bjaanes Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Har pr i dag en server som kjører et hav av forvirrende tjenste som filserver og mange andre ting. Tenkte jeg skulle forvandle den til en søt liten media center maskin som står koblet til min TV. Det jeg er ute etter, er å bruke så lite som lagring, så mye som mulig streaming og cloud-løsninger. Jeg er også ute etter å gjøre alt 100% lovlig - vil heller betale for å leie en film enn å laste ned fra tpb. Problemet er at jeg nekter å ta i bruk noe som er Windows-basert. Ingenting av silverlight ser ut til å fungere (når jeg til slutt fikk installert moonlight fikk jeg beskjed om at pga drm kunne filmen spilles av - fail!). Finnes det noen gode, lovlig løsninger for htpc under Linux? Kan godt bruke lagring, har et par TB til overs, men da må det være praktisk og helt lovlig. Lenke til kommentar
Hestejente99 Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 (endret) Som mediaprogram bør du teste ut "XBMC". Det står litt om det i denne artikkelen. Endret 17. desember 2011 av Hestejente99 Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 XBMC har et eget NRK plugin som kan være verd å sjekke ut. Om du er ute etter leie tjenester og slikt skal Boxee visstnok være bra om du går gjennom en amerikansk proxy eller lignende. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Boxee er kanskje lettere å "bruke lovlig" enn XBMC. Lenge siden jeg har sett på den selv, men der har du i alle fall en løsning som er mer designet for streaming enn lokale media. Basert på XBMC. http://www.boxee.tv Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Plex media server. http://www.plexapp.com/linux/linux-pms-download.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå