Vent180dager Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Hei! Begynner å bli litt irritert over kløe og tørre hender, så jeg kom på at det ville være en god idé å søke svar fra fremmede på nettet. Av en eller annen grunn får jeg ofte nokså tørre hender hver eneste vinter, alle jeg spør sier det er fordi jeg sitter på PCen for mye, som godt kan være årsaken, men hvorfor blir jeg da ikke tørr på hendene om sommeren? En gang i blant kjøper jeg parfymefri såpe, deodorant og sjampo og hendene mine blir mindre tørre med en gang. Dersom jeg bruker vanlig sjampo når jeg dusjer begynner jeg ofte å klø over hele kroppen, samme skjer når jeg svetter i gymmen, på tur hjem eller når det er varmt om sommeren. Jeg brukte nylig vanlig såpe da jeg vasket meg å ble sittende å se på film mens jeg lente hodet mitt på hånda, nå har jeg en liten tørr flekk på venstre kinn.... Ganske sikker på at det bare er allergi, men er likevel nysgjerrig på om noen har noe mer og komme med, f.eks hvorfor jeg kun er tørr om vinteren. Håper på seriøse svar Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Ang. det med at du er tørrere om vinteren enn om sommeren... Jeg vet ikke akkurat hva det kommer av, men solen er en av de beste medisinene mot tørr hud. Dette er grunnen til at personer med hudlidelsen "psoriasis" kan få støtte til sydenturer for å bli bedre. Selv har jeg hudlidelsen Ichtyose som medfører tørr hud, og jeg merker også stor forskjell mellom sommer og vinter. Så, å si at det ikke kan være fordi du sitter mye på pc FORDI du ikke blir tørr på hendene om sommeren, blir litt feil. Lenke til kommentar
Vent180dager Skrevet 17. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2011 (endret) Ang. det med at du er tørrere om vinteren enn om sommeren... Jeg vet ikke akkurat hva det kommer av, men solen er en av de beste medisinene mot tørr hud. Dette er grunnen til at personer med hudlidelsen "psoriasis" kan få støtte til sydenturer for å bli bedre. Selv har jeg hudlidelsen Ichtyose som medfører tørr hud, og jeg merker også stor forskjell mellom sommer og vinter. Så, å si at det ikke kan være fordi du sitter mye på pc FORDI du ikke blir tørr på hendene om sommeren, blir litt feil. Jeg hadde vel egentlig insett det, men jeg har ikke vært plaget av tørr hud tidligere, første gangen jeg kan huse var vel vinteren to år siden, da trodde jeg det bare var fordi jeg ikke hadde hatt på meg votter. Det er ikke store greia, mest rundt håndledda og knoklen ved lillefingeren, blir dog verre å brer seg over håndflata dersom jeg fortsetter med parfymert såpe. Endret 17. desember 2011 av Vent180dager Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Hardere klima, tørr luft osv? Gå til innkjøp av en god fuktighetskrem på apoteket. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Det er vanlig at du får tørr hud når det blir så kaldt ute som det er nå. Veksling mellom varme og kulde er en grunn, men kald vind i seg selv kan få huden din til å sprekke og bli tørr, spesielt i fjeset og på hendene hvis de er udekket. Dette kan også komme av hyppig vasking av hendene. Du får kjøpt kuldekrem på apoteket. Da vil jeg anbefale A-krem, Avene eller en annen 'fet' krem. Ellers er det greit å lage deg en vane hvor du smører inn hendene dine hvis du sitter og slumrer i sofaen om kveldene, og å smøre inn fjeset ditt med en fet krem før du drar ut. Lenke til kommentar
Vent180dager Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Det er vanlig at du får tørr hud når det blir så kaldt ute som det er nå. Veksling mellom varme og kulde er en grunn, men kald vind i seg selv kan få huden din til å sprekke og bli tørr, spesielt i fjeset og på hendene hvis de er udekket. Dette kan også komme av hyppig vasking av hendene. Du får kjøpt kuldekrem på apoteket. Da vil jeg anbefale A-krem, Avene eller en annen 'fet' krem. Ellers er det greit å lage deg en vane hvor du smører inn hendene dine hvis du sitter og slumrer i sofaen om kveldene, og å smøre inn fjeset ditt med en fet krem før du drar ut. Hmm, når du sier det så vasker jeg hendene mine veldig ofte.. Skal prøve å være litt minde ocd når det kommer til hygiene og se hvordan det går. Har kjøpt en tube DeLaval krem fra Felleskjøpet som virker ganske bra som håndkrem Endret 20. desember 2011 av Vent180dager Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Du trenger ikke vaske hendene dine mindre, bare smør dem inn ett par ganger om dagen. Det kan være smart å f.eks ha en pumpflaske med håndkrem ved håndsåpen, så kan du smøre dem kjapt inn etter å ha vasket hendene dine. Har du tørr hud ellers på kroppen så kan det hjelpe å smøre deg inn med babyolje etter du har dusjet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå