Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Splitter ny pc "no video input" ikke lys på tastatur eller mus!

Anbefalte innlegg

Hei! Mottok i dag min nye pc fra Komplett, bestilte slik at de satt pc'en sammen for meg.

Alle vifter og lys kjører, men skjermen viser "no video input", tastatur og mus lyser ikke.

Det kommer ingen pipelyder ved oppstart. Har prøvd å ta ut HK batteriet, og flyttet på reset SW og power SW pinnene.

her er oppsettet:

Corsair TX V2 650W PSU

ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard. 2x 6+2-pin

MSI Z68A-GD65 (Gen3), Socket-1155

ATX, Z68, DDR3, 2xPCIe(3.0)x16, CFX&SLI, SATA 6Gb/

Intel® Core i5-2500K Processor

Socket-LGA1155, Quad Core, 3.3Ghz, 6MB, 95W, Boxed

Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 8GB

Kit w/2x 4GB XMS3 DHX, CL9-9-9-24, for Core i3/i5/

XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5

PCI-Express 2.1, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort,

Corsair SSD Force Series 3, 120GB

SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 550MB/510MB/s read/write, S

Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 7200RPM, 3,5"

Som jeg forstår skal Komplett teste pc'ene før de sender de, kan de ha glemt det?

Har gått tom for ideer, håper noen har ferske til meg ;)

Endret av Alekpowah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm. En kompis hadde et lignende problem, og da var det den ene RAM-brikken som ikke var dyttet langt nok ned i slotten sin. Har du dobbeltsjekket det?

Og har du prøvd å bruke det integrerte skjermkortet?

takk for svar, byttet ut skjermkortet med mitt gamle, da kom skjermen og tastaturet jammen meg på! betyr dette at skjermkortet er defekt, eller kan det fortsatt være en annen feil?

Lenke til kommentar

Hmm. En kompis hadde et lignende problem, og da var det den ene RAM-brikken som ikke var dyttet langt nok ned i slotten sin. Har du dobbeltsjekket det?

takk for svar, byttet ut skjermkortet med mitt gamle, da kom skjermen og tastaturet jammen meg på! betyr dette at skjermkortet er defekt, eller kan det fortsatt være en annen feil?

Var begge 6pins kontaktene på plass på skjermkortet?

Lenke til kommentar

Var begge 6pins kontaktene på plass på skjermkortet?

ja, byttet nå tilbake til det nye skjermkortet, da funket det ikke igjen. 6+6+2 pins koblet inn, som den var når jeg fikk den fra komplett. Regner med at skjermkortet kan ha fått seg en smell, får sende det til komplett og få nytt

Endret av Alekpowah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...