Gå til innhold

Hvor lagres posten i outlook?

Anbefalte innlegg

Jeg har en såkalt "kaldt operativsystem" liggende på en disk i min maskin. I dette er all post, kalender osv. lagret. Kan noen hjelpe meg med hvor jeg kan finne dette? Både det eksisterende og det "kalde" operativsystemet er Windows XP Prof.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feil. Mail i Outlook Express lagres i .dbx-filer. Outlook er et helt annet program og kan ikke på noen som helst måte sammenliknes med OE (bortsett fra navnet). I Outlook lagres all informasjon i en .pst-fil. Denne er skjult så du må eventuelt slå på visning av skjulte filer for å finne den. Den ligger vanligvis i C:Documents and settingsditt_brukernavnLokale innstillingerProgramdataMicrosoftOutlook.

Lenke til kommentar
Feil. Mail i Outlook Express lagres i .dbx-filer. Outlook er et helt annet program og kan ikke på noen som helst måte sammenliknes med OE (bortsett fra navnet). I Outlook lagres all informasjon i en .pst-fil. Denne er skjult så du må eventuelt slå på visning av skjulte filer for å finne den. Den ligger vanligvis i C:Documents and settingsditt_brukernavnLokale innstillingerProgramdataMicrosoftOutlook.
:yes: Du har helt rett jeg fant den der, så får jeg prøve og overføre den til min nåværende outlook. Hva med kalenderen, har du noe en løsning på den også?

Takk :):)

Lenke til kommentar
Som jeg skrev i forrige post: I Outlook lagres all informasjon i en *.pst-fil. Det inkluderer all e-post, kontakter, avtaler, kalender, oppgaver etc. Hvis du får importert denne filen vil du få alt tilbake som det var.  :wink:

:woot: Supert dette var bra, jeg fant. Har du og råd for å få lagre den gamle post kalender i den nye? Blir bare spurt om å erstatte den eksisterende, og det er jo ikke meningen. Så et siste spørsmål hvor ligger adresseboken lagret ?

Lenke til kommentar

Klikk Fil -> Importer og eksporter -> Importer fra et annet program eller fil -> Personlig mappefil -> Bla igjennom til den filen du skal importere. Da kan du velge hvordan den skal behandle like elementer. Denne funksjonen vil ikke slette noe av den informasjonen du har lagret i den nye *.pst-fila.

Adresseboken kommer litt an på hvilken tidligere versjon av Outlook du hadde og hvordan du lagret adresser der. Hvis du har lagret de som kontakter ligger de i den samme *.pst-fila og du får importert dem ved å gjøre som over. Hvis du har brukt adresseboken i Outlook vil de være lagret i en *.pab-fil, du kan lese mer om det her:

http://support.microsoft.com/?kbid=288442

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...