lenke til kommentar
code Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Kansje noe mere random spørsmål, men barberer man seg, "skinner" man seg på hode på madla som man gjør i hæren? Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Trenger ikke skinne deg nei. Kravene til hår er vel bare at det ikke skal være i veien; ikke dette ned foran øynene, dekke til ørene, etc. Kan ellers bekrefte det at rekruttperioden ikke er super-hard, sammenlignet med andre avdelinger. Du har et par dager der de fleste vil få pusha grensene en hel del, men ellers går det greit for de aller fleste. Det hardeste for min del var egentlig at jeg ikke fikk tid til å slappe skikkelig av. Alltid noe som måtte gjøres, også etter endt tjeneste. Lenke til kommentar
code Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 (endret) Trenger ikke skinne deg nei. Kravene til hår er vel bare at det ikke skal være i veien; ikke dette ned foran øynene, dekke til ørene, etc. Kan ellers bekrefte det at rekruttperioden ikke er super-hard, sammenlignet med andre avdelinger. Du har et par dager der de fleste vil få pusha grensene en hel del, men ellers går det greit for de aller fleste. Det hardeste for min del var egentlig at jeg ikke fikk tid til å slappe skikkelig av. Alltid noe som måtte gjøres, også etter endt tjeneste. Takk for svar, grunnen jeg spurte er at jeg vil skam klippe meg Vil se hvor hemma jeg ser ut. hehe. Også hvor hardere tjeneste hvor bedre, men får vel se hvordan det blir. Endret 18. desember 2011 av ANONIII Lenke til kommentar
Faller Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 jeg var selv på Madla i sjøforsvaret. Tiden der var veldig bra fordi man bygger bånd med mange gode personer, men selve tiden er ikke all verdens. Det blir en del lange dager, så for all del, ta med deg laptop. Det er forsovet gode treningsfasiliteter der, men det blir fort fullt. Lommepenger er en stor fordel da maten kan være veldig kjip i blant. Det hardeste for min del var det jeg gjorde. Jeg prøvde ganske hardt, og med god vilje ble jeg blant de 3 beste på troppen noe som gir deg en fordel når man skal velge videre tjeneste. Mvh Faller Lenke til kommentar
maqern123 Skrevet 19. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2011 Noen som reiser fra Telemark ommrådet ?? 21.mars Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) blablabla Takk for svar, grunnen jeg spurte er at jeg vil skam klippe meg Vil se hvor hemma jeg ser ut. hehe. Også hvor hardere tjeneste hvor bedre, men får vel se hvordan det blir. Go for it! Er helt normalt å skamklippe seg på rekrutten, for er det én plass du virkelig kan prøve det, så er det i militæret! Endret 19. desember 2011 av janovi Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Skal du skamklippe deg så forvent litt pes fra befalet. Ingen befal som liker at rekruttene sine ser ut som bønder på hode. Lenke til kommentar
code Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Skal du skamklippe deg så forvent litt pes fra befalet. Ingen befal som liker at rekruttene sine ser ut som bønder på hode. Nå vet jeg ikke om jeg muligens brukte feil begrep, mente ikke å ta vekk alt håret på hode, men å klippe meg veldig kort, som jeg har sett de fleste av vennene mine fra hær kommer hjem med. Skal sies at vennene jeg har hatt fra GSV har kommet hjem blankpolert men. Og lurte derfor på om det var forskjell fra hær og sjø rekrutt. Kommer vel uansett til å følge "the bandwagon", gjøre som jeg blir fortalt og som dem andre gjør. Endret 19. desember 2011 av ANONIII Lenke til kommentar
code Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Hei! Nå har jeg fått innkallingen, jeg skal til Madla 21. mars 2012! Noen fler som skal inn da?? Noen som har pakketips ?? klær,undertøy,barbering, lommepenger osv? )takk for svar på forhånd. Siden du spurte tidligere ang. pakkeliste, også har jeg lite å gjøre akkurat nå, så tenkte jeg at jeg kunne skrive ned hva jeg har tenkt på. Også kan jo andre fra forumet skrive om det er noe jeg mangler, eller ikke burde ta med. Toalettsaker: Barbering høvel. Barbering gel. Aftershave gel. Tannbørste. Tannkrem. Deodorant. Gnagsår plaster. Gnagsår teip. Sportsteip. Blistex leppomade. Stort badehandkle. Slippers. Negleklipper. Q-Tips. Våtservietter. ?Anti svette fotkrem? ?Kulde krem? Trenings tøy: Løpe sko. Inne/Hall Sko. Trenings shorts. Joggebuske. T-Skjorter. Annet: Klokke fra Clas Ohlson, 149kr http://www.clasohlso...px?id=164634895 Hodelykt fra Clas Ohlson, http://www.clasohlso...px?id=162478953 Vinterhansker, 499kr, http://www.armygear....oves-Black.html Tennstål, 149kr, http://www.xxl.no/vi...al-army-1027605 Egne M77 Felt støvler, 999kr. Kansje Leatherman eller Lommekniv. ?Karabinkroker? ?Sikerhetsnåler? Mobil Telefon, som også vil være Mp3 spiller. Mobil Lader. Batterier til hodelykt. Et par bøker. Snus. Mange mange varmeboxere. Ullsokker. Raggsokker. ?Dame strømper? Innkallinga. Identifikasjon (bankkort & førerkort). Kontonummer. Matpakke til første dagen. Lommepenger. Synstest for førerkort. Også selvfølgelig sivile tøyet jeg kommer i,Jakke.Genser.Sko.Bukse.etc. Endret 19. desember 2011 av ANONIII Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Skal du skamklippe deg så forvent litt pes fra befalet. Ingen befal som liker at rekruttene sine ser ut som bønder på hode. Nå vet jeg ikke om jeg muligens brukte feil begrep, mente ikke å ta vekk alt håret på hode, men å klippe meg veldig kort, som jeg har sett de fleste av vennene mine fra hær kommer hjem med. Skal sies at vennene jeg har hatt fra GSV har kommet hjem blankpolert men. Og lurte derfor på om det var forskjell fra hær og sjø rekrutt. Kommer vel uansett til å følge "the bandwagon", gjøre som jeg blir fortalt og som dem andre gjør. Tenkte mer på klippen hvor man starter med langt hår, så klipper man kun slik at man passer til uniformsreglementet. Dvs, man barberer over ørene og nakken.... Ser helt fucka ut. Å klippe det veldig kort er helt greit. Gardeklipp går også fint. Lenke til kommentar
code Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Skal du skamklippe deg så forvent litt pes fra befalet. Ingen befal som liker at rekruttene sine ser ut som bønder på hode. Nå vet jeg ikke om jeg muligens brukte feil begrep, mente ikke å ta vekk alt håret på hode, men å klippe meg veldig kort, som jeg har sett de fleste av vennene mine fra hær kommer hjem med. Skal sies at vennene jeg har hatt fra GSV har kommet hjem blankpolert men. Og lurte derfor på om det var forskjell fra hær og sjø rekrutt. Kommer vel uansett til å følge "the bandwagon", gjøre som jeg blir fortalt og som dem andre gjør. Tenkte mer på klippen hvor man starter med langt hår, så klipper man kun slik at man passer til uniformsreglementet. Dvs, man barberer over ørene og nakken.... Ser helt fucka ut. Å klippe det veldig kort er helt greit. Gardeklipp går også fint. Ja sånn klipp skal jeg IKKE ha, mente bare vanlig kort klipt på hele hue. Lenke til kommentar
trebuchet1 Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Hei! Nå har jeg fått innkallingen, jeg skal til Madla 21. mars 2012! Noen fler som skal inn da?? Noen som har pakketips ?? klær,undertøy,barbering, lommepenger osv? )takk for svar på forhånd. Siden du spurte tidligere ang. pakkeliste, også har jeg lite å gjøre akkurat nå, så tenkte jeg at jeg kunne skrive ned hva jeg har tenkt på. Også kan jo andre fra forumet skrive om det er noe jeg mangler, eller ikke burde ta med. Toalettsaker: Barbering høvel. Barbering gel. Aftershave gel. Tannbørste. Tannkrem. Deodorant. Gnagsår plaster. Gnagsår teip. Sportsteip. Blistex leppomade. Stort badehandkle. Slippers. Negleklipper. Q-Tips. Våtservietter. ?Anti svette fotkrem? ?Kulde krem? Trenings tøy: Løpe sko. Inne/Hall Sko. Trenings shorts. Joggebuske. T-Skjorter. Annet: Klokke fra Clas Ohlson, 149kr http://www.clasohlso...px?id=164634895 Hodelykt fra Clas Ohlson, http://www.clasohlso...px?id=162478953 Vinterhansker, 499kr, http://www.armygear....oves-Black.html Tennstål, 149kr, http://www.xxl.no/vi...al-army-1027605 Egne M77 Felt støvler, 999kr. Kansje Leatherman eller Lommekniv. ?Karabinkroker? ?Sikerhetsnåler? Mobil Telefon, som også vil være Mp3 spiller. Mobil Lader. Batterier til hodelykt. Et par bøker. Snus. Mange mange varmeboxere. Ullsokker. Raggsokker. ?Dame strømper? Innkallinga. Identifikasjon (bankkort & førerkort). Kontonummer. Matpakke til første dagen. Lommepenger. Synstest for førerkort. Også selvfølgelig sivile tøyet jeg kommer i,Jakke.Genser.Sko.Bukse.etc. Dette trenger du IKKE fra lista di: - Slippers (får utlevert) - Hodelykta (du må ha rødt lys på den (for nattebruk) og man får utlevert 2-3 lykter pr. lag - Varmeboxere (fryser sjeldent der, føtter og hender er det viktigste.) - Ullsokker (du får utlevert 6 par "Alaska-sokken". Kan kjøpes på fretex for 50kr. I tillegg får du 6 par med litt tynnere ullsokker) - Damestrømper (regner med du tenker for å unngå gnagsår, så de får du vurdere selv. Knytter du skoa ordentlig, har rene sokker osv slipper du unna.) - Hansker får du vurdere selv. Om vintern er det kun ullhansker/vindvotter som duger sammen. Stridshanskene er faktisk Nille-kvalitet og hjelper minimalt mot kulde. - Synstest for førerkort (du skal gjennom synstest på leir både på farge og skarphet) Ellers så har du en fin fin liste. Tar du med deg alt det der stiller du bedre forberedt enn de aller aller fleste PS: Gnagsårplasten er litt debbatert om det er bra eller ikke. Tensoplast er et bedre alternativ som er mye billigere og bedre enn compeed. Dette fordi compeed ikke puster så bra. http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-884197.aspx Lenke til kommentar
code Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Hei! Nå har jeg fått innkallingen, jeg skal til Madla 21. mars 2012! Noen fler som skal inn da?? Noen som har pakketips ?? klær,undertøy,barbering, lommepenger osv? )takk for svar på forhånd. Siden du spurte tidligere ang. pakkeliste, også har jeg lite å gjøre akkurat nå, så tenkte jeg at jeg kunne skrive ned hva.... ivile tøyet jeg kommer i,Jakke.Genser.Sko.Bukse.etc. Dette trenger du IKKE fra lista di: - Slippers (får utlevert) - Hodelykta (du må ha rødt lys på den (for nattebruk) og man får utlevert 2-3 lykter pr. lag - Varmeboxere (fryser sjeldent der, føtter og hender er det viktigste.) - Ullsokker (du får utlevert 6 par "Alaska-sokken". Kan kjøpes på fretex for 50kr. I tillegg får du 6 par med litt tynnere ullsokker) - Damestrømper (regner med du tenker for å unngå gnagsår, så de får du vurdere selv. Knytter du skoa ordentlig, har rene sokker osv slipper du unna.) - Hansker får du vurdere selv. Om vintern er det kun ullhansker/vindvotter som duger sammen. Stridshanskene er faktisk Nille-kvalitet og hjelper minimalt mot kulde. - Synstest for førerkort (du skal gjennom synstest på leir både på farge og skarphet) Ellers så har du en fin fin liste. Tar du med deg alt det der stiller du bedre forberedt enn de aller aller fleste PS: Gnagsårplasten er litt debbatert om det er bra eller ikke. Tensoplast er et bedre alternativ som er mye billigere og bedre enn compeed. Dette fordi compeed ikke puster så bra. http://www.vitusapot...PID-884197.aspx Takk for svar, varmeboksenere mine, eller treningsbokserene mine, som jeg faktisk ikke greier å huske det ordentlige navnet på, må jeg bruke pga. gnagsår mellom låra ved aktivitet. Bruker dem idag ved både ute og inne trening, sommer og vinter. Skal stryke ullsokker av listen, litt spesielt at forsvaret selv sier at man burde ta med slipperser og hodelykt vis man får dette utlevert eller er kun en spesiel type hodelykt man får bruke, uten å skrive noe om det. Men stoler på deg der. Damestrømper har jeg bare hørt er veldig greit å ta med seg, og at man ikke vil angre på det, husker ikke engang hensikten med dem. hehe Endret 19. desember 2011 av ANONIII Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå