Gå til innhold

Samsung UE46D6505, "Modus støttes ikke" ved tilkobling til PS3

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Vi fikk Samsung UE46D6505 i hus for omkring en uke siden, og det virker ut til å være en knallbra TV. Dessverre har vi fått problemer med tilkobling av Playstation 3.

Skrur jeg på Playstation 3 på vanlig måte, får jeg ikke bilde. TV-en sier "Modus støttes ikke" og "Kontroller signal". Da skrur jeg av PS3, skrur på igjen mens jeg holder inne startknappen slik at PS3 vil søke etter beste mulige bildekvalitet. Jeg får oppløsning med 720x576 (noe rundt den dur), og et spørsmål om jeg vil bruke HDMI for å få bildet. Dette takker jeg da ja til, men bildet forsvinner. Etter 30 sekund kommer bildet tilbake på forrige oppløsning, og jeg går innpå display settings, og lar PS3-en automatisk finne rett oppløsning. Da funker det fint, og jeg får 1080p samt alle 3D-innstillingene registrerte under mulige oppløsninger. Denne prosessen må jeg gjenta hver gang jeg starter PS3.

Deretter går jeg innpå Killzone 3 for å spille i 3D, men får bare opp "Modus støttes ikke". Fikk spillet til å fungere frem til menyene, da jeg stilte det inn på 3D. Etter det har jeg ikke komt meg innpå spillet igjen, men tenker at det kan være 3D som forårsaker problemet. Forsøker å sette TV i 3d-modus, koble til 3d-briller osv, men det har ingen effekt.

Har forsåvidt prøvd alle HDMI-inngangene, og alle inngangene reagerer ulikt til en viss grad, noe som jeg ikke vet hva jeg skal tolke som. Har også byttet kabler uten resultat.

Noen som har peiling på TV som kan hjelpe? Sjekket E-manual og googlet til ingen nytte... Beklager rotete innlegg, dårlig tid

Mvh. Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...