Talker Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Jeg har en Linksys WRT54GL router som jeg kjører DD-WRT på. Prøver fortiden en 70/Mb/s linje fra CD, men fikk bare 28-29Mb/s helt til jeg koblet meg forbi routeren. Da fikk jeg 70Mb/s fult ut. Tar så et kjapt google-søk, og det viser seg at DD-WRT ikke kan overføre på hastigheter høyere enn 28Mb/s? Stemmer dette på lokalt nettverk også? Uansett, om dette stemmer, noe det virker som, så må jeg se meg etter andre alternativer. Om jeg trenger en router med uoriginal firmware vet jeg ikke helt, men den må hvertfall være stabil, takle mange tilkoblinger (p2p, torrent) burde ha mer enn 4 porter (men dette kan vel fint utvides med en switch jeg har liggende? og være gigabit når man først kjøper... Tips? Inspill? Lenke til kommentar
JAH Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Tar så et kjapt google-søk, og det viser seg at DD-WRT ikke kan overføre på hastigheter høyere enn 28Mb/s? Det er hverfall bare tull.Kjenner fler som kjører dd-wrt med 70/10 uten problemer.Dog med nyere rutere. Hvilken firmware bruker du?Kanskje prøve en oppdatering hvis tilgjengelig. Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 (endret) Har DD-WRT på en Asus RT-N16 og får fint 100/100 på WAN. Angående problemet ditt ville jeg kansje prøvd å flashe en nyere build eller sette ruteren tilbake til standard DD-WRT instillinger. Endret 16. desember 2011 av Smalltimer Lenke til kommentar
Talker Skrevet 16. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2011 Det var denne tråden jeg fant. Men ser at den ikke er av nyeste dato. Skal prøve å e om jeg kan oppdatere til en nyere versjon. Evt. prøve tomato? Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Det er jo verdt et forsøk. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 WRT54GL er en gammel router med svak CPU og lite RAM, den er rett og slett for treg i HW. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 17. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2011 WRT54GL er en gammel router med svak CPU og lite RAM, den er rett og slett for treg i HW. Ja den er jo litt utdatert.. gode alternativer? Lenke til kommentar
TechGuardian Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) Hey Cisco Linksys WRT54G er en gammel router, som klarer ikke å overføre teoretisk sett noen hastighet over 54 Mbps. Routeren har gammel CPU og RAM og har ikke gigabit nettverksporter. Du må finne deg en ny router. Kan anbefale deg to nye routere, som ikke har blitt helt offisiellt lansert. Men ASUS RT-N66U har god rekkevidde og er superrask og så har vi Cisco Linksys E4200v2 N900 routeren som nettopp har blitt lansert (Kan ikke finne den i nettbutikker :/) Jeg skal kjøpe en ny router Men trenger litt hjelp, jeg også Hva er best av E4200 og ASUS routeren? : Endret 26. desember 2011 av TechGuardian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå