AwesomeGuy Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Tittelen sier da vel det meste; ønsker anbefalinger til bøker skrevet på både norsk (bokmål/nynorsk)og engelsk. Hadde vært fint om de eventuelle bøkene falt i smak hos ungdom. Sjanger spiller ingen rolle. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Fluenes herre/Lord of the flies. ISBN ISBN 0-571-05686-5 Lenke til kommentar
Arne Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Kan anbefale The Road av Cormac McCarthy, ISBN 978-82-05-37386-0. LITT tunglest kanskje, men jeg syntest den var veldig god, og jeg er da ungdom. Er det veldig unge ungdommer du sikter til? Kan også anbefale en veldig lett fagbok, Nudge av Thaler og Sunstein, ISBN 9780141040011 Den handler om hvordan små endringer i hvordan man får fremstilt valg i livet kan føre til store forandringer. Veldig interessant! Den har også noen illustrasjoner og er lett å lese. Lenke til kommentar
AwesomeGuy Skrevet 17. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2011 Takk for svar! @Arne - Er selv ungdom, og satser på å kjøpe en ny bok. Føler meg ganske moden i forhold til alderen min, og mengden av tunghet i en bok er ikke noe problem. Tenkte generelt å satse på en bok utifra andres anbefalinger! Lenke til kommentar
Arne Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Hehe, nå vet ikke jeg hva alderen din er da! Men dersom du er 16-17 år gammel (eller føler deg så gammel mentalt....) vil jeg gjerne anbefale Nudge. Mye morsomt å lese i den boken.. Man er vel strengt tatt ungdom fra man er 13 til man er 40 da... Hvertfall i mine øyne. :!: Forresten, ofte finner man billige bøker hos thebookdepository.co.uk eller play.com. Disse har begge frakt inkludert i prisen på bøkene, og det er mva-fritak på bøker, så du kan bestille så tunge bøker du vil.. Prisen er den som står på internettsiden, så du slipper å tenke på fraktpris, toll, moms og så videre. Rett i postkassen Selv har jeg lest noen gode bøker av Dennis Lehane og Stephen King. Ble nylig ferdig med "Under the dome" av Stephen King, og er VELDIG fornøyd med den. Er på 8-9 hundrede sider though, men hvis du er flink i/glad i engelsk så er du nok up for the challenge! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå