-=Petter=- Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Hei Har/driver og deler mapper og stasjoner i Win7. Tror jeg slik delvis har fått til dette. Laget brukere, for dem som skal ha tilgang. Under --avansert deling > tillatelser. Har jeg fjernet "alle" og lagt til de jeg skal ha der. Dette ser ut til og fungere. Hvis man bruker ip adressen i steden for navnet på maskinen. Men skulle gjerne ha fungert med navnet også. Er det mulig og fikse dette? Alle som skal koble til bruker Win7. Og en ting til, er det mulig og logge ut den brukeren du er logget på med, for og teste en annen. Annet enn og skru av maskinen? Mulig det kommer flere spm etter hvert. Petter Ja, jeg har søkt her, men kan ikke si jeg blir noe klokere. Søkt på google også, fant til slutt en guide på dinside.no som fungerte delvis. Men ikke helt. Lenke til kommentar
Hestejente99 Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Har du prøvd "hjemmegrupper"? Det er svært enkelt, men funkar såvidt greitt til grunnleggande ting. For å logge ut trykker du på den lille pila til høgre for "avslutt" i start menyen, og velger logg av. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 17. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2011 Hjemme grupper er desverre ikke aktuelt, så man må logge ut windows for og bytte bruker man har logget inn på en annen maskin med via nettverket? Trodde det skulle være enklere enn som så. Det med IP vs Navn på tilkobling, noen som har noen svar? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå