Gjest Slettet+56132 Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 (endret) Velkommen, Søker informasjon rundt eksamensdatoer for lokalt gitte eksamener. Inne på UDIR og på Privatistweb.no så finner jeg bare eksamensdatoer for sentralt gitte eksamener. Jeg ringte til eksamenskontoret og de sa at informasjonen fantes på Privatistweb.no, men jeg finner ikke noe relevant. Må ringe på nytt etter bedre svar. Jeg skal på ferie i 3 uker i juni, og den kolliderer noe voldsomt med eksamensdatoer med diverse fag. Jeg kan ikke ta norsk + ett fag, fordi det er for mange eksamener rett før ferien, og det blir vanskelig å skjule for firmaet. Aktuelle fag er realfag og samfunnsfag. Kan dere anbefale meg 2 fag som har eksamen i mai, og som ikke har mer enn en eksamen i faget? Dersom jeg ikke finner en løsning da må jeg gi avkall på ferien. Søker intelligente svar Edit; glemte å nevne at dette gjelder selvsagt i Hordaland fylke. Endret 16. desember 2011 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
stifa Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 (endret) Å dra på ferie tre uker i juni når du vet du har eksamen er forsåvidt en svært dårlig plan. Har du prøvd å kontakte de institusjonene der du tar eksamnene? EDIT: Ja, ser at du skjønner det med ferien; men jeg holder meg til mitt opprinnelige utsagn: prøv å kontakt institusjonen(e) som arrangerer eksamnene du skal ta? Endret 17. desember 2011 av stifa 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Det er eksamenskontoret i Hordaland fylke som arrangerer privatisteksamen i videregående fag. Jeg har ikke meldt meg opp enda på noen fag. Fag som er aktuelle er Geofag 1, Fysikk 1, Kjemi, 1, Biologi 2, VG2 samfunnsfag, VG3 norsk, og kanskje R1 mattematikk. Det er selvsagt mulighet for andre fag, så er det bare å foreslå disse. Jeg skal som sagt bare velge 2 av disse aktuelle fagene, og valget må baseres på at eksamensdatoen ikke kolliderer med ferien. Noen som har kjennskap til noen av datoene til lokale eksamener i Hordaland? Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Matte R1 pleier å være i slutten av Mai (27/28) Eneste jeg vet om. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Matte R1 pleier å være i slutten av Mai (27/28) Eneste jeg vet om. Matematikk R1 er et sentralt gitt eksamensfag og eksamen finner sted torsdag 31. mai. Lenke til kommentar
Calippus Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Begriper ikke hvordan du kan ta å planlegge eksamener ut_ifra_FERIEN??! All logikk tilsier at det burde ha vært motsatt. Ferie er noe du kan ta når faen som helst. EKsamen er 20milliarder ganger viktigere enn en (visstnok) ferie,.. om 6-7mnder... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 1: Hva skal du skjule fra hvilket firma, sa du? 2: Planlegg eksamener først, ferier etterpå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Angående ferien, så har jeg blitt invitert, dette er en gyllen mulighet som mest sannsynligvis bare vil skje en gang. Dersom jeg ikke finner en løsning som fungerer for både eksamen og ferie, da gir jeg avkall på ferien. Angående firmaet, jeg går i lære i firmaet og de tror og tar det som en selvfølge at jeg skal fortsette etter læretiden i det yrket. Saken er et jeg skal slutte fredag 29. juni 2014. Slik at jeg kan begynne på et sivilingeniør studie. Dersom de vet at jeg skal slutte da mister de interessen for meg. Pga dette er norsk et upassende fag å ta pga 3 eksamener i samme fag, pluss en eksamen i et annet slik at jeg får tatt 2 fag. Dette vil da bli 4 eksamener og det går selvfølgelig ikke, rett før den eventuelle ferien. Alt jeg spør om er når finner de lokale eksamenene sted, for fag som har lokalt gitt eksamen? Slik jeg ser det nå, så kan jeg bare ta ferien dersom jeg tar R1 og Biologi 2, disse har eksamen i mai. Men R1 burde utsettes så sent som mulig. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Slik jeg ser det nå, så kan jeg bare ta ferien dersom jeg tar R1 og Biologi 2, disse har eksamen i mai. Men R1 burde utsettes så sent som mulig. Hvorfor? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Slik jeg ser det nå, så kan jeg bare ta ferien dersom jeg tar R1 og Biologi 2, disse har eksamen i mai. Men R1 burde utsettes så sent som mulig. Hvorfor? Fordi R1/R2 og Fysikk 1 er essensiell kunnskap for å kunne beherske et sivilingeniør studie. Alle andre privatist fag kan havne i glemmeboka, uten at det betyr problemer for studiet. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Du må ikke ta alle norskfagene samme semester. Lokal gitt muntligeksamen får du stort sett beskjed om én til to månder før faktisk eksamensdato. Det er neppe bestemt datoer enda, da de må se hvor mange kandidater det blir og slikt. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Fordi R1/R2 og Fysikk 1 er essensiell kunnskap for å kunne beherske et sivilingeniør studie. Alle andre privatist fag kan havne i glemmeboka, uten at det betyr problemer for studiet. Man glemmer ikke fag sånn bare uten videre; hvordan tror du det er for folk som går på folkehøgskole for så å ta et jobbår for å spare opp penger o.l.? Endret 20. desember 2011 av stifa Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Fordi R1/R2 og Fysikk 1 er essensiell kunnskap for å kunne beherske et sivilingeniør studie. Alle andre privatist fag kan havne i glemmeboka, uten at det betyr problemer for studiet. Man glemmer ikke fag sånn bare uten videre; hvordan tror du det er for folk som går på folkehøgskole for så å ta et jobbår for å spare opp penger o.l.? I beg to differ. Fikk toppkarakter i geografi for nesten to år siden, men må innrømme at det meste har gått i glemmeboka.Generelt sett vil jeg si at fag du har interesse for, tar lengre tid å glemme, men når du ikke jobber med emnet regelmessig er det lett å glemme det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Det var det jeg regnet med at man kan glemme faget eller store deler, og jeg kan ikke fullføre et sivilingeniørstudie hvis jeg har glemt R-matematikk, gitt at jeg tok det kommende halvår. Jeg håper at de har fastsatt dato for de lokale eksamensfagene. Må ringe så fort som mulig. Dersom jeg tok norsk så tenkte jeg å ta hele "pakken" (hovedmål, sidemål og muntlig) samtidig. Det er også mulighet for å ta Geofag 2, men problemet der er at jeg aner ikke hvordan jeg kan lage et geoforskning presentasjon. Det er ingen som tilbyr privatistundervisning i faget i min region. Det nærmeste jeg fant er Geofag 1, som tilbys av Sonans Nettstudier. Men dette er ikke Geofag 2. Lenke til kommentar
operg Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) NTNU har et slags mattekurs før undervisningen starter for folk som har vært et år eller to borte fra skolen. Endret 20. desember 2011 av operg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 NTNU har et slags mattekurs før undervisningen starter for folk som har vært et år eller to borte fra skolen. Når finner dette kurset sted på året? Lenke til kommentar
operg Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Du vil finne svaret dersom du leser innlegget mitt igjen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Du vil finne svaret dersom du leser innlegget mitt igjen. De må visst ha det inn med teskje, spesifiser hva du mener med "før", er det allerede i juni? eller kanskje i juli, eller en uke før undervisningen starter? Hvor lenge varer det? Eller bare gjør det enklest mulig og gi meg lenken til informasjonssiden til matematikk kurset. Lenke til kommentar
operg Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 http://wiki.math.ntnu.no/oppfrisk/start Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 http://wiki.math.ntnu.no/oppfrisk/start Takker for nyttig informasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå