Scroogey Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Jeg trenger å bruke oversettelsesprogrammet Apertium offline, og lurer på om noen vet hvordan jeg kan installere det på PCen. Har prøvd å laste det ned, men finner ingen installasjonsfil i .zip-filen Noen? Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Hvor har du lastet det ned fra? Lenke til kommentar
Scroogey Skrevet 17. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2011 Jeg lastet ned herfra: http://sourceforge.net/projects/apertium/ Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Vel, det faktum at fila inneholder *.sh-filer, samt at innstallasjonen innebærer blant annet at du skal skrive "./configure", gjør at jeg ser for meg at dette er noe du ikke kan innstalere ved å dobbeltklikke på en fil i Windows, og hei heller skrive disse kommandoene i Windows sin cmd. Og det faktum at du snakker om "Innstalasjonsfil i zip-filen" gjør at jeg regner med at du ikke sitter på en Linux-maskin. Om du har tilgang på Linux (kan kjøres fra en virituel maskin i Windows), så vil jeg tro at du enkelt kan følge readme eller install-fila via linux sin Terminal. Men nå er ikke jeg kjent med programmet i det hele tatt, så skyter igrunn litt i lufta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå