Vovegog Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 (endret) Okey, jeg har ingen aning hvor jeg skulle poste dette, så jeg poster det her siden det er.. Annet om digital video. Jeg driver å filmer litt med Fraps fra datamaskinen min, og jeg har en nokså stor skjerm; 1680x1050 oppløsning. Jeg har noen problemer når jeg eksporterer i Adobe Premiere CS5.5. Uansett om jeg setter eksporterings-oppløsningen til 1280x720 eller 1900x1080 så får jeg svarte barer på sidene av videoen. Jeg har prøvd alt jeg har kunnet tenkt på, og jeg vet ikke lenger hva jeg skal prøve. Noen som vet hvordan jeg kan få bort barene? Og ekstra-spørsmål; hva er beste settingsene med Fraps og Premiere med hensyn til filming og eksportering til YouTube? Endret 16. desember 2011 av Vovegog Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Det er fordi skjermen din har et annet aspekt. 1280x720 og 1920x1080 har begge aspekt 16:9, mens skjermen din har aspekt 16:10. Du kan velge mellom fire muligheter (eller en kombinasjon): 1) Akseptere svarte kanter på sidene. 2) Kutte litt over og/eller under. 3) "Strekke" bildet så det får feil proporsjoner. 4) Endre skjermoppløsningen til 1680x945 eller andre oppløsninger, så det blir 16:9. Det blir som å se en 4:3-film på en 16:9 tv - bildet er ikke bredt nok til å fylle skjermen, så enten skal du ha svarte kanter på sidene, skjære over og under eller strekke bildet så det blir "dratte" proporsjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå