Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Frivillig arbeid i utlandet?

Anbefalte innlegg

Heisann,

Min kone og jeg driver for tiden og ser på mulighetene for å jobbe frivillig i utlandet med barn som trenger det, måtte det være som miljøarbeider på barnehjem, eller på mat-stasjoner osv. Grunnen til dette er både å bidra med hjelp\ressurser der det trengs i verden, komme seg vekk fra den idiotiske matrealistiske hverdagen som preger oss Nordmenn, og få en opplevelse med ettertanke.

Vi har snakket om noe slikt lenge, og har funnet mange sider på nett der man kan engasjere seg, og melde seg på som frivillig hjelp.

Vi har et barn på 2 1/2år, så hun måtte jo selvfølgelig vært med, men det er her jeg ser problemer. Kan hun være med pappa på "jobb"?

Vil gjerne at min datter skal lære seg riktige verdier i livet så tidlig som mulig, og ikke skrike og gnåle om den nyeste ipad`n på markedet så fort hun slutter med bleia.

Er det noen som har gjordt noe lignende eller har generelle råd og tips på hvordan man kan bidra som en familie der det trengs?

Endret av Xandathrii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det mest organiserte måten er nok å reise ned som misjonær.

Men jeg tror virkelig ikke at det å en jobb som ufaglært vil virkelig gjøre noe forskjell, har du noe kompetanse som du kan få brukt så reis, men ellers så tar jobben fra en som kan brødfø sin familie, det er ikke sånn at det er akkurat så stor mangel på ufaglært arbeidskraft. Men da er det heller bedre at du jobber hardt her og sender ned penger til diverse organisasjoner, reiser ned og besøker barnehjem osv. Men å jobbe der anbefales ikke, selv om det virker å være veldig populært av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

Vell, å reise ned som misjonær er ikke aktuelt. Har funnet mange hjelpe-organisasjoner som rekruterer folk til arbeid hvis man betaler en sum penger, samt at man selv står for alt utenom kost og losji, dvs vaksiner, visum osv, og dette er jo organisasjoner som trenger alt av folk, ufaglært eller ikke. Ser jo selvfølgelig fordelen med å være faglært innen medisin\omsorg o.l, men som frivillig hjelp på barnehjem o.l, trenger man ikke å være faglært, som jeg kan se.

Dette handler jo om å bruke sine egne midler\ ressurser til å hjelpe andre som trenger det.

Og i de fleste hjelpetrengende land, er det fordi folk skal på jobb, for å brødfø sin famile grunnen til at de trenger hjelp, da de ikke akuratt tjener store summer.

Foreldreløsheten er stor mange steder, og det er de vi har lyst til å hjelpe.

Lenke til kommentar

Jeg forstår hva det er du vil frem til, men dere gjør mye mer nytte ved å jobbe i Norge og sende over penger slik at hjelpeorganisasjonene kan ansette lokale folk til å gjøre jobben. Ikke kan dere språk, kjenner til kulturen osv. Da anbefaler jeg heller en ferie til slike områder og kjøpe varer fra de lokale folkene slik at de kan igjen brødfø sine familier. Du kan være uenig med meg men handel er den eneste måten å få ett land bort fra fattigdom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...