Gå til innhold

[Løst] Har jeg brutt garantien på min PC?

Anbefalte innlegg

Hei

Litt usikker på om dette er riktig del av forumet å spørre (beklager hvis det er).

Jeg bestillte en ASUS U31SD i sommer hos dustinhome.no

Jeg valgte å sette inn en SSD (Crucial m4 128gb) som jeg gjorde selv.

Nå har skjermen min fått pixelfeil(?), det er vertikale linjer fra topp til bunn, i fargene blå, rød og grønn. Itilleg er det en slags runding som også er defekt på skjermen i fargene grønn / svart.

Siden jeg satt inn SSD disken selv, brøt jeg da garantien til å fikse skjermen? Jeg har ikke ødelagt skjermen selv på noen måte.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres egentlig ut som en trykkskadet skjerm, har du et bilde av den?

Her er to bilder:

http://imageshack.us/photo/my-images/542/bilde1.gif/

http://imageshack.us/photo/my-images/853/bilde2.gif/

Trykkskadet sier du? Hmm, jeg har alltid behandlet denne PC'en fint, aldri trykket hardt på skjermen. Da er det nødt til å være noen som har køddet med den, mens jeg ikke har vært i nærheten (sukk)

Hvis det viser seg å være trykkskade, da dekker vel neppe garantien dette? Hvor mye vil det ca. koste å bytte/fikse skjerm?

Uansett takk til alle som har svart, og rulleguru hadde vært fint om du hadde sett på bildene.

-Pistasj

Lenke til kommentar

Den er knust ja. Selv om du har vært forsiktig kan slikt fort skje om man har hatt noe liggende på tastaturet når den har blitt lukket, noen har tråkket på/slått borti den når den har ligget i en veske eller lignende. Det er helt sikkert at du ikke vil få noe igjen på en garanti/reklamasjonssak.

Som Flimzes sier kan du bestille en skjerm på feks ebay, eller du kan sende den inn til asus eller asus sin servicepartner og få den fikset. Dette vil koste en god del mer, regn med mellom 1500-3000kr for deler og arbeid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...