Loxxo Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Hei Informasjon/Historie Jeg sitter med en pc som fikk levert nytt hk psu,og cpu for en uke siden. Har montert alt dette og klarte å komme meg igjennom win7 installasjonen og installere alle drivere. Holdt på i bios på fan kontrollere og rpm målerene. Koblet ut de viftene som er til cpu kjøleren for å få dem over til en som var mulig å justere hastighet på etter temp og ikke bare etter % fan duty permanent, gjorde seførgelig dette mens pc'en var på. Så slår pcen seg av uten forvarsel og så vil den ikke på igjen. Når jeg hadde tatt av strømmen og satt den på igjen, da lyste hk opp som vanlig (dvs jeg la ikke merke til noe forskjell) helt til de blå diodene på viftene i kabinettet lyste i 0.5sec og fikk et klikk fra strømforsyningen og hk mistet strøm. Koblet deretter til HK alene uten noen harddisker, lys/vifter fra kabinett. Da lyser alt som normalt (dvs igjen jeg ligger ikke merke til noe nytt). Rog lyset på HK blinker sakte når jeg har hk koblet til, et rødy lys på toppen av GPU. HW: Antec Twelve Hundred V3 Big Tower Sort Asus maximus extreme-z socket 1155 -ny intel i7-2600k -ny Corsair HX1050 - ny Noctua NH-D14 Vifte Last auto saved: 23:24:31 Asus radeon HD6950 SPM: Hva kan jeg gjøre for å feilsøke ytterligere? Noen som har vært borti det samme problemet / gode forslag? Hvilken maskinvare som kan være ødelagt? Kort sagt, hjelp! -Takke for alle svar Lenke til kommentar
Nator Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Du må koble til CPU-vifte i CPU-fan viftetilkoblinga på selve hovedkortet. Lenke til kommentar
Loxxo Skrevet 17. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2011 De to viftene på cpu kjøler står i skrivende øyeblikk på CPU_FAN og OPT_FAN_3. Får fortsatt ikke startet den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå